Wat heb jij vandaag gedaan
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2017 21:14 #1439546
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic APK
Nieuwe wielnaaf (beetje krom), remschijf/schijven, nieuwe remklauw en de auto heeft weer (bijna) 14 maanden APK.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2017 21:45 #1439547
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Das mooi weer 14 maanden binnen !
Kijk Jerry, die heb je weer binnen, jij hebt ze aardig gechipt zo te zien ?
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-08-2017 22:40 #1439548
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Dan toch eigenlijk begonnen met de renovatie van de dakkapellen. Ze zijn er 16 jaar geleden opgezet en toen 1 keer door de schilder geschilderd. Achteraf had ik het beter zelf kunnen schilderen want de schilder had de rest van het huis ook gedaan maar na een paar jaar zag het er al niet meer uit. Maar dat terzijde.
Dit gebeurt er dus als je weet dat het weer geschilderd moet worden maar je stelt het elke keer weer uit doordat je teveel projecten heb lopen.
De gefotografeerde kant is de Noord West kant de andere kant ziet er beter uit maar heeft ook al zijn zwakke plekken. De andere dakkapel is al niet veel beter. De draairamen zijn gelukkig goed al ziet dat er niet zo uit. Alleen de weldorpel (onderste glaslat) zag er niet zo fris meer uit en heb ik reeds d'r uitgehaald.
Let op de foto's kunnen als schokkend worden ervaren.
Hmmm op 1 of andere manier upload hij alleen deze. De rest geeft ie een foutmelding op. Zijn met dezelfde ipad gemaakt.
Helaas.
Dit gebeurt er dus als je weet dat het weer geschilderd moet worden maar je stelt het elke keer weer uit doordat je teveel projecten heb lopen.
De gefotografeerde kant is de Noord West kant de andere kant ziet er beter uit maar heeft ook al zijn zwakke plekken. De andere dakkapel is al niet veel beter. De draairamen zijn gelukkig goed al ziet dat er niet zo uit. Alleen de weldorpel (onderste glaslat) zag er niet zo fris meer uit en heb ik reeds d'r uitgehaald.
Let op de foto's kunnen als schokkend worden ervaren.
Hmmm op 1 of andere manier upload hij alleen deze. De rest geeft ie een foutmelding op. Zijn met dezelfde ipad gemaakt.
Helaas.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-08-2017 23:16 #1439549
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Nu
Doen ze het wel
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2017 13:53 #1439554
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik vind vooral het kozijn
Ik vind vooral het kozijn linksonder (foto 1 van 3) en het middelste rabatdeel aan de zijkant (foto 2 van 3) er verdacht uitzien. De rest is kaal, misschien te nat om direct te schilderen, maar zo te zien wel hard.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2017 16:47 #1439556
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon wachten
Je kunt nog ff wachten.... dan kun je de ramen dicht schroeven en heb je alsnog ventilatie... lekker skrale boel idd, wel eer van je werk als het klaar is !
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-08-2017 22:34 #1439563
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @Willem
Foto 1 is een red ceder afwerk lat van 18 mm dik die onder aan geen verf meer heeft. Ik heb hem eraf gehaald en er was niks mis mee. Foto 3 is nog de minst erge kant. eigenlijk is alles van red ceder behalve het kozijn waar de draairamen in zitten. Dat is hardhout zo ook de draairamen. Gelukkig is dat na 16 jaar nog net zo hard als toen. Morgen red ceder halen voor de zijkanten. De zijkant zitten tegen 18 mm underleyment. Niet helemaal zo als het hoort want er hoort een minimale ruimte tussen die 2 te zitten. Zal mij benieuwen wat ik aantref als ik het red ceder er morgen afhaal. Ik heb geen schimmel of lekkage binnen dus mogelijk valt het mee.
Wat betreft de boeidelen had ik ook een hard hoofd in maar die zijn na een flinke schuurpartij weer helemaal glad en hebben de karakteristieke red ceder kleur weer terug.
Wat mij ook opviel is dat de het dakbedekking wat in de aluminium daktrim gebrand hoort te worden aan het loslaten is. Het krult op dus als ik langer wacht is dit vragen om lekkage. Nu heb ik een bloedhekel aan alu daktrim en werk het liever af met zinken deklijsten. Had ik 16 jaar geleden moeten doen maar toen was het elk duppie omdraaien nu gaat het financieel allemaal stukken beter. Morgen dus even inmeten en gelijk een mooi houten sier profieltje eraan toevoegen dan is het ook niet zo een statisch dakkapelletje meer. Voor zit nog het dakkapel d'r op wat in 1912 sinds de nieuwbouw erop is gezet. Alleen de dakbedekking en zinken boogje dat is van de jaren 90 vorige eeuw. Dat wordt het volgende project tegelijkertijd als de badkamer gedaan wordt. Ooit
Wat betreft de boeidelen had ik ook een hard hoofd in maar die zijn na een flinke schuurpartij weer helemaal glad en hebben de karakteristieke red ceder kleur weer terug.
Wat mij ook opviel is dat de het dakbedekking wat in de aluminium daktrim gebrand hoort te worden aan het loslaten is. Het krult op dus als ik langer wacht is dit vragen om lekkage. Nu heb ik een bloedhekel aan alu daktrim en werk het liever af met zinken deklijsten. Had ik 16 jaar geleden moeten doen maar toen was het elk duppie omdraaien nu gaat het financieel allemaal stukken beter. Morgen dus even inmeten en gelijk een mooi houten sier profieltje eraan toevoegen dan is het ook niet zo een statisch dakkapelletje meer. Voor zit nog het dakkapel d'r op wat in 1912 sinds de nieuwbouw erop is gezet. Alleen de dakbedekking en zinken boogje dat is van de jaren 90 vorige eeuw. Dat wordt het volgende project tegelijkertijd als de badkamer gedaan wordt. Ooit
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2017 22:01 #1439588
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Van de week het
Van de week het brandstoffilter vervangen voor een verse, Verder onderkant schoongemaakt en ingevet. Vandaag V-snaar gespannen, motorruimte gereinigd en de auto gewassen. Staat er weer puik bij.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2017 00:42 #1439592
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Red Cedar
Hoef je niet eens te schilderen. Zonde zo'n dure houtsoort onder de verf te verstoppen eigenlijk. Waarom Red Cedar nemen dan vraag ik me af.
Hier een garage ervan, gaat echt geen kwast op. NoWay
Hier een garage ervan, gaat echt geen kwast op. NoWay
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2017 07:55 #1439593
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Keurig!
Ziet er goed uit die motorruimte, maar waar doe je dat mee, welk middel gebruik je?
Groeten,
Groeten,
Moderators: Jerry Stam