Oldtimer regeling (weer) afgeschaft

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2012 23:20 #1371690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te koop
eeeeeeh.... te koop dan maar:
leuke zilvergrijze Volvo 740 gl. aut. Gebouwd voor de eeuwigheid. Onlangs op LPG gezet. Nu 252dkm. Staat me nu op bijna 3000 euro. Die ga ik er niet meer voor krijgen.
Ik kan/wil 'm niet meer betalen, hoe leuk en betrouwbaar hij ook is. 1350 kg op gas kan ik qua mrb niet betalen. Mijn andere auto wordt ook al duurder, want ook op LPG.
Dit is de 2e x dat ik op een dergelijke manier miskleun: als particulier destijds enorm genoten van een grijs kenteken Kangoo als 2e auto.... totdat onverwijld die regeling afgeschaft werd voor particulieren.
Nogmaals: ik klaag niet. That's the risk. Oldtimer is nou eenmaal niet goedkoop rijden (wie dat toch denkt......)
Goed: wie biedt??
sterkte eenieder!
Sietse

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-10-2012 23:23 #1371691 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ha
500 euro?
Nee, serieus, gewoon houden. De regeling is er nog niet doorheen, maar moet volgens mij eerst langs de 1e kamer e.d.
Fehac zal ook nog wel wat ""roet"" in het eten (van de politici) gooien. (hoop ik).
Groeten,Gerben

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-10-2012 23:41 #1371693 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
Anders alle vier maar schorsen en wachten op betere tijden...

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 00:04 #1371697 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Sentimenten.
Natuurlijk spelen sentimenten ook een rol. Auto's zijn sentimenten anders kunnen we allemaal gewoon een Prius of ander apparaat op wielen nemen om van A naar B te rijden. En zijn verenigingen als deze volledig overbodig.
Ik heb als oldtimer liefhebber nooit de regeling misbruikt. Netjes voor mijn dagelijks gebruik MRB betaald voor mijn auto's. De bug is een spinsel van de overheid zelf geweest om die MRB-vrij te maken.
En dat ik nu op deze manier als oldtimer liefhebber genaaid wordt, ja, dat roept veel emoties op. Maar ik zal me van verder commentaar onthouden, als de aangekondigde maatregelen "cold turkey" worden uitgevoerd de meeste auto's die ik in 20 jaar heb verzameld moeten gaan verkopen, tenslotte wil je ook ermee rijden af en toe, en dat wordt een verzamelaar zoals het er nu uitziet onbetaalbaar gemaakt. En los van of je het wel of niet kunt betalen, op een geven moment is de grens bereikt. Dan maar geen hobby meer. En gaat ook de S90 op gas de deur uit. Nogeens 7 cent per liter LPG erbij i.c.m. 345 euro MRB per kwartaal voor nog geen 15000 km per jaar wil ik niet meer aftikken. Dan gaat mijn verguisde dieseltje waar ik de afgelopen 6 jaar wel 10000 km mee heb gereden volledig dagelijks ingezet worden, betaal ik gewoon de volle MRB en moet niemand zeuren. De vervuiler betaalt tenslotte en de komende 950000 km houdt die dat wel vol. Genoeg voor de rest van mijn werkzame leven. Volop milieuwinst dus.
Als je een goedmoedige trouwe hond maar blijft schoppen wordt ie uiteindelijk toch vals. En dat is bij mij niet anders. En als het systeem mij op deze manier denkt te f*cken, dan f*ck ik gewoon terug. Voor mij is die grens nu bereikt.
Niet rationeel, Richard, daar heb je gelijk in maar ik ben ook maar gewoon een mens net als ieder ander.
Maar laten we nog een beetje hoop houden dat de Fehac de boel nog weet te redden voor de liefhebbers. Wie dagelijks rijdt in een klassieker gewoon betalen, net als iedereen. Maar dit is gewoon veel mensen hun hobby en hun broodwinning verwoesten. En daar heb ik geen goed woord voor over en dat wil ik toch even kwijt.
Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 00:09 #1371698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en wederom
voel ik me goed in mijn achterste genomen door DH... vorige maal was toen de regeling bevroren werdt. jammer dat mijn autro nu weer net te jong blijkt.. het leek erop dat mijn grijze reus vanaf het begin van het nieuwe jaar belastingvrij zou gaan zijn... sneu hoor, iets wat inderdaad symboolpolitiek is. want ja, al die zogenaamde milieuvriendelijke auto's ( prius en consorten ) zijn verre van milieuvriendelijk ( zoals eerder al genoemd qua productie en energieopwekking, denk aan cradle to cradle principe ) , worden niet belast maar komen je wel met 160 voorbij tuffen op de snelweg en zijn het eerste weg bij het stoplicht ( lang leve het koppel van de electromotor )... sorry hoor, heb niks tegen het milieu, ben een liefhebber zelfs, maar heb wel een grote hekel aan drogreden en het politiek correcte denken. en hoewel ik zelf niet op gas rijdt; kan iemand mij uitleggen waarom gas zo zwaar belast wordt terwijl het de schoonste fossiele brandstof is die wij gebruiken ? waar is hier nu het milieuaspect gebleven ? oh wacht, miscchien iets met de schatkist die toch gevult moet worden ? zo mijn gal is gespuwd :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 00:30 #1371705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Liefhebber?????

jsnijder schreef : Ik heb als oldtimer liefhebber nooit de regeling misbruikt.

Daar moet je dan ook minimaal je auto voor omgekat hebben.
De regeling was vanaf het begin al een raar ding, daar kun je moeilijk de mensen de schuld van geven die daarna wel even
nagedacht hebben. Dan kan er ook nog wel een boekje open gedaan worden over 100% bewoning van vakantiekotjes ed.
In de Nederlandse taal blijkt het woord 'liefhebber' al net zo vernaggeld te zijn als het woord 'kunst' al een halve eeuw is.
Pak het dan goed aan, meteen alle oude auto's (10+) verbieden.
Weer een paar grote DAF fabrieken bouwen in Nederland en allemaal in éénzelde voiture ...
Werkeloosheid ook weer een stuk minder.
Het milieu zijn we aan het slopen, als je dat niet ziet ....
Maar daar gaat een regelingetje als dit het druppeltje op de gloeiende plaat ook niet helpen.

Mijn oldies hebben weer eens een gouden injectie nodig, dat gaat het voorlopig even niet worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 09:05 #1371713 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic we doen het zelf!!!
waar hebben we op gestemd?
en ach dan kan de gouden straks in het hok en gaan we folders verzamelen! denhaag zorgt alleen voor de wachtgeld regeling.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 09:13 #1371714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aan de andere kant
Op deze manier komt een mooie vroege 760 wel in mijn prijs range mbt aanschaf.
Die auto's zijn nu ontzettend duur, ivm staat en belastingvrij zijn.
Maar als deze regeling verdwijnt zal een '84 a 86 760 een stuk goedkoper in aanschaf worden.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 09:36 #1371716 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Dat kon weleens tegenvallen.
Als eigenaar van een mooie vroege 760 is het simpel. Schorsen en als ik hem echt niet meer voor een redelijke prijs kan verkopen dan ga ik hem gewoon oprijden. Jammer maar helaas. Of verkoop ik hem ( of desnoods schenken) aan een museum. Maar no way dat ie voor een appel en een ei de deur uitgaat naar lieden die nu even denken hun slag te slaan.
Groeten, Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 09:38 #1371717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarom

A_A schreef : Op deze manier komt een mooie vroege 760 wel in mijn prijs range mbt aanschaf.
Die auto's zijn nu ontzettend duur, ivm staat en belastingvrij zijn.
Maar als deze regeling verdwijnt zal een '84 a 86 760 een stuk goedkoper in aanschaf worden.

Ik ben idd benieuwd wat het met de prijzen doet.
Aan de andere kant, ben ik benieuwd waarom men dan nog een 740 zal kopen, en niet b.v. een jongere 940. Vaak minder problemen (roest, slijtagedelen van het onderstel e.d.)

Moderators: Jerry Stam