Wat heb jij vandaag gedaan
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-03-2018 11:39 #1444806
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dat
Zie je verkeerd Willem. Het bordje met bromfietser en die rode pijl schijn naar beneden geeft aan waar ik naar toe moet dat boordje zit ook aan de tegemoetkomende kant waar ik dus vandaan kwam. Dus dat zijn de regels. Het bizarre is dat je een voetpad moet kruisen om weer op een bromfiets pad uit te komen. Ik heb gewoon de fout gemaakt om net zoals die andere scooter een wat snellere manier van rijden te kiezen, ik had alleen de pech om te vallen. Nog 1 foto om te laten zien waar de stoep mij de grond liet zien En welke route ik wilde nemen. Dat bolletje is het moment van de stoep raken met het voorwiel.
<a href=' postimg.org/image/qqg29gskd/ ' target='_blank'>
<a href=' postimg.org/image/qqg29gskd/ ' target='_blank'>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2018 13:17 #1444807
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je hebt gelijk, ik zak voor
Je hebt gelijk, ik zak voor mijn verkeersexamen. Bord D103: bromfietsers moeten hier van rijbaan wisselen, en het bord passeren aan de kant van de pijl.
Het ziet er alleen zo maf uit op de foto.... maar je moet dus echt een stukje over wat schijnbaar alleen voetgangersgebied is!
Het ziet er alleen zo maf uit op de foto.... maar je moet dus echt een stukje over wat schijnbaar alleen voetgangersgebied is!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-03-2018 15:09 #1444809
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dan
Heb ik nog een mooiere situatie voor je. Deze foto’s laten zien als ik uit mijn werk kom. Op de google foto’s valt het nog mee met het volk wat van de pont komt. Maar ook hier weer stopt het brom(fiets)pad en gaat het over in voetpad om vervolgens weer fietspad te worden en de brommers moeten bij de taxi standplaats eraf. Ik heb er menig keer een bijna ongeval gehad met een fietser of brommer of wandelaar. Ze komen dan van links en willen nog ff vlug de pont op crossen maar kijken totaal niet naar links en rechts. Maar er zijn ook gasten die als een blind paard de pont afrossen. Toeristen staan met hordes stil midden op het voetpad, en hebben totaal geen benul dat ze vreselijk in de weg staan. Nee Hier heeft amsterdam de plank wel een beetje misgeslagen.
Foto 1 en 2 laten zien dat het om 2 verschillende aanmeer plekken gaat, dus kan je nagaan als de 2 ponten leeg lopen wat een mensenmassa er dan in 1 keer op het voetpad terecht komt. Gros gaat rechtdoor naar het centrum en de rest dat zijn fietsers en brommers waaiert uit naar links en rechts.
<a href=' postimg.org/image/ec72easbx/ ' target='_blank'>
<a href=' postimg.org/image/66p0gbbul/ ' target='_blank'>
Foto 1 en 2 laten zien dat het om 2 verschillende aanmeer plekken gaat, dus kan je nagaan als de 2 ponten leeg lopen wat een mensenmassa er dan in 1 keer op het voetpad terecht komt. Gros gaat rechtdoor naar het centrum en de rest dat zijn fietsers en brommers waaiert uit naar links en rechts.
<a href=' postimg.org/image/ec72easbx/ ' target='_blank'>

<a href=' postimg.org/image/66p0gbbul/ ' target='_blank'>

- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-03-2018 15:52 #1444810
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Je bent niet de enige die het
Je bent niet de enige die het totaal onoverzichtelijk, en levensgevaarlijk vindt.
Moest er voor mijn werk ook een maand lang overheen reizen, en je staat vol verbazing te kijken welke malloot deze constructie bedacht heeft.
Overigens zijn er meer die er zo over denken:
www.geenstijl.nl/4522251/the_killing_fiets/
Moest er voor mijn werk ook een maand lang overheen reizen, en je staat vol verbazing te kijken welke malloot deze constructie bedacht heeft.
Overigens zijn er meer die er zo over denken:
www.geenstijl.nl/4522251/the_killing_fiets/
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-03-2018 16:07 #1444811
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Het
Enige wat ik kan doen is mijn snelheid aanpassen en kijken wie waar naar toe gaat want degene die van de pont komen of op willen doen dat niet. En rij je als bromfietser een fietser of voetganger aan dan word je direct als schuldige aan gewezen ook al is het niet je schuld. Maar goed deze route is altijd beter als overdag dwars door het centrum rijden. Door het centrum korter maar qua tijd ben ik meer kwijt.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-03-2018 14:15 #1444950
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Net
Met mijn schoonvader een nieuwe accu voor de 945 gehaald en door mijn schoonvader laten plaatsen omdat ik nog met de gekneusde ribben rondloop
Wel apart want de accu was nog maar 1 jaar en 4 maanden oud en had volgens de ANWB nog maar 25% van zijn capaciteit. Dynamo was in orde bij de meting dus die heeft de accu niet stukgemaakt. Waarschijnlijk een slechte fabricage geweest. Bij autoparts in Wormerveer waar ik hem had gekocht hadden ze hem ook aan de meetapperatuur gelegd en ook die meter concludeerde accu vervangen. Kreeg zonder morren een nieuwe accu mee.
Mijn zoon had van de week al dat het erg lang duurde voordat de motor pakte en de startmotor ging minder fanatiek rond dan normaal. Vanmorgen stond had het dus weer maar sloeg op het laatste moment toch aan maar in Assendelft was het klaar hij wilde niet meer starten. Balen want zijn moeder was mee want die had ook een afspraak in het rode kruis ziekenhuis in Beverwijk. Die heeft d’r moeder gebeld en mijn zoon heeft de ANWB opgewacht. Die er trouwens snel was.
Dus de 945 heeft weer een verse accu.
Wel apart want de accu was nog maar 1 jaar en 4 maanden oud en had volgens de ANWB nog maar 25% van zijn capaciteit. Dynamo was in orde bij de meting dus die heeft de accu niet stukgemaakt. Waarschijnlijk een slechte fabricage geweest. Bij autoparts in Wormerveer waar ik hem had gekocht hadden ze hem ook aan de meetapperatuur gelegd en ook die meter concludeerde accu vervangen. Kreeg zonder morren een nieuwe accu mee.
Mijn zoon had van de week al dat het erg lang duurde voordat de motor pakte en de startmotor ging minder fanatiek rond dan normaal. Vanmorgen stond had het dus weer maar sloeg op het laatste moment toch aan maar in Assendelft was het klaar hij wilde niet meer starten. Balen want zijn moeder was mee want die had ook een afspraak in het rode kruis ziekenhuis in Beverwijk. Die heeft d’r moeder gebeld en mijn zoon heeft de ANWB opgewacht. Die er trouwens snel was.
Dus de 945 heeft weer een verse accu.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2018 16:03 #1444952
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zondag is eindelijk de
Zondag is eindelijk de "gouden" 780 met me mee naar huis gekomen. Voorlopig maar even in de stalling, mijn garage is vol...en de blauwe 780 is nog niet helemaal klaar (maar bijna!)
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-03-2018 18:13 #1444954
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Lekker vet!
Vandaag de twee jaarlijkse behandeling v.h leren bekleding gedaan. Alles weer lekker ge-cleaned en ingevet, zodat het weer een tijd mee kan (en het ruikt dan ook zo lekker, vind ik).
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2018 10:19 #1444960
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Welk leervet gebruik je?
Welk leervet gebruik je?
Ik heb gliptone op het stuurwiel gebruikt, dat gaat goed maar moet je wel een nachtje laten rusten voordat je gaat rijden. Op het softleer in de 960 gebruik ik simpelweg Rapide van de schoenmaker, de wat stuggere soorten heb ik nog niet echt iets goeds voor.
Ik heb gliptone op het stuurwiel gebruikt, dat gaat goed maar moet je wel een nachtje laten rusten voordat je gaat rijden. Op het softleer in de 960 gebruik ik simpelweg Rapide van de schoenmaker, de wat stuggere soorten heb ik nog niet echt iets goeds voor.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
31-03-2018 12:25 #1444967
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Vet
Willem: Ik heb op de laatste Volvo Klassieker Beurs een flesje Carplan Ultra Lederpflege gekocht, daarmee vet ik mijn zetels (en stuur) in.
groet,
Pascal
groet,
Pascal
Moderators: Jerry Stam