Oldtimer regeling (weer) afgeschaft

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 12:17 #1371909 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic t kost geld
Het makkelijkste is wijzen naar anderen als iets je niet zint of tegenzit. Nederland is een van de welvarendste en rijkste verzorgingsstaten in de wereld. Consumenten zitten op de portemonnee, er komt domweg minder geld binnen. De overheid zal tering naar de nering moeten zetten. 16 miljoen Nederlanders = 16 miljoen meningen.
Zelf vind ik het allemaal niet zo belangrijk. De laatste jaren veel op mijn lazer gehad en meegemaakt. Je beleving van de wereld om je heen en wat je belangrijk vind wordt dan wel anders. Als de situatie anders wordt dan brengt het niets om in het bos te gaan huilen, ik maak er wel weer het beste van.
Er is een slogan uit begin jaren negentig die ik vaak nog tegen mezelf herhaal: "een beter milieu begint bij jezelf". Hiermee probeer ik mezelf altijd ertoe aan te zetten om me te richten op dat wat ik bij mijzelf of in mijn directe omgeving positief zou kunnen beinvloeden. Milieu, vrienden, kennissen, familie, dorp, leefomgeving, etc
groeten, Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 15:12 #1371922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We zijn allemaal gelijk
De een verliest zijn rechten op belastingvrijstelling, de ander behoud zijn recht op declaratie.
Waarom niet met Poolse of Hongarijnse platen rondrijden ?  Val je nog nieteens op..
Trouwens, Als eigenaar van een eenmanszaak gevestigd in het buitenland mag je voor je werk het jaar door in Nl verblijven en rondrijden met de auto van je zaak.
Legaal.
Dat is creatief ondernemen !
Als landregeringen en vooral gemeentes ongehoord hoge rentebedragen aangaan voor onzinnige en arrogante bouwprojecten, moet er wanhopig geld gezocht worden.
De echte klap moet nog komen, denk ik.
In de komend tijden zullen we aardig voor elkaar moeten zijn, en niet stom gaan lopen vechten met elkaar voor wat kruimels.
Aldus mijn bescheiden mening,  Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 17:25 #1371927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "ja maar zij..."

volvoviking schreef : het is geen afgunst, het is slechts het constateren van een eigenaardig fenomeen. namelijk dat een bepaalde hobby in nederland wel geld mag kosten ( onder het mom sporten is gezond ) en een ander als melkkoe gebruikt wordt. en je schoffeert mij wel, wanneer je mijn gedachten vergelijkt met die van de gemiddelde Nederlander :) maar goed, leg mij eens met argumenten uit waarom ik hier verkeerd zou zitten met mijn verhaal. Ieder zijn hobby, maar waarom wordt die van de buurman gesubsidieerd, ten kosten van andere hobbies (heb 15 jaar lang gejudoed waarbij alles betaald moest worden uit contributie, ook als je een zogenaamde topsporter was, niks geen subsidie) en de mijne niet ? en is het ook niet eigenaardig dat mensen in mijn omgeving die er op afgeven dat ik zon grote benzineslurpende bak rijdt, degenen zijn die gezellig op een stedentrip naar milaan gaan, omdat het kan ( ryanairprijsjes van 10 eu ) en het de eerste zijn die bij je aankloppen als ze moeten verhuizen of iets dergelijks. En dat je met een hobby die geld oplevert voor gemeenschap en schatkist, alleen nog maar weer zwaarder wordt belast. Ik wil met met mijn verhaal wat gedachtenvoer geven.

Het valt me op dat steeds meer mensen hun betoog in feite beginnen met "ja maar zij". Aan de andere zijde is of het gras altijd groener of juist verrot maar nooit zoals binnen je eigen kring. Dus daarmee gaan vergelijken levert niks op. Hoogstens als maar genoeg mensen zonder kennis van zaken roepen "ja maar zij" dat dat de overheid ertoe brengt om daar maatregelen tegen te nemen.
Laat dat nu precies zijn wat ons nu overkomt. Een hoop gewijs van groene rakkers "ja maar zij rijden in een vervuilende auto WAAR ZE GEEN HSB VOOR BETALEN" en voor je het weet schaft de overheid het af. Dus precies dat wijzen naar een ander kost ons nu onze hobby als het doorzet.
Dat is dus de reden waarom ik principieel tegen het wijzen naar andermans gedrag (hobby) ben, dat is niet om jou te schofferen, dat is om jou en wellicht nog een aantal forummers met de beste bedoelingen een spiegel voor te houden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 17:57 #1371931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pijn
Pijn doet het altijd in de portomonee.

Maar nu iets te vaak in Afrika en Azie geweest om hier wat mee te kunnen merk ik.

Ja het is duur, ja het kost geld inderdaad.

Maar toen ik 3 jaar geleden na 6 uurtjes vliegen naast die vrouw bij de pomp stond en hielp haar emmertje te vullen omdat ze dorst had werd alles heeeeel relatief.

Het half jaar in een tussenhuis tussen kinderhuis en jeugd gevangenis als beheerder gewoond te hebben leerde mij ook zulk soort dingen.

Tja.

Aan de andere kant, ieder zijn juk en zorg toch.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 18:18 #1371932 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Politiek.
Ik vind deze discussie toch wat politiek worden. Dan doe ik graag ook even mijn zegje, maar ik weet zeker dat dat door diverse mensen niet gewaardeerd zal worden. Maar dat zij dan maar zo.
Bedenk dat NL in de top 5 van de wereld staat qua belastingdruk en nog is het niet genoeg. Een staat die overal voor meent te moeten zorgen kweekt een mensheid die niet meer zelfredzaam is. Dat is wel te zien aan het beleid van de afgelopen decennia. En diezelfde overheid meent dat allerlei maatregelen niet voor haarzelf gelden. Heb je één woord gehoord over inperking van alle riante wachtgeldregelingen voor de lieden die dit soort dingen voor de burgers bedenken?
Als ondernemer ben je in dit land alleen niet zo goed verzorgd. Prima hoor, ik kan mijn boontjