Oldtimer regeling (weer) afgeschaft

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2012 21:11 #1371665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afwachten op antwoord of
Uit een stuk van Milieueffecten van Oldtimers:
4 % procent van het wagenpark is oldtimer, 96 % dus niet
per 1 april 2012 circa 325.000 oldtimers op de WEG waarvan 140.000 origineel Nederlands. Circa 115.000 van de import autos zijn ouder dan 25 jaar.
Ook zijn er nog ongeveer 107.000 autos geschorst, zitten niet in de genoemde aantallen welke hierboven staan. (dit zijn voornamelijk Nederlandse auto's).
In het regeerakkoord staat 156 miljoen extra door afschaffen vrijstelling, dit is omgerekend €480 euro per jaar per auto (ga even uit van de 325.000). Nu waren de auto's vroeger wat lichter dan nu. De goedkoopste provincie is Overijssel en voor een auto (851 - 950 kg)  op benzine betaal je €300,= per jaar. Voor Diesel €744 (toeval) per jaar. Als ik dan 1/3 diesel en 2/3 benzine doe, kom ik op gemiddel €480,00.
Ben bang dat ik het antwoord nu al weet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2012 21:19 #1371666 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Symboolpolitiek? Afgunst?
Jan, begrijp mij niet verkeerd, ik ken je als een man die ze allemaal goed op een rijtje heeft, maar dit volg ik niet.
Ik begrijp echt niet hoe je serieus kunt stellen dat dit beleid, of deze symboolpolitiek gebaseerd is op afgunst.
Dat er andere mogelijkheden zijn, dat staat buiten kijf. Ik had ook veel liever gezien dat er een regeling a la kilometerheffing zou komen.
Maar beweren dat er sprake is van symboolpolitiek die volledig op afgunst gebaseerd is, dat kan ik echt niet serieus nemen. Dat moet het sentiment zijn dat spreekt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2012 21:23 #1371667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Richard we betalen al heel
@Richard we betalen al heel veel jaren heel veel kilometerheffing door de enorme accijns op onze brandstoffen.......
Laat ze een h kenteken maken zoals in Duitsland dat je bijvoorbeeld allen in de zomer met de oldtimer kan rijden (zoals de echte liefhebber meestal doet omdat pekel niet echt goed is voor de auto)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2012 21:40 #1371670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja Paul ik wil niet
Tsja Paul ik wil niet vervelend zijn, maar je hoeft geen helderziende te zijn om te weten dat dat ook alleen nog maar meer zal worden.
Nogmaals, ik ben ook van mening dat een kilometerheffing-achtige oplossing in mijn ogen ook beter zou zijn, maar om nou een discussie voor de derde keer hier op de site te voeren met argumenten die in mijn ogen best onder de noemer "borrelpraat" geschaard mogen worden, dat lijkt mij weinig constructief en zinvol.
Maar goed, misschien moet iedereen gewoon alleen even het sentiment kwijt en is men niet op zoek naar een zinvolle en constructieve discussie, dat kan ook natuurlijk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2012 21:58 #1371672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euhm
Mensen, vergeet niet dat er gewoon een hoop belasting binnen geharkt moet worden. Millieu wordt natuurlijk ook als (drog)reden aangevoerd, maar het speelt weldegelijk een rol.
Iedereen in Nederland moet even iets meer uit z'n comfortzone komen. Dat een klassieker aangepakt wordt, is eigenlijk logisch, aangezien het rijden van een klassieke auto éigenlijk een luxe is. Als dit hobbymatig gebeurd. En anders is het eigenlijk een vorm van belastingontduiking. In beide gevallen is het dus niet héél raar dat er alsnog belasting over geheven gaat worden.
Verder: Een hoop moderne auto-onderdelen wordt geproduceert uit gerecyclede materialen. En de auto's zelf zijn ook makkelijker te recyclen. En ja, het thuis opladen van plug-in modellen kost ook energie, maar in een aantal landen om ons heen, is die energie steeds vaker schoon opgewekt. Daar laat Nederland juist een steekje vallen. De motivatie om alternatieven te vinden voor conventionele verbrandingsmotoren zijn terecht, alleen mist er achter de schermen nog iets.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2012 22:13 #1371676 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic milieu
Maar om milieu reden aan te voeren zeggen ze dat die moderne uitbrakers schoner en beter voor het milieu is, dit klopt toch?
Maar vroeger lagen de "vlokken" van die diesels op de weg, Nu in deze milieu vriendelijkere auto tijdperken die men zo enorm aanbid in het kabinet hangt de fijnstof die ze uitstoten gewoon in de lucht! zie het maar als Asbest die deeltje blijven ook in de lucht hangen en daar is enorm veel ophef over, hele woonwijken worden gesloten om dat het in de lucht hangt,
Maar die vriendelijke moderne opgefokte stofzuiger dieseltjes mogen uitbraken wat ze willen daar word verder niet naar omgekeken want ze vallen binnen de norm en die onderduiken de belastingen ook, maar dat zien wij als oldtimer WB vrije rijders weer helemaal verkeerd.
Iedereen weet dat ik hem dagelijks gebruik(nou ja dagelijks is een breed begrip want de laatste maanden staat hij meer stil dan dat hij rijdt) maar ik ben echt niet goedkoper uit dan als ik een jonge auto rij, ben zelfs duurder uit waardoor de staat eigenlijk al meer aan mij verdient dan als ik zo'n milieu hokje koop.
Maar goed dit zijn nou eenmaal van die eindeloze conversatie's die maar door en door gaan, gelukkig is gebleken dat de voorgaande kabinetten al vaker plat op hun snufferd zijn gegaan en dan mogen we weer stemmen dus dat zal nu ook wel weer zo zijn.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2012 22:15 #1371679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou, dat zou toch geweldig
Nou, dat zou toch geweldig zijn als dit kabinet het ook weer niet redt hé! Dat draagt echt bij aan een verbetering van de crisis nietwaar?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-10-2012 22:17 #1371680 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ik hoop niet.
Dan word de schuld alleen nog maar groter en Moet er Nog meer bezuinigd worden door het, daarop, volgende kabinet.....
Dan zijn we weer een jaartje veder...
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2012 22:20 #1371682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies Gerben! Een stabiele
Precies Gerben! Een stabiele regering, dat is waar we nu het meeste bij gebaat zijn.
En als er 17 miljard bezuinigd moet worden, dan valt het te verwachten dat iedereen geraakt wordt. Voor de een is dat z`n geliefde oldtimer, voor de ander is het de zorgtoeslag, en voor de derde is het de hypotheekrente aftrek, of allemaal. Maar dat we allemaal geraakt worden, dat was te verwachten.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-10-2012 22:29 #1371686 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Jup.
Inderaad Richard,
Een stabiele regering, die ons "snel en vlotjes" uit de Crisis helpt zou nu wel het beste zijn.Geen getreuzel, uitstel, overleg, vergadering en gesodemieter meer, maar "actie".
Allemaal moeten we even "de klap voelen", maar daarna kunnen we (hopelijk) weer verder hobby'en.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam