Wat heb jij vandaag gedaan
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
06-04-2018 08:24 #1445092
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic 1 op 4?!
Dan doet zelfs mijn 62 jaar oude solex het nog een stuk beter!
Die haalt bijna 60km op 1 tank.
En 1 tank is maar iets van 1,2 liter. haha!
Wat in het begin nog wel eens discussie opleverde overigens bij het tankstation.
Daar staat dat je minimaal 5 liter af moet nemen
Is net een E-bike. In ieder geval een hybride
Die haalt bijna 60km op 1 tank.
En 1 tank is maar iets van 1,2 liter. haha!
Wat in het begin nog wel eens discussie opleverde overigens bij het tankstation.
Daar staat dat je minimaal 5 liter af moet nemen

Is net een E-bike. In ieder geval een hybride

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-04-2018 12:03 #1445094
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ja
Daar kan ik niet tegen op. Wel leuk hoor die solexjes. Ik zie ze bij ons in de zomer altijd door het dorp rijden met een hele groep. Lange leren jassen aan en een potje op de kop.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-04-2018 12:04 #1445095
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ga
Zo mijn 2e scooter die amsterdam niet meer in mag slopen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2018 12:13 #1445096
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb het nooit gemeten bij
Ik heb het nooit gemeten bij mijn viertakt hondaatjes. Ik denk ergens rond de 1:25 bij gebruik op buitenwegen (lees: vrijwel constant volgas 45 km/h).
Met een viertakt kan je tanken bij een onbemande pomp, daar geldt dat minimum van 5 liter niet. Of je gaat met een groepje brommers tanken bij 1 pomp, doen we vaak tijdens een rit.
Met een viertakt kan je tanken bij een onbemande pomp, daar geldt dat minimum van 5 liter niet. Of je gaat met een groepje brommers tanken bij 1 pomp, doen we vaak tijdens een rit.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-04-2018 22:56 #1445114
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag dus de
Scooter uit elkaar gehaald. Man man man dan kun je beter een oudje hebben zoals een citta gilera van mijn zoon. Al dat plastic op die Kymco voor dat je dat zonder breken los hebt en voor dat je weet hoe het vast zit allemaal. Ik begon om 13:00 en om 17:00 was ie nog niet uit elkaar. Morgen maar weer verder. Moet allemaal netjes los want ik verkoop hem in onderdelen. Die laatste foto kun je zien wat een zand er overal zit na 8 jaar en 25.000 km.
<a href=' postimg.org/image/ga6xkq55p/ ' target='_blank'>
<a href=' postimg.org/image/xnh7znl25/ ' target='_blank'>
<a href=' postimg.org/image/4xuc31rct/ ' target='_blank'>
<a href=' postimg.org/image/kjbnn2nwd/ ' target='_blank'>
<a href=' postimg.org/image/xnh7zwdf1/ ' target='_blank'>
<a href=' postimg.org/image/ga6xkq55p/ ' target='_blank'>

<a href=' postimg.org/image/xnh7znl25/ ' target='_blank'>

<a href=' postimg.org/image/4xuc31rct/ ' target='_blank'>

<a href=' postimg.org/image/kjbnn2nwd/ ' target='_blank'>

<a href=' postimg.org/image/xnh7zwdf1/ ' target='_blank'>

- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-04-2018 21:54 #1445122
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
De motorswap gedaan bij mijn dagelijkse scooter waar ik 4 dagen per week 50 km per dag op afleg in weer en wind. Blok heeft nu bij na 30K gelopen en is nog lang niet op zijn eind. Maar waarom dan die motorswap. Ik irriteerde me al heel lang en dat is al vanaf het begin dat hij niet harder wil dan 50 km/h en bij geringste tegenwind of een lange flauwe helling op loopt de trekkracht erg terug. De dealer heeft op zijn kosten er alles aan gedaan om hem op de 60 km/h te krijgen en dat is even gelukt maar de sport vario vond het na 5.000 km wel genoeg dus dat was ook niet de oplossing. Dit blok is zo dichtgetimmerd als het om opvoeren gaat en er zijn voor dit type scooter ook geen opvoer sets te krijgen. Nu had ik voor een prikkie een Kymco people s gekocht die amsterdam niet meer in mocht. Deze scooter trekt lekker snel op en rijd op de teller 58 km/h dat is in de stad een mooie snelheid en hij is sterk qua koppel. Ik heb de boel is naast elkaar gezet en qua blok en ophanging kwamen ze overeen alleen zat ik met de bedrading en dan met name de CDI dat is een soort van computer die de ontsteking regelt. De CDI van de kymco agility 16 + motor had meer draden dan die van de Kymco people S maar ik dacht als hij het niet doet dan moet mijn eigen blok er weer onder. Maar de people S blok doet het, heb er nog niet op gereden alleen maar stationair gedraaid. Morgen kijken hoe het rijd.
Het oude blok
<a href=' postimg.org/image/d1bcgujvx/ ' target='_blank'>
picture hosting
Het andere blok zit er hier reeds eronder
<a href=' postimg.org/image/5lc2v3e71/ ' target='_blank'>
image upload no ads
<a href=' postimg.org/image/yayyrud31/ ' target='_blank'>
image sharing
<a href=' postimg.org/image/8s6mex8zh/ ' target='_blank'>
print screen windows
Hier star mijn zoon de scooter, mijn vrouw hoor je gassu roepen
Let niet op die zand onder de buddy dit zit er na een paar weken weer. In het begin was ik erg poetserig maar ik zat elk weekend met allerlei borstels en zo alles schoon te maken, ik werd er gek van. Het is een vervoers middel voor woon-werkverkeer en hij brengt me elke maand €150 netto op dus ik laat het maar zo. Als hij technisch maar in orde is. Maar ik heb er nu wel even een borstel langs gehaald dus het is weer even schoon. Morgen het voorwiel uitwisselen dan heb ik weer 2 dezelfde wielen. Wat ook zo apart is bij het vorige blok is dat er een 14 inch achterwiel onder zat en voor een 16 inch. Wat nu de rede is van die 14 inch achter weet ik niet maar het kan wel het een en ander te maken hebben met het feit dat hij ook niet sneller wil. Er schijnt ook een begrenzing in het diff gedeelte te zitten maar of dat waar is???
Het oude blok
<a href=' postimg.org/image/d1bcgujvx/ ' target='_blank'>

Het andere blok zit er hier reeds eronder
<a href=' postimg.org/image/5lc2v3e71/ ' target='_blank'>

<a href=' postimg.org/image/yayyrud31/ ' target='_blank'>

<a href=' postimg.org/image/8s6mex8zh/ ' target='_blank'>

Hier star mijn zoon de scooter, mijn vrouw hoor je gassu roepen
Let niet op die zand onder de buddy dit zit er na een paar weken weer. In het begin was ik erg poetserig maar ik zat elk weekend met allerlei borstels en zo alles schoon te maken, ik werd er gek van. Het is een vervoers middel voor woon-werkverkeer en hij brengt me elke maand €150 netto op dus ik laat het maar zo. Als hij technisch maar in orde is. Maar ik heb er nu wel even een borstel langs gehaald dus het is weer even schoon. Morgen het voorwiel uitwisselen dan heb ik weer 2 dezelfde wielen. Wat ook zo apart is bij het vorige blok is dat er een 14 inch achterwiel onder zat en voor een 16 inch. Wat nu de rede is van die 14 inch achter weet ik niet maar het kan wel het een en ander te maken hebben met het feit dat hij ook niet sneller wil. Er schijnt ook een begrenzing in het diff gedeelte te zitten maar of dat waar is???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2018 17:53 #1445128
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pookknop vervangen
Vandaag mijn afgeknabbelde automaatbak pookknop maar eens vervangen. Heb de hele unit vervangen dus geen gepriegel met schakelaars en solderen.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2018 18:23 #1445129
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh,
Koop je nu wel een paar pakjes kauwgom Ronald?
Anders moet je volgend jaar weer aan de gang.
Groeten,
Anders moet je volgend jaar weer aan de gang.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2018 21:01 #1445132
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha Ton
Ja.... kweet eigenlijk ook nog niet of ik er wel vanaf kan blijven. Zoek eigenlijk nog een restaurant waar ze onbeperkt pookknop eten aanbieden, mogelijk ken jij er 1 ?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2018 21:04 #1445133
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Admiral, ik zou dat niet op
Admiral, ik zou dat niet op openbare fora gooien, compleet met kenteken. Misschien kraait er geen haan naar, maar bij een controle ben je strafbaar en heb je voor het weet een WOK.
Zelf overigens zaterdag de S90 van zes verse bougies voorzien: dat had een vorige eigenaar ook best eerder mogen doen, de driepunts exemplaren met Volvo erop hadden amper nog een middenelectrode. Een wonder dat het uberhaupt nog wilde vonken! Prettig is dat bij dit exemplaar de bobinebedrading intact lijkt.
Ook gelijk maar een nieuw luchtfilter, want er is geen onderhoudshistorie bekend. Dat bleek niet heel noodzakelijk, maar wel nuttig: onder het redelijk schone en nieuwe luchtfilter trof ik een verlaten muizennest aan dat de onderste helft van het luchtfilterhuis blokkeerde. Er kan nooit veel lucht meer in de motor terecht gekomen zijn: misschien wel de oorzaak van het idioot hoge verbruik. We gaan zien of het geholpen heeft....
Zelf overigens zaterdag de S90 van zes verse bougies voorzien: dat had een vorige eigenaar ook best eerder mogen doen, de driepunts exemplaren met Volvo erop hadden amper nog een middenelectrode. Een wonder dat het uberhaupt nog wilde vonken! Prettig is dat bij dit exemplaar de bobinebedrading intact lijkt.
Ook gelijk maar een nieuw luchtfilter, want er is geen onderhoudshistorie bekend. Dat bleek niet heel noodzakelijk, maar wel nuttig: onder het redelijk schone en nieuwe luchtfilter trof ik een verlaten muizennest aan dat de onderste helft van het luchtfilterhuis blokkeerde. Er kan nooit veel lucht meer in de motor terecht gekomen zijn: misschien wel de oorzaak van het idioot hoge verbruik. We gaan zien of het geholpen heeft....
Moderators: Jerry Stam