Wat heb jij vandaag gedaan
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2017 09:32 #1439594
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Hey Ton, de motorruimte heb
Hey Ton, de motorruimte heb ik met een of ander goedje van motip ingespoten( gekocht bij de auto materialen handel) toen even in laten trekken en afgespoten in de wasbox (dynamo/accu wel afgedekt) toen naar huis gereden. De motorruimte was nu kaal en droog. Met een schuurborstel t spruitstuk en cilinderkop nog n beetje aangepakt (desnoods met een kwastje diesel/benzine) en toen alles flink in de wd40 gezet. Werkt als een trein en trekt er mooi in zodat het weer beschermd.
Succes!
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-08-2017 00:00 #1439600
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @fflunche
Een paar redenen waarom.
Red ceder gaat mits je RVS schroeven of spijkers gebruikt 15 tot 25 jaar mee, onbehandeld dus. Nou had die Timmerman alles met stalen schietspijkers gedaan. En dan icm een slechte schilderwerk is dat vragen om problemen, de zuren in het hout icm staal geeft zwarte vlekken die op een gegeven moment gaan rotten. Maar goed ik ben na 16 jaar ook wat wijzer en een behoorlijke doorgewinterde klusser. Dan daarbij dat het dakkapellen zijn en op een bepaalde hoogte zitten waar je niet altijd direct zicht hebt op wat er gebeurt, vandaar de keuze op red ceder. Dus ik hoop dat het met schilderen nog langer goed blijft. En ja 180 euro voor 5 planken van 3,65 mtr lang en een werkbreedte van 11,8 cm is veel geld. Maar ik kijk naar het termijn dat ik niet hoef te vervangen. En als het goed is en dat weet ik zeker hoef ik de komende 25 jaar geen hout te vervangen enkel om de 4 jaar een kwast er tegen aan.
Red ceder gaat mits je RVS schroeven of spijkers gebruikt 15 tot 25 jaar mee, onbehandeld dus. Nou had die Timmerman alles met stalen schietspijkers gedaan. En dan icm een slechte schilderwerk is dat vragen om problemen, de zuren in het hout icm staal geeft zwarte vlekken die op een gegeven moment gaan rotten. Maar goed ik ben na 16 jaar ook wat wijzer en een behoorlijke doorgewinterde klusser. Dan daarbij dat het dakkapellen zijn en op een bepaalde hoogte zitten waar je niet altijd direct zicht hebt op wat er gebeurt, vandaar de keuze op red ceder. Dus ik hoop dat het met schilderen nog langer goed blijft. En ja 180 euro voor 5 planken van 3,65 mtr lang en een werkbreedte van 11,8 cm is veel geld. Maar ik kijk naar het termijn dat ik niet hoef te vervangen. En als het goed is en dat weet ik zeker hoef ik de komende 25 jaar geen hout te vervangen enkel om de 4 jaar een kwast er tegen aan.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-08-2017 21:10 #1439617
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Afgelopen dagen lekker bezig
Afgelopen dagen lekker bezig geweest met de dakkapellen en ik ben bijna zover dat alles in de grondverf kan.
Gister het dakkapel van mijn zoon voorzien van nieuwe zijkanten. En het dakkapel van de dressing room de aluminium dakt trim eraf gehaald en een paar mooie lijstjes op gezet. De verticale hoeken verbinding van de boeidelen ben ik nog niet tevreden over daar komen hardhouten hoeklaten op. Het is de zonkant dus er zal altijd beweging in zitten en daar kun je niet tegen plamuren.
Vandaag zou ik binnen aan het werk gaan omdat de weers verwachting niet best zou zijn om buiten te werken. Maar buienradar gaf tot 14:30 droog weer dus toch maar even gauw nog de aluminium dak trim van mijn zoon zijn dakkapel er af getrokken en ook voorzien van een mooi lijstje. Gelijk maar even het platte dak van de uitbouw opgeruimd want dat begon al aardig op een bouwplaats te lijken. Na het avond eten nog even gauw mijn verlanglijstje bij de buurman afgegeven, die heeft een zinkstraat en gaat voor mij de zinken deklijsten zetten voor de dakkapellen.
Ik plaats even een foto van boeidelen met alu dak trim en dan die met de houten lijst afwerking. Ik vind het mooier het is niet statisch.
Gister het dakkapel van mijn zoon voorzien van nieuwe zijkanten. En het dakkapel van de dressing room de aluminium dakt trim eraf gehaald en een paar mooie lijstjes op gezet. De verticale hoeken verbinding van de boeidelen ben ik nog niet tevreden over daar komen hardhouten hoeklaten op. Het is de zonkant dus er zal altijd beweging in zitten en daar kun je niet tegen plamuren.
Vandaag zou ik binnen aan het werk gaan omdat de weers verwachting niet best zou zijn om buiten te werken. Maar buienradar gaf tot 14:30 droog weer dus toch maar even gauw nog de aluminium dak trim van mijn zoon zijn dakkapel er af getrokken en ook voorzien van een mooi lijstje. Gelijk maar even het platte dak van de uitbouw opgeruimd want dat begon al aardig op een bouwplaats te lijken. Na het avond eten nog even gauw mijn verlanglijstje bij de buurman afgegeven, die heeft een zinkstraat en gaat voor mij de zinken deklijsten zetten voor de dakkapellen.
Ik plaats even een foto van boeidelen met alu dak trim en dan die met de houten lijst afwerking. Ik vind het mooier het is niet statisch.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2017 21:35 #1439618
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Mooi wark!
Mooi wark!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-08-2017 11:00 #1439631
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @stinos
Dank je wel.
Zojuist bij houtzaag molen het jonge schaap op de zaansche schans 16 m-1 ruw gezaagde planken gehaald. Ik ben lekker verantwoord bezig op de wind gezaagd hout gekocht en niet duur bij de concurrent was ik bijna het dubbele kwijt geweest. Heerlijk die oude molens, alhoewel deze opnieuw is opgebouwd maar dan toch het blijft indrukwekkend je staat gewoon in een hele grote decoupeerzaag. Als je dan ziet hoe zo een boomstam op de wind naar binnen wordt getrokken en dan door een zaag raam wordt gehaald. Prachtig. De zaansche molens en houtbouw is ook 1 van mijn andere hobby's. Heb zelf 3 model molens staan. Wel nog in restauratie fase. 1 is zo groot dat het eigenlijk geen model molen meer is maar een speel molen zoals ze dat hier noemen. Hij heeft een vlucht van 3 mtr en kan een koppeltje stenen aandrijven voor meel of stampers om schelpen te stampen of 1 of 2 zaag ramen om latten te zagen. Deze molen komt ooit een keer op mijn zaansche schuur te staan.
Nu ff een bakkie koffie en dan weer het dak op om gaatjes te vullen. Tot later.
Zojuist bij houtzaag molen het jonge schaap op de zaansche schans 16 m-1 ruw gezaagde planken gehaald. Ik ben lekker verantwoord bezig op de wind gezaagd hout gekocht en niet duur bij de concurrent was ik bijna het dubbele kwijt geweest. Heerlijk die oude molens, alhoewel deze opnieuw is opgebouwd maar dan toch het blijft indrukwekkend je staat gewoon in een hele grote decoupeerzaag. Als je dan ziet hoe zo een boomstam op de wind naar binnen wordt getrokken en dan door een zaag raam wordt gehaald. Prachtig. De zaansche molens en houtbouw is ook 1 van mijn andere hobby's. Heb zelf 3 model molens staan. Wel nog in restauratie fase. 1 is zo groot dat het eigenlijk geen model molen meer is maar een speel molen zoals ze dat hier noemen. Hij heeft een vlucht van 3 mtr en kan een koppeltje stenen aandrijven voor meel of stampers om schelpen te stampen of 1 of 2 zaag ramen om latten te zagen. Deze molen komt ooit een keer op mijn zaansche schuur te staan.
Nu ff een bakkie koffie en dan weer het dak op om gaatjes te vullen. Tot later.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-08-2017 16:07 #1439637
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ook nog
Vandaag aan de 945 gesleuteld. Gebeurt niet vaak eigenlijk nooit want hij doet het altijd. Maar ik had al een poosje last van een irritant schrapend geluid bij 1 van de voorwielen. Met de auto omhoog niets te horen maar als je een paar keer moest remmen zowel zacht als stevig was er een schrapend geluid te horen als je bijvoorbeeld langs een rij auto's reed of een muur oid in iedergeval iets wat het geluid terugkaatste. Maar het was ook zo weer weg tot ik nadat ik van de houtzaag molen thuis kwam. Ik rij altijd achteruit de doodlopende straat in en het leek wel alsof mijn blokken werden opgevreten. Wat een herrie kwam er van voren zeg. Eerst maar even gegeten en wat geplamuurd en toen maar het voorwiel eraf waarvan ik dacht dat die de boosdoener was en jawel hoor wat trof ik aan nadat ik de remklauw los had gehaald een omgebogen trilplaatje die bij remmen door de remzuiger onder druk werd gezet en zo tegen de schijf aangedrukt werd. Het deel wat omgebogen is lag er bijna vanaf vandaar dat het geluid nu ook optrad bij achteruit rijden. De zuiger komt heel rustig weer in positie dus vandaar dat ik het geluid dus een moment bleef horen. Morgen ff naar Volvo garage van West in Uitgeest en daar even grutten in de rommel bak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2017 12:54 #1439703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Chrome is een prima (en
Chrome is een prima (en daarbij steeds meer een leading en dus rekening mee houdend) browser Willem, jammer dat je daar dan weer een oordeel over hebt....
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2017 20:17 #1439710
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Vivaldi!
Mag ik dan even van de gelegenheid gebruik maken om Vivaldi als browser onder de aandacht te brengen?
Waarvoor dank.
Groeten,
Waarvoor dank.
Groeten,
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2017 21:49 #1439711
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Laten we hier geen discussie
Laten we hier geen discussie voeren over wat de beste browser is (of het beste besturingssysteem). Dat zijn zinloze discussies die alleen tot gedoe leiden. Laten we het weer hebben over wat we vandaag gedaan hebben.
Vandaag ben ik met de 780 een stukkie gaan rijden om te gaan lunchen met een oud-collega. 2x170 km: heerlijk (zowel de lunch als de rit als de gezelligheid). Geen andere 780's gezien
Vandaag ben ik met de 780 een stukkie gaan rijden om te gaan lunchen met een oud-collega. 2x170 km: heerlijk (zowel de lunch als de rit als de gezelligheid). Geen andere 780's gezien

- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2017 22:32 #1439712
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic ik heb vandaag
een nieuwe browser geïnstalleerd. Brave
Moderators: Jerry Stam