Oldtimer regeling (weer) afgeschaft
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Zelf vind ik het allemaal niet zo belangrijk. De laatste jaren veel op mijn lazer gehad en meegemaakt. Je beleving van de wereld om je heen en wat je belangrijk vind wordt dan wel anders. Als de situatie anders wordt dan brengt het niets om in het bos te gaan huilen, ik maak er wel weer het beste van.
Er is een slogan uit begin jaren negentig die ik vaak nog tegen mezelf herhaal: "een beter milieu begint bij jezelf". Hiermee probeer ik mezelf altijd ertoe aan te zetten om me te richten op dat wat ik bij mijzelf of in mijn directe omgeving positief zou kunnen beinvloeden. Milieu, vrienden, kennissen, familie, dorp, leefomgeving, etc
groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom niet met Poolse of Hongarijnse platen rondrijden ? Val je nog nieteens op..
Trouwens, Als eigenaar van een eenmanszaak gevestigd in het buitenland mag je voor je werk het jaar door in Nl verblijven en rondrijden met de auto van je zaak.
Legaal.
Dat is creatief ondernemen !
Als landregeringen en vooral gemeentes ongehoord hoge rentebedragen aangaan voor onzinnige en arrogante bouwprojecten, moet er wanhopig geld gezocht worden.
De echte klap moet nog komen, denk ik.
In de komend tijden zullen we aardig voor elkaar moeten zijn, en niet stom gaan lopen vechten met elkaar voor wat kruimels.
Aldus mijn bescheiden mening, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het valt me op dat steeds meer mensen hun betoog in feite beginnen met "ja maar zij". Aan de andere zijde is of het gras altijd groener of juist verrot maar nooit zoals binnen je eigen kring. Dus daarmee gaan vergelijken levert niks op. Hoogstens als maar genoeg mensen zonder kennis van zaken roepen "ja maar zij" dat dat de overheid ertoe brengt om daar maatregelen tegen te nemen.volvoviking schreef : het is geen afgunst, het is slechts het constateren van een eigenaardig fenomeen. namelijk dat een bepaalde hobby in nederland wel geld mag kosten ( onder het mom sporten is gezond ) en een ander als melkkoe gebruikt wordt. en je schoffeert mij wel, wanneer je mijn gedachten vergelijkt met die van de gemiddelde Nederlander
maar goed, leg mij eens met argumenten uit waarom ik hier verkeerd zou zitten met mijn verhaal. Ieder zijn hobby, maar waarom wordt die van de buurman gesubsidieerd, ten kosten van andere hobbies (heb 15 jaar lang gejudoed waarbij alles betaald moest worden uit contributie, ook als je een zogenaamde topsporter was, niks geen subsidie) en de mijne niet ? en is het ook niet eigenaardig dat mensen in mijn omgeving die er op afgeven dat ik zon grote benzineslurpende bak rijdt, degenen zijn die gezellig op een stedentrip naar milaan gaan, omdat het kan ( ryanairprijsjes van 10 eu ) en het de eerste zijn die bij je aankloppen als ze moeten verhuizen of iets dergelijks. En dat je met een hobby die geld oplevert voor gemeenschap en schatkist, alleen nog maar weer zwaarder wordt belast. Ik wil met met mijn verhaal wat gedachtenvoer geven.
Laat dat nu precies zijn wat ons nu overkomt. Een hoop gewijs van groene rakkers "ja maar zij rijden in een vervuilende auto WAAR ZE GEEN HSB VOOR BETALEN" en voor je het weet schaft de overheid het af. Dus precies dat wijzen naar een ander kost ons nu onze hobby als het doorzet.
Dat is dus de reden waarom ik principieel tegen het wijzen naar andermans gedrag (hobby) ben, dat is niet om jou te schofferen, dat is om jou en wellicht nog een aantal forummers met de beste bedoelingen een spiegel voor te houden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar nu iets te vaak in Afrika en Azie geweest om hier wat mee te kunnen merk ik.
Ja het is duur, ja het kost geld inderdaad.
Maar toen ik 3 jaar geleden na 6 uurtjes vliegen naast die vrouw bij de pomp stond en hielp haar emmertje te vullen omdat ze dorst had werd alles heeeeel relatief.
