Wat heb jij vandaag gedaan
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2017 08:12 #1439501
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Inderdaad fraaierderder!
Inderdaad fraaierderder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2017 09:22 #1439503
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nou, vandaag... eigenlijk
Nou, vandaag... eigenlijk zaterdag al.
Bovenste koelwaterslang van de 960 sedan vervangen: de slangklem was groen en er siste wat KVS langs de rand ervan. Zag eruit alsof die elk moment kon springen.
Ontluchten is bij een whiteblock normaal gesproken heel eenvoudig: domweg kachel open, motor starten en tankje gevuld houden. Eventueel even wat knijpwerk in die bovenste slang in combinatie met iemand die het tankje open en dicht doet.
Dit keer wilde dat niet: bovenste slang raakte niet gevuld, en tankje begon over te stromen. Toen we gingen inspecteren bleek in de overloopslang van radiateur naar vaatje nog een prop smurrie te zitten: sinds de motorwissel vanwege een lekke koppakking is er amper met deze autro gereden. Daarna ging ontluchten weer volgens het boekje...
Bovenste koelwaterslang van de 960 sedan vervangen: de slangklem was groen en er siste wat KVS langs de rand ervan. Zag eruit alsof die elk moment kon springen.
Ontluchten is bij een whiteblock normaal gesproken heel eenvoudig: domweg kachel open, motor starten en tankje gevuld houden. Eventueel even wat knijpwerk in die bovenste slang in combinatie met iemand die het tankje open en dicht doet.
Dit keer wilde dat niet: bovenste slang raakte niet gevuld, en tankje begon over te stromen. Toen we gingen inspecteren bleek in de overloopslang van radiateur naar vaatje nog een prop smurrie te zitten: sinds de motorwissel vanwege een lekke koppakking is er amper met deze autro gereden. Daarna ging ontluchten weer volgens het boekje...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2017 19:28 #1439509
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Baas boven baas
Vandaag even de Volvo liefhebber 5 deuren verder van ons vakantieadres in Oostenrijk bezocht.
We komen hier al jaren maar hadden toen nog geen échte Volvo.
Er is altijd baas boven baas, hij heeft een zilvergrijze 945 uit 1989, een blauwe 245, een rode sloper 245, en als klap op de vuurpijl een C303 legertruck 4x4 van 42 jaar oud, gelukkig hebben we de foto,s nog, en de uitnodiging om wat te komen drinken, schnaps schat ik zo in hahaha
We komen hier al jaren maar hadden toen nog geen échte Volvo.
Er is altijd baas boven baas, hij heeft een zilvergrijze 945 uit 1989, een blauwe 245, een rode sloper 245, en als klap op de vuurpijl een C303 legertruck 4x4 van 42 jaar oud, gelukkig hebben we de foto,s nog, en de uitnodiging om wat te komen drinken, schnaps schat ik zo in hahaha
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2017 20:35 #1439511
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Heel gaaf Ronald!!
Heel gaaf Ronald!!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-07-2017 22:57 #1439518
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Nou eigenlijk gister en vandaag.
Gister de hangkast en de plaat met puzzelhout van plaats verwisseld. De plaat ging vrij rap van zijn plek maar die kast dat had wat voeten in de aarde. Maar eenmaal door hoe het zat was ook die gauw van de muur.
Na het eten de kast weer ingeruimd, wat een pokke werk is dat en wat een troep. Mijn vrouw heeft wat te doen als ze uit Toscane komt. 99% wat er in de kast ligt is van haar. Daarna tv meubel nog op zijn plek geschoven, geen foto van helaas. Douchen en daarna een corona met een citroentje.
Vandaag de laatste 4 planken van de veranda ff geschaafd met de hand. Het zijn steigerplanken dus lekker ruw en niet lekker voor je voeten. Daarna alles afgeschroefd. Dacht ik klaar te zijn moet ik nog een plank bij de tuindeuren in de lengte doorzagen en in zijn geheel schaven. Geen zin meer in was te warm had de blaren op mijn handen. Aangezien het huishouden ook gedaan moet worden en er ook boodschappen gehaald moesten worden was dat een mooi moment om te stoppen. Na het eten douchen en ff een bakkie bij de buren gedaan. En nu pak ik zo weer ff een coronaatje uit de koelkast.
Morgen lamp en ventilator omwisselen, buitentafel verkleinen, laatste plank zagen en schaven en dan toch echt een start maken met het herstel van de dakkapellen.
Sorry dat de foto's weer gekanteld zijn kan er niets aan doen ze staan bij mij op de ipad goed. Dus ff het hoofdje draaien.
Gister de hangkast en de plaat met puzzelhout van plaats verwisseld. De plaat ging vrij rap van zijn plek maar die kast dat had wat voeten in de aarde. Maar eenmaal door hoe het zat was ook die gauw van de muur.
Na het eten de kast weer ingeruimd, wat een pokke werk is dat en wat een troep. Mijn vrouw heeft wat te doen als ze uit Toscane komt. 99% wat er in de kast ligt is van haar. Daarna tv meubel nog op zijn plek geschoven, geen foto van helaas. Douchen en daarna een corona met een citroentje.
Vandaag de laatste 4 planken van de veranda ff geschaafd met de hand. Het zijn steigerplanken dus lekker ruw en niet lekker voor je voeten. Daarna alles afgeschroefd. Dacht ik klaar te zijn moet ik nog een plank bij de tuindeuren in de lengte doorzagen en in zijn geheel schaven. Geen zin meer in was te warm had de blaren op mijn handen. Aangezien het huishouden ook gedaan moet worden en er ook boodschappen gehaald moesten worden was dat een mooi moment om te stoppen. Na het eten douchen en ff een bakkie bij de buren gedaan. En nu pak ik zo weer ff een coronaatje uit de koelkast.
Morgen lamp en ventilator omwisselen, buitentafel verkleinen, laatste plank zagen en schaven en dan toch echt een start maken met het herstel van de dakkapellen.
Sorry dat de foto's weer gekanteld zijn kan er niets aan doen ze staan bij mij op de ipad goed. Dus ff het hoofdje draaien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2017 09:32 #1439528
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed bezig !
Je bent lekker van de straat. Als ik van vakantie terug ben heb ik nog 3 weken vrij voordat ik aan een nieuwe baan begin en staan er nog wat klussen op mijn lijst. Schilderwerk aan de voorzijde goed aanpakken, achter afgraven, lekker klei, denk 2,5 kub en daar beschoeiing maken...
En wie weet maak ik het gasklephuis en de cis klep van de 940 nog schoon en monteer ik een nieuwe carterventilatie..
En wie weet maak ik het gasklephuis en de cis klep van de 940 nog schoon en monteer ik een nieuwe carterventilatie..
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-08-2017 23:40 #1439536
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Mijn lijstje van vandaag is groot en deels afgewerkt. Ondanks dat het een werkvakantie is neem ik het qua uitslapen er soms ook wel van en zeker als het 02:30 wordt. Dan is het zo einde van de ochtend eer je een keertje wakker bent. Dus aan de dakkapellen ben ik niet toegekomen. Maar al die kleine rot klusjes zijn op en nu weer het grotere werk.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2017 13:04 #1439540
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Vandaag een proefrit gemaakt
Vandaag een proefrit gemaakt in een Tesla model S. Werkelijk een geweldige auto! Top wegligging, zeer comfortabel, fluisterstil en bloed- bloedsnel! De accelaratie hebben we even uitgeprobeerd. Helaas was er geen Ferrari of dikke BMW in de buurt om die even de oren te wassen 
Dit auto zit zeer comfortabel en is bijzonder luxe met veel handige zaken zoals auto-pilot (even wennen).
Kortom, dit geeft aan wat de toekomst van autorijden gaat zijn. Dat plaatst de keuze van Volvo om de elektrieke kant op te gaan in een volstrekt logisch daglicht.

Dit auto zit zeer comfortabel en is bijzonder luxe met veel handige zaken zoals auto-pilot (even wennen).
Kortom, dit geeft aan wat de toekomst van autorijden gaat zijn. Dat plaatst de keuze van Volvo om de elektrieke kant op te gaan in een volstrekt logisch daglicht.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2017 15:15 #1439542
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je bent zeker niet op de A27
Je bent zeker niet op de A27 tussen Utrecht en Hilversum geweest? Ik ben ZO benieuwd wat die autopilot doet bij de witte en gele strepen die daar door elkaar liggen...
Verder is een Tesla S natuurlijk niet maatgevend voor wat we in de toekomst gemiddeld gaan krijgen. Het is een topklasse automobiel, en maatgevend voor wat je in de toekomst zult zien in die klasse. En dan is eigenlijk alleen de acceleratie, en misschien nog een beetje het ontbreken van motorgeluid, nog bijzonder. De rest krijg je ook met pakweg een 5-serie of Mercedes E, of een S90.
Verder is een Tesla S natuurlijk niet maatgevend voor wat we in de toekomst gemiddeld gaan krijgen. Het is een topklasse automobiel, en maatgevend voor wat je in de toekomst zult zien in die klasse. En dan is eigenlijk alleen de acceleratie, en misschien nog een beetje het ontbreken van motorgeluid, nog bijzonder. De rest krijg je ook met pakweg een 5-serie of Mercedes E, of een S90.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2017 15:42 #1439543
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dat lijkt me ook bijzonder
Dat lijkt me ook bijzonder interessant wat de autopilot dan doet. Gemiddeld zal de Tesla inderdaad niet worden maar het is wel een voorteken van wat er het komende decennium gaat gebeuren.
Moderators: Jerry Stam