Oldtimer regeling (weer) afgeschaft
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 08:07 #1371866
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou het niet beter gezegd
Zou het niet beter gezegd kunnen hebben Henk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 08:47 #1371869
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook niet mee eens
maar we dwalen wellicht af (en politiek is zon dooddoener, iedereen is toch overtuigd van zijn eigen gelijk). ontopic: ik was er al langer voor, maar waar blijft het rekeningrijden. en zoals al op meerdere plekken geopperd, in het hedendaagse pc-tijdperk zou het toch heel makkelijk moeten zijn om kilometerregistratie+gewicht+uitstoot tot een evenwichtigere belasting te maken. ik rijd gemiddeld 150 km per week met een auto van 1,5 ton met een uitstoot van ... gram. nu zijn er de kilometervreters die met gemak 150 km per dag maken met een prius ( van ook 1,5 ton ) die niet 1/7 van mijn uitstoot er uit gooit.
verre van, aangezien de zogenaamde groene auto's allemaal lease auto's zijn want het is zo lekker goedkoop. het groene aspect interesseert de bedriven niet ( ohja, toch wel kunnen ze mooie sier mee maken ) en als een prius mij met 160 voorbij blaft ( gebeurt me vaak zat ) zit ie ver buiten zijn groene en zuinige werkpunt en voor de kilometervreters is dit wel de modus operandi (grote stappen snel thuis
)
nee het gaat er mij om dat er om de verkeerde redenen de verkeerde beslissingen worden gemaakt.
verre van, aangezien de zogenaamde groene auto's allemaal lease auto's zijn want het is zo lekker goedkoop. het groene aspect interesseert de bedriven niet ( ohja, toch wel kunnen ze mooie sier mee maken ) en als een prius mij met 160 voorbij blaft ( gebeurt me vaak zat ) zit ie ver buiten zijn groene en zuinige werkpunt en voor de kilometervreters is dit wel de modus operandi (grote stappen snel thuis
nee het gaat er mij om dat er om de verkeerde redenen de verkeerde beslissingen worden gemaakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 08:55 #1371875
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accijns op brandstof
Ook in het regeeraccooord: de accijns op brandstoffen gaat omhoog: LPG liefst 7 cent per liter...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 08:58 #1371877
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarom ?
waarom, vraag ik u ? hoeveel gaat de accijns op diesel omhoog ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 08:59 #1371879
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 14cent
14cent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 09:03 #1371881
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
Dan gaan de Duitsers weer diesel in Duitsland tanken en de Nederlanders diesel en benzine in Duitsland tanken. <a href="/node/35396"></a>EndlessQuest schreef : 14cent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 09:06 #1371883
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laatste wat ik er over kwijt wil:
Als meneer samson die zo begaan is met het milieu en zogenaamde arbeiders(?volgens mij iedereen toch die zijn handen uit de mouwen steekt in dit land?) dan geeft ie 2 miljoen ambtenaren een onbeperkt te gebruiken ov kaart voor die op stroom rijdende trein wat weer door kolen in duitsland opgewekt wordt en het label groene stroom krijgt door notenschillen die in exotische landen per oliestoker worden opgehaald en hier in de ovens verdwijnen. als er van de twee miljoen de helft het openbaar vervoer een jaar volhoud dan zet ik eigenhandig een retrofit roetfilter onder de td intercoolerrt. Zo niet dan komen ze van overheidswege om de 7000 km mijn olie gratis verversen. Nee die is misschien te makkelijk.....
Voor elke dienstauto of auto van de zaak(lees auto vd overheid) die niet net als mijn td 1 op 16/17 haalt, want dat moet toch mogelijk zijn, het groene blok is tenslotte een 30 jaar geleden ontworpen! wordt er 10 euro over gemaakt naar de v700 vereniging... En dan tellen we die fake priussen niet mee die stiekem gewoon diesel rijden en af en toe voor de sport op stroom rijden.
Wordt tijd dat meneer Samson zijn wetenschapper uit het zuiden weer eens inschakeld om een onderzoekje te doen, even hel en verdoemenis preken, paar maanden later trek je de keutel op en zegt nee klopte niet helemaal, maar dan is iedereen het allang vergeten.....maar niet iedereen!
Hup gewoon weer ouderwets tot je oksels in het vet om die dikke koningsblokken in die geweldige machines draaiend te houden. En trek je niks aan v die buurman die minderwaardig naar die rookpluim kijkt smorgens, die van hem rookt ook, alleen dan in duitsland in de vorm van kolendamp.
En vergeet de miljeuk moraal ridders, volvos van 25 jaar oud zijn niet goed voor miljeuk, zelfs van 5 jaar oud niet met 2 katten en roetfilters, zullen ze niet worden ook, en volvos die wel miljeukvriendelijk zijn wil je niet dood in gevonden worden.
Beste is volgens mij zo simpel mogelijk leven, hout in de kachel diesel in de tank, zoveel mogelijk met de fiets doen en niet te veel consumeren, maar dat is lastig leven, dat valt voor niemand mee. Je wordt nl. flink aangestuurd om te consumeren/geld uit te geven te verdienen, grotere auto's meer luxe, meer knopjes op je dashbord en we zijn net kraaien, we vinden het ALLEMAAL heerlijk.
Voor elke dienstauto of auto van de zaak(lees auto vd overheid) die niet net als mijn td 1 op 16/17 haalt, want dat moet toch mogelijk zijn, het groene blok is tenslotte een 30 jaar geleden ontworpen! wordt er 10 euro over gemaakt naar de v700 vereniging... En dan tellen we die fake priussen niet mee die stiekem gewoon diesel rijden en af en toe voor de sport op stroom rijden.
Wordt tijd dat meneer Samson zijn wetenschapper uit het zuiden weer eens inschakeld om een onderzoekje te doen, even hel en verdoemenis preken, paar maanden later trek je de keutel op en zegt nee klopte niet helemaal, maar dan is iedereen het allang vergeten.....maar niet iedereen!
Hup gewoon weer ouderwets tot je oksels in het vet om die dikke koningsblokken in die geweldige machines draaiend te houden. En trek je niks aan v die buurman die minderwaardig naar die rookpluim kijkt smorgens, die van hem rookt ook, alleen dan in duitsland in de vorm van kolendamp.
En vergeet de miljeuk moraal ridders, volvos van 25 jaar oud zijn niet goed voor miljeuk, zelfs van 5 jaar oud niet met 2 katten en roetfilters, zullen ze niet worden ook, en volvos die wel miljeukvriendelijk zijn wil je niet dood in gevonden worden.
Beste is volgens mij zo simpel mogelijk leven, hout in de kachel diesel in de tank, zoveel mogelijk met de fiets doen en niet te veel consumeren, maar dat is lastig leven, dat valt voor niemand mee. Je wordt nl. flink aangestuurd om te consumeren/geld uit te geven te verdienen, grotere auto's meer luxe, meer knopjes op je dashbord en we zijn net kraaien, we vinden het ALLEMAAL heerlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 09:25 #1371887
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic denk aan henk :P
al dat gesikkeneur de laatste paar dagen doet me toch aan henk denken...jawel<a href="">
al is het daar tegenwoordig net zon kommer en kwel
al is het daar tegenwoordig net zon kommer en kwel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 10:34 #1371899
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probeerde het nog te
Probeerde het nog te verbeteren, maar werd ruw verstoord door een brandoefening 
Het is 3 cent

Het is 3 cent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 11:27 #1371900
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmz
is dat niet vreemd, vraag ik u ?
Moderators: Jerry Stam