Het half jaar in een tussenhuis tussen kinderhuis en jeugd gevangenis als beheerder gewoond te hebben leerde mij ook zulk soort dingen.
Tja.
Aan de andere kant, ieder zijn juk en zorg toch.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Bedenk dat NL in de top 5 van de wereld staat qua belastingdruk en nog is het niet genoeg. Een staat die overal voor meent te moeten zorgen kweekt een mensheid die niet meer zelfredzaam is. Dat is wel te zien aan het beleid van de afgelopen decennia. En diezelfde overheid meent dat allerlei maatregelen niet voor haarzelf gelden. Heb je één woord gehoord over inperking van alle riante wachtgeldregelingen voor de lieden die dit soort dingen voor de burgers bedenken?
Als ondernemer ben je in dit land alleen niet zo goed verzorgd. Prima hoor, ik kan mijn boontjes prima doppen en mijn zelfredzaamheid is ook dik ok. Alleen is het zo dat als het ondernemer tegen zit er gezegd wordt, jammer is het risico van het vak maar aan de andere kant wordt als ie het goed doet wel zijn portemonnee zo veel mogelijk leeggehaald. Alleen voor de grote multinationals is het hier niet slecht. Die maken gewoon deals met de belastingdienst en anders verdwijnen ze uit Nederland. Het MKB kan dat niet hoewel ze de grootste peiler zijn waar de economie op rust.
En natuurlijk hebben we het hier goed in NL, maar wat hier wordt voorgesteld is de grootste nivelleringsoperatie sinds het kabinet den Uyl. Veel mensen die er toe doen voor de maatschappij zullen, als deze onzalige plannen doorgang vinden, Nederland de rug toekeren al dan niet op korte termijn. Met alle gevolgen van dien. Denk daar ook maar eens over na.
Het lijkt wel in Nederland of niemand elkaar meer iets gunt. Alle zaken die niet standaard zijn of in een hokje passen dienen ge-elimineerd te worden. Het schrappen van de vrijstelling voor oldtimers is er ook zo een. De dagelijkse rijders waarvoor de regeling niet ontworpen was kunnen ook op een andere manier aangepakt worden zonder daarmee een hele groep goedwillende hobbyisten hun hobby af te pakken. Het wordt nu weer een hobby voor de happy few.
En dit zal wel geen politiek correct verhaal zijn maar dat is dan jammer. Dit wilde ik naar aanleiding van een aantal bovenstaande reacties toch even kwijt.
En ik stel voor om nu maar weer het forum te gebruiken waar het voor bedoeld is. We worden het denk ik toch niet eens. En de zaken lopen zoals ze lopen. We gaan het zien.
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik bedenk dan hoe het nu is. Onze kinderen die nooit iets mankeren betalen voor de ouderen die allerlei kwaaltjes hebben. Dat is dan blijkbaar wel goed. Wel solidariteit van de jongeren t.o.v. ouderen, maar owee als je praat over solidariteit van grootverdieners t.o.v. een groep die het op alle fronten minder goed heeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt mij van wel. En ik behoor zelf ook tot de groep jongeren. Doordat die ouderen jarenlang premie hebben betaald, kan ik ook naar het ziekenhuis. Niet omdat ik toevallig net iets van 10000 euro aan premie heb betaald ondertussen.Janneman schreef : Bij nivellering hoor je mensen er vooral over dat de zorgpremie nu inkomensafhankelijk wordt.
Onze kinderen die nooit iets mankeren betalen voor de ouderen die allerlei kwaaltjes hebben. Dat is dan blijkbaar wel goed.
En doe je nu niet precies hetzelfde (ja maar zij roepen) ?
Verder ben ik het met meneer snijder eens. Mensen zullen inderdaad BV Nederland de rug toe keren. Of zich netjes politiek correct laten inlijven in the machine en zich keer na keer in hun achterste laten nemen want "het is nodig".
Ja maar zij,,, ik heb een "dikke bak" omdat ik me niet iedere week lam zuip, geen iphoney heb en niet in de laatste gsus industries of weet ik het wat vertoon en ik er zelf aan sleutel. Het is of het een of het ander maar dat snappen bepaalde mensen niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is pas 'n dooddoener.volvoviking schreef : (en politiek is zon dooddoener, iedereen is toch overtuigd van zijn eigen gelijk)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-