Wat heb jij vandaag gedaan

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2018 16:01 #1444969 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Staat er (wederom) prachtig
Staat er (wederom) prachtig bij Pascal!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2018 21:55 #1444975 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Heb ik nav het scooterongeluk waarbij mijn spiegel gesneuveld was de spiegels van de Kymco people S gepakt en gemonteerd. De Kymco people S mag toch Amsterdam niet meer in omdat het een zogenaamde vervuilde brommer is. Hij is van 2010 en net te oud dus. Maar ik ben niet tevreden met het blok en de aandrijving van mijn bijna 3 jaar oude Kymco Agility 16+ dus de aandrijving en blok plus achterwiel van de people S gaat onder de Agility 16+. De people S heeft veel meer trekkracht bij optrekken en wind tegen en hij loopt net geen 60km/h wat een mooie snelheid is als je tussen het auto verkeer moet rijden. De agility 16+ is zo dichtgetimmerd wat betreft opvoeren dat hij op de teller net aan 47 km/h gaat op GPS is dat nog geen 45km/h.

Gelijk ook maar even een testritten gedaan om te zien of mijn ribben dit ook leuk vonden, dat viel niet tegen. Gelijk even doorgereden naar de scooter dealer om wat kappen te halen en een led stads/knipperlicht unit te kopen. De kappen hadden en de stads/knipperlicht unit hadden wat schade door een eerder ongeval in 2016 met een fietser. Niet mijn fout maar van de fietser.

Waarom nu pas dan herstellen?? De scooter gaat waarschijnlijk de deur uit, en dan wil ik hem wel een beetje knap verkopen. Omdat ik meer aan mijn conditie wil gaan werken en dat gaat wel lukken als je elke dag een retourtje van 50 km moet fietsen, dacht ik, ik ben toch bij de scooterdealer die ook fietsen verkoopt ben ik even test wezen rijden op een elektrische fiets met midden motor, de 25 km/h versie. Maar dat viel me een beetje tegen omdat ik natuurlijk de scooter gewend ben qua snelheid, nog even gebabbeld met de verkoper maar het was erg druk in de winkel en het gesprek kwam niet echt lekker op gang om over de 45 km/h speed bike te praten. Op weg naar huis ben ik even naar onze dorps fietsen winkel gegaan dirk visbeek. Mijn ouders hebben daar hun fietsen met ondersteuning vandaan en mijn pa zij ga is met Koen praten. Nou die had wel tijd voor mij. Zeer uitgebreide uitleg gehad. Ik had al veel gelezen en gezien op internet maar ik ben toch heel wat wijzer geworden. Nou zegt koen dan word het tijd dat je even een proefrit maakt op de flyer speedbike. Ik zeg ben je gek joh dat hoeft niet, nou doe het toch maar even. Dus ik rustig naar het fietspad gereden welk langs de provinciale weg loopt en ik zet aan en kolere zeg die trekt sneller op dan mijn scooter. Binnen no time zat ik op 43km/h. Daar moet je om dit tempo vast te kunnen houden wel je best voor blijven doen.

Het enige nadeel is dat de fiets €4400 kost en dat vind ik behoorlijk wat geld. Moet wel zeggen dat ding zat vol met hightech. Je kan hem met een app via je telefoon voorzien van nieuwe software. Met de €0,19 die ik krijg van mijn werkgever duurt het iets meer dan 2 jaar voordat ik hem eruit heb en ben ik 16.000 km verder. Hopelijk kan mijn werkgever nog iets betekenen voor mij want er zijn nog her en der potjes en ze promoten erg veel om met je fiets naar het werk te komen ook behoorlijk, dus wie weet. Al betalen ze de helft maar.

Maar voorlopig rij ik nog met mijn scooter naar mijn werk.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2018 21:56 #1445001 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vraag, voordat je aan zo'n
Vraag, voordat je aan zo'n halfelectrische fiets begint, ook even naar de levensduur van de accu's.
Een collega uit Den Haag gebruikte zoiets om de 25 km van huis naar werk te doen, maar na een jaar deed de accu niets meer en moest hij gewoon fietsen... en een nieuw pakket was duur!
Geen idee van merk, kostprijs en dergelijke overigens. Kan ook een bouwmarkt-goedkopie geweest zijn.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2018 23:31 #1445005 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dat
Is iets waar ik mij ook nog even in ga verdiepen. Wat ik wel weet is dat ik voor die afstand die ik ga fietsen een accu van 400 W te klein is en een 500 zal het net halen met een enkeltje en zal direct aan de lader moeten. Een 700 W of meer komt dan kijken. Dan kan ik een retourtje van 50 km doen en hou ook wat over. Of je de accu volledig leeg mag rijden weet ik niet eigenlijk. Maar ik ga nog wel een paar keer terug want er komen nog wel wat vragen die ik wil stellen.

