Wat heb jij vandaag gedaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2017 20:42 #1439073 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940
De Volvo gepoetst, 't is tenslotte zaterdag. Ik vroeg me af, als ik de binnenbekleding van de motorkap verwijder, koelt de motor dan sneller beter?
Is het puur geluidsisolatie of is het bedoeld voor koude winters?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-07-2017 00:42 #1439084 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Vandaag verder gegaan met het afbouwen van de vlonder onder de veranda. Het houten frame had ik al gemaakt en vandaag met steiger planken de boel geprobeerd dicht te krijgen. Eerst alles op maat gezaagd en daarna de schaaf erover omdat het hout te ruw was om er zo met je blote voeten op te lopen.

Het schaven met de elektrische schaaf heb ik moeten staken want de buurvrouw vond het teveel herrie maken. Dus toen maar mijn handschaaf langs de wetsteen gehaald en dan maar alles met de hand. Warm werkje in de zon. Op 3 planken na alles gedaan morgen weer verder. Dan zal ik een foto maken als de vlonder af is.

De balken zijn hergebruikte balken welk ik in de carboleum heb gezet. Het frame staat op tropisch hardhouten neuten van 2,5 cm dik met her en der een wig om het geheel waterpas te krijgen. Bij de grijze wand komt een buiten keukentje met een stalen BBQ - buiten kachel met een schoorsteen die boven het dak uitkomt. Uiteraard zal het e.e.a voorzien worden van hitte bestendig materiaal zodat de vloer en wand niet in de fik vliegt. Zoals jullie kunnen zien liggen nog niet alle boerengeeltjes erin. Wel al een randje gelegd bij de vlonder om zo een idee te krijgen hoe ver ik mijn vlonder moest maken. Let niet op het schilderwerk daar ga ik me in de grote vakantie mee bezig houden.

Oja nog even tussendoor naar Westzaan gereden, ligt pal naast ons dorp. Daar nog even een bagage rolhoes met een uitsparing voor het derde remlicht gekocht. In mijn 245 uit 82 zit een super polar achterklep van 1993 en die heeft een derde remlicht. Ik had een hele mooie rolhoes in mijn 245 maar zonder uitsparing maar dat gaat met de andere klep met derde remlicht niet meer passen. Dus als iemand een mooie en complete rolhoes zoekt zonder uitsparing dan heb ik er 1 liggen.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2017 09:20 #1439094 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @Ronaldw: ik denk dat daar
@Ronaldw: ik denk dat daar niets van te zeggen is. Hetzelfde filter is nog nieuw te koop. Die bouten moeten waarschijnlijk opnieuw zo vast om geen lekkage te krijgen...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2017 09:23 #1439095 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @Volvovolvo940: de bekleding
@Volvovolvo940: de bekleding onder de motorkap is voor geluidsisolatie. En in de winter zorgt het er ook voor, dat sneeuw en ijs van je motorkap je niet meteen om de oren komt vliegen.
Heb je koelproblemen? Zo niet, dan zou ik de isolatie laten zitten. Zo wel, dan zou ik de oorzaak van die koelproblemen opsporen en de isolatie laten zitten... Zelfs de tropische uivoeringen zijn met dat spul geleverd!

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2017 10:44 #1439097 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De isolatie bevïnvloedt de
De isolatie bevïnvloedt de koeling niet. De wind waait langs de motor maar de koelvloeistof moet de koeling doen.

Ben het helemaal met Willem eens: probleem opsporen. Isolatie verwijderen is 'achteruit sleutelen' en je laat het probleem zitten terwijl je meer lawaai krijgt.
Ook wel 'duwen met een touwtje' genoemd.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2017 16:37 #1439110 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic weekend lang toffe bandjes en
weekend lang toffe bandjes en bruut geweld bekeken op de Zwarte Cross. Dit alles in combinatie met bier.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-07-2017 21:28 #1439117 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Vandaag de planken die nog met de hand geschaafd moesten worden geschaafd en de laatste drie planken op maat gezaagd echter die moeten nog geschaafd worden. Aangezien het begon te regenen doe ik dat volgend weekend wel. Dan kan ik bij de tuindeuren en achterdeur ook gelijk even een drempeltje maken om het verder af te werken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2017 07:04 #1439124 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Inmiddels gisteren en
Inmiddels gisteren en eergisteren: een achteras onder de 960 vandaan gesleuteld. De handremkabels moeten nog, de koets moet nog wat verder opgetild, maar dan is de as ook los.
En we hebben de plastic sierdorpels gedemonteerd. Binnenkort horror-plaatjes van wat er onder zit...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2017 09:28 #1439129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Strakke veranda
Mooie strakke veranda ! Wel lekker dat deze nu vlak met je binnenruimte ligt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2017 11:26 #1439300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 naar Oostenrijk gebracht
Gisteren mijn 1ste grote rit met de 940 ! Een kleine 100km naar Oostenrijk, heerlijke reisauto, en door de grote ramen zie je echt nog iets onderweg. Auto heeft uiteraard geen krimp gegeven. Verbruik 10.4ltr/100km en das best voor mij

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC