Oldtimer regeling (weer) afgeschaft

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 19:57 #1371814 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iets om over na te denken
nu ga ik waarschijnlijk tegen een paar schenen schoppen maar dat is in de sport die ik aan ga halen geen uitzondering.
Denk eens aan de milieubelasting die voetballen levert. Ieder zichzelf respecterend dorpje heeft al meerder voetbalvelden ( en soms zelfs meerdere clubs en dus nog meer velden ). Dit legt dus al een beslag op meerdere hectaren grond. Het gras wordt zeer regelmatig met een vieze tweetact maaier of vieze dieselmaaier gemaaid. Uitstoot nummer 1. Vervolgens wordt er een aanslag gepleegd op het grondwater om even de zoveel hectare te besproeien en aangezien het water niet vanzelf omhoog komt worden er een paar flinke pompen aan het werk gezet. Uitstoot nummer 2. en vervolgens de grootste vervuilers: de lichtmasten. Her staat een halve energiecentrale zich een slag voor in de rondte te draaien. Uitstoot nummer 3. en dan heb ik het nog niet eens over het vervoer van de jonge Johan Cruijffjes. En het mooiste; het wordt grotendeels gesubsidieerd vanuit de roverheid. En dat terwijl bijna iedere andere sport het puur op contributiegelden moet doen. Het is een hobby voor sommige mensen en volksvermaak voor anderen, prima allemaal, maar het kost alleen maar geld. Kijk maar naar alle zogenaamde grote clubs die allemaal met overheidsgeld spelers uit exotische oorden moeten halen. Nog steeds allemaal prima. Maar vervolgens een groep hobbyisten die wel geld opbrengt voor de gemeenschap en de schatkist zodanig demotiveren door belastingen te gaan heffen op iets wat ze bijna niet gebruiken ? Auto's die die al zo lang rondrijden en dus het produceren van een nieuwe auto onnodig maken ( milieuontlasting )... Nee, ik geloof allemaal niks van de argumenten die de staat aandraagt.. Tis dat ik er momenteel even geen tijd voor heb om het uit te rekenen maar ik durf te wedden dat bijvoorbeeld voetballen alleen al meer uitstoot geeft en meer geld kost dan het oldtimerwagenpark in nederland.
enne, u mag nu uwe scheenbeschermers weer af doen
ps; uiteraard is het niet mijn idee om voetballers te schofferen, maar wel om het hypocriete beleid te illustreren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 20:26 #1371819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je bent dat wellicht niet
Je bent dat wellicht niet van plan de voetballers te schofferen.
Maar je bent wel een schoolvoorbeeld hoe de gemiddelde Nederlander tegenwoordig denkt, namelijk de afgunstige blik richten op een ander zijn liefhebberij.
Ik denk dat je juist met dit soort argumenten juist de verkeerde kant op gaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 21:17 #1371823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beste janneman
het is geen afgunst, het is slechts het constateren van een eigenaardig fenomeen. namelijk dat een bepaalde hobby in nederland wel geld mag kosten ( onder het mom sporten is gezond ) en een ander als melkkoe gebruikt wordt. en je schoffeert mij wel, wanneer je mijn gedachten vergelijkt met die van de gemiddelde Nederlander :) maar goed, leg mij eens met argumenten uit waarom ik hier verkeerd zou zitten met mijn verhaal. Ieder zijn hobby, maar waarom wordt die van de buurman gesubsidieerd, ten kosten van andere hobbies (heb 15 jaar lang gejudoed waarbij alles betaald moest worden uit contributie, ook als je een zogenaamde topsporter was, niks geen subsidie) en de mijne niet ? en is het ook niet eigenaardig dat mensen in mijn omgeving die er op afgeven dat ik zon grote benzineslurpende bak rijdt, degenen zijn die gezellig op een stedentrip naar milaan gaan, omdat het kan ( ryanairprijsjes van 10 eu ) en het de eerste zijn die bij je aankloppen als ze moeten verhuizen of iets dergelijks. En dat je met een hobby die geld oplevert voor gemeenschap en schatkist, alleen nog maar weer zwaarder wordt belast. Ik wil met met mijn verhaal wat gedachtenvoer geven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 21:22 #1371824 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Honger
Je gedachtenvoer stilt de honger voorlopig nog niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 21:24 #1371825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tsja...
sommige mensen hebben nu eenmaal honger of eerder gezegd, zin in lekkere trek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 22:47 #1371836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor
Voor sommige is de honger maar moeilijker te stillen ....
Weg met alles wat rolt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2012 23:02 #1371838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fout Michael

Michael Oud schreef : Lieve mensen. Nogmaals. Het millieu zal niet de reden zijn. Het innen van belastingen wel. In het regeerakkoord staat ook niet het woord "millieu" genoemd bij dit onderwerp.

Foutje... ik citeer: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu- overwegingen afgeschaft. [/list]Pagina 38 in het regeerakkoord.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 05:47 #1371862 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh
Meen je dat? Op pagina 79 staat het dan nét iets beknopter, daar had ik 'm van. Nu ja. Lame.
Maar hoe dan ook, de extra belastinginkomsten zullen de hoofdreden zijn. En daar is niets mis mee, vind ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 06:58 #1371863 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmz
daarin verschillen wij van mening... dat mag nog, voorlopig wel... wellicht een volgende kabinetsformatie niet meer :)
wellicht mogen we dan ook luchtbelasting gaan betalen... immers iedereen gebruikt het en vervuilt het door te ademen en bewust dan wel onbewust methaan uit te stoten, een berucht broeikasgas (25 maal sterker dan CO2) . de vervuiler betaalt zal ik maar zeggen
Je kunt een spons maar zover uitknijpen tot er niks meer uitkomt...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 08:05 #1371865 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alles
Alles is relatief hoor. In Spanje (als ik het goed onthouden heb) moeten ambtenaren een kwart van hun loon inleveren. Nu moet Spanje hard bezuinigen, maar de ambtenaar die een kwart in moet leveren heeft daar ook geen schuld aan.
Als je moet kiezen welke van je drie (ik noem maar een getal) oldtimers weg moet doen mag je naar mijn mening niet zeuren. Tuurlijk is het jammer dat je wellicht een of twee weg moet doen, maar het blijft een luxeprobleem. Ik denk dat de gemiddelde spanjaard of griek hele andere dingen aan zijn hoofd heeft. Of iemand in de bouw in NL die ontslagen wordt. Ook NL moet bezuinigen en daar zal iedereen wat van merken. Dat iedereen bijdraagt lijkt me ook wel zo eerlijk, zeker als iemand het kan missen. De kreet dat "ze het maar ergens anders moeten gaan halen, want dit kan echt niet" klinkt mij meestal egoistisch in de oren, zeker als een zinnig alternatief achterwege blijft (hebben ze vaak niet over nagedacht).
Ik heb een goed salaris (waar ik hard voor werk) en ik ga straks denk ik best wat meer betalen. Het zij zo, ook met wat minder zie ik geen reden tot klagen. Tevreden zijn met wat je hebt, dat is de sleutel tot geluk. Het leven geeft geen garanties en soms moet je keuzes maken die je liever niet maakt. Het hoort erbij and get over it.

Moderators: Jerry Stam