Alles op zijn tijd.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2018 15:41 #1445014 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Het is te bizar voor woorden
Het is te bizar voor woorden dat in NL zelf zo'n beetje alles met een brandstofmotor of waar afvalstoffen uitkomen volledig weggebonjourd worden. Ik zit nu 2 maanden op Curacao en je moet eens kijken wat er hier allemaal de lucht ingestookt wordt zonder dat iemand daar gek van kijkt.. Gemiddeld 18 doden per jaar door de vuiluitstoot van de ISLA...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2018 21:30 #1445066 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ik heb ook eens wat gedaan.
Hallo Volvisti

- Wisserblaadjes koplampwissers vervangen
- Verkleurde afdekkapjes (waar de schroef onder zit die de wisserarmpjes op het asje vasthoudt onder zit) vervangen door zwarte kapjes. Past zeer goed op een antraciete auto.
- Deurschakelaars vervangen door een stel dat ik nog had liggen. Nu gaat de binnenverlichting weer aan als ik een deur open doe.
- Het relais voor de centrale deurvergrendeling vervangen door een exemplaar dat ik nog had liggen. De centrale deurvergrendeling doet het dus ook weer.
- Het terugslagklepje achter de rechter achterlichtunit vervangen, dus er komt weer water achter aan. (Daarbij vastgesteld dat imitatieachterlichten toch echt rommel zijn!)
- De ruitensproeiers in de motorkap vervangen.
- De pin uit de pigtail verwijderd, nadat ik de foutcodes gecontroleerd had. (Als ie er toch al in zit, kun je net zo goed de codes controleren. 1-1-1, alles OK)
- Het schroefplaatje opgevist uit de spelonken naast de relaisbak en daarmee "aansteker" en vakje vastgezet.

groetjes

Mathy

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-04-2018 15:51 #1445072 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic 18 doden
is toch juist een argument om WEL veel vervuilende motortjes weg te doen, of nog beter, ze (bijna) niet te gebruiken, en o de elektrieke fiets te gaan?

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-04-2018 16:08 #1445073 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic File
Neemt de komende jaren met 50% toe. Er is al een flinke stijging in de eerste 3 maanden van dit jaar opgemerkt. Economie trekt aan en dat heeft effect op de weg.

Meer asfalt heeft geen nut de steden zijn de trechters en daar stroopt het op.

Meer gespreide tijden qua werk.
Meer spreiding van werkplekken in nederland dus niet alleen in het westen
Meer met alternatief vervoer naar het werk zoals elektrische scooter of fiets
Maak het OV aantrekkelijker qua prijs en veel meer kleinere bussen korter op elkaar.
Promoot Thuis werk

Of

Geef mij nu een 2 miljoen euro en je hebt van mij geen last meer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2018 20:50 #1445079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Collega
Een hele fitte collega van mij trapt elke dag van Wolvega naar Joure,
Eerder altijd op een sport/racefiets achtig iets en sinds november een Stella Ebike,
Knap ding en met een fietsplan gekocht een extra zware accu er op maar met zijn tempo haalt hij een enkele rit en gaat dan op de zaak aan de lader idem thuis.

Het centraal station van A'dam: in 2011 gestaan als verkeersregelaar en voor de bussen is het een verbetering geworden maar voor de rest vind ik het maar schandalig slecht zoals ze het allemaal hebben bedacht......

Zelf ga ik binnenkort eens proef rijden op de SYM JET14, deze is sinds kort leverbaar als 50CC, en waarom tja er staat een verhuizing in het vooruitzicht waardoor ik dichter bij mijn werk ga wonen(scheelt maar 18 kilometer) maar de vriendin heeft haar werk in Emmeloord dus die heeft dan een auto nodig,
En om nou 2 auto's te hebben vinden wij beiden overbodig en als het mooi weer is pak ik nu ook de scooter want met 38 kilometer rijden en dan ook nog eens binnendoor ben ik bijna een uur bezig met de scooter en met deze temperaturen met een zwakke rug is af te raden,
Maar straks is het nog maar 18 kilometer en 20 tot 25 minuten dus dan is het goed te doen.
Alleen mijn Aprilia area 51 van 1999 met 43*** slurpt er op een heen en terug reis toch 9 liter benzine door dus hoop ik straks met een 4takt toch heel wat zuiniger uit te zijn dan nu.
En een stuk betrouwbaarder want ja toch bijna 20 jaar oud het beestje en steeds meer mankementen en onderdelen die bijna niet meer te krijgen zijn.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-04-2018 21:11 #1445080 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Nee
Toch dan loopt ie 1 op 4 en nog wat of heb ik het mis. Nou dan weet je niet wat je over komt met een moderne 4 takt scooter. Ik rij met mijn huidige scooter nu 1 op 33 maar met mijn vorige redde ik met gemak 1 op 40 en die ging 60+ op te teller maar was Kymco Super 8 uit 2008 zonder emissie aanpassingen. Mijn huidige Kymco agility 16+ (nooit kopen zo een scooter) gaat niet harder dan 47 op de teller. En heeft allerlei emissie toestanden erop waardoor hij echt niet zuiniger loopt maar wel schoner zeggen ze. Ja ja. Maargoed ik rij per maand €35 aan brandstof weg en betaal €7 verzekering per maand en ik kreeg eerst netto €202 EV vergoeding maar omdat ik 4 x 9 werk iets minder. Iets van €160 netto. Zet dat elke maand opzij en je koopt na 2 jaar met inruil van je oude scooter weer een nieuwe. Zo deed ik dat dan. Over een maand of 4 maar is naar een flyer speed bike kijken en hopen dat mijn werk er aan mee wil doen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC