Wat heb jij vandaag gedaan

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-08-2017 20:22 #1439951 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Met de V50 naar Autoweek's "Klokje rond"
Afgelopen vrijdag heb ik met onze andere Volvo (de V50 T5), waar mijn vrouw in rijd, opnames gehad voor de rubriek "Klokje rond" van het autoblad Autoweek.
In die rubriek worden auto's met een hogere km-stand na een uitgebreide proefrit door keurmeester Joep grondig op de brug bekeken. Onlangs deden er twee Volvo 940 mee aan "Klokje rond" die samen 1,6 miljoen km op de teller hadden.
Aangezien de V50 T5 inmiddels 352.500 km gereden heeft, was het voor mij de uitdaging om te kijken hoe deze Volvo ervoor staat na 13 jaar. Het was leuk om een middag bij Carrec in Soesterberg te zijn voor het interview, de keuring en de drive by opnames vanuit de rijdende auto. Natuurlijk is er altijd iets te vinden aan een 13 jarige auto met ruim 3,5 ton op de teller, maar Joep moest echt zoeken en het waren m.i. geen schokkende zaken. In ieder geval eenvoudig te verhelpen. Er was niet veel op de V50 aan te merken (het 5 cilinder motorblok met 220 pk was nog kurkdroog, zelfs geen zweetdruppel te vinden!), of zoals de keurmeester verwoordde: "Tja, wat wil je; Het is een Volvo !".
Binnenkort zal het papieren verslag in Autoweek verschijnen en de filmopnames op de web-site van Autoweek.
groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2017 20:43 #1439953 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Top
Altijd een leuke ervaring. De vijfcilinders van Volvo gaan lang mee, ze willen wel wat olie gaan gebruiken na verloop van tijd.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-08-2017 22:02 #1439954 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Deze niet
Gelukkig heeft dit white-block daar nog geen last van. Tussen de jaarlijkse olieverversing door hoef ik niets bij te vullen, olieverbruik is nihil.
Wel jammer dat je bij dit blok de roffel veel meer op de achtergrond hoort dan bij bijv. de 850 2.5 10v. Pas hoger in de toeren (vanaf 4000 rpm) komt het geluid los.
groet,
Pascal

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2017 17:32 #1439974 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Houtjes hakken
Vandaag de voorraad aanmaakhoutjes aangevuld, het was nog niet helemaal op maar zo ver moet het ook echt niet komen.
Er staan nu weer 9 bananendozen vol met aanmaakhoutjes.
Bovendien ruikt het nu weer even heerlijk in de schuur.

Groeten,

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2017 21:59 #1439988 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Naar
Banaan ?
Hier gewerkt en de garage deur geschuurd met het oog op een nieuw verflaagje binnenkort.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-08-2017 07:04 #1440000 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik
Heb ook veel gedaan de laatste tijd maar na 10 uur op het dak in de volle zo'n gewerkt te hebben was ik elke avond zo brak als het maar kon. Geen fut om een posting met foto's te doen. Zal deze week even kijken of ik tijd heb. Ben weer aan het werk dus misschien in de pauzes. Als ik thuis kom is het weer werkpaleis aan en aan de bak.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-08-2017 12:29 #1440022 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @ronaldw
Jij kan ook lekker timmeren hoor

Ik zag dat mijn laatste post gebleven was bij het gronden van het hout. Intussen is er al veel gebeurt.

Dakkapellen staan 2 keer in de lak behalve de draairamen. Het zink voor de dakkapellen ligt ook klaar. Het platte dak van de uitbouw is vervangen voor een schuin dak met dakpannen. Elke balk (12 Stuks) moest apart opgemeten worden omdat niks recht is aan het huis. De uitbouw die 10 jaar terug is geplaatst is nagenoeg recht en haaks maar het dak van het huis verloopt. Dus lekker ouderwets met touw alles uitmeten, en het is spatzuiver. De platen met rondom mes en groef schoven zo zonder problemen in elkaar. Onderwijl ook de elektra buizen in het Zande ment gelegd, draden getrokken voor audio, internet, 220 V en coax. Alles met egalisatie vol laten lopen en daags daarna heeft mijn vrouw de marmeren 10 bij 10 tegels gelegd en gevoegd. Toen brak het echte mooie weer aan en kon ik de gok nemen om de dakgoot van het huis te trekken en het dakbedekking van de uitbouw. Soms was het echt zo heet op het dak en geen zuchtje wind dat het niet leuk was. Maar in een week tijd toch alles klaar op het afwerken aan de binnenkant na dan. Oja de dakpannen die moeten nog gelegd worden. Gisteravond een deel gelegd. Zal oktober zijn dat ik klaar ben denk ik moet weer werken dus de vaart is er uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2017 17:41 #1440078 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Studentenkamer in Tilburg leeg gehaald
Vanmorgen met mijn grote 4 wielige vriend vanuit Alkmaar naar Tilburg gereden. Aldaar de laatste spullen van dochterlief uit haar studentenkamer gehaald. 2x naar de kringloop en toen weer terug met een grote linnenkast zo achterin geschoven, scheelt mooi een ritje met de aanhanger ! Onderweg veel 940,s gezien ! Tussen Tilburg en Waalwijk en op de A59 ook nog !

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-09-2017 12:30 #1440138 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Gister
Tot de ontdekking gekomen dat mijn oliedommer rechts ipv de klep open hield nu de achterklep naar beneden trekt. Bij volledig open zetten hoorde je ook een zuigend geluid wat eerst niet zo was en gelijk liep de olie eruit. Wel lastig als je net naar de dakpannen boer moet om 232 dakpannen op te halen. Ik had nog een lange stok in de auto dus die maar gebruikt om de klep te ondersteunen. Zijn die dempers nog nieuw te koop. Koop er gelijk maar 2 dus de linker en de rechter.

Maargoed de dakpannen liggen op mijn erf, ging net aan in de volvo. 1,5 kg per pan keer 232 is 348 kg. Peule schil voor de 945.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2017 14:57 #1440146 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Achterklepschokdempertjes?
Achterklepschokdempertjes? Die zijn te koop bij de bekende adressen als Nordicar en estate services, en helemaal niet duur. Een paar jaar geleden rond de 30 euro voor een setje. Timen heeft verzwaarde, maar die raad ik af: zodra er maar een beetje speling op de kopjes in de D-stijl komt loop je serieus risico dat dat bevestigingspunt uitscheurt. Heb ik al bij diverse auto's gezien, en het is heel lastig om te lassen (want D-stijl is een gesloten koker).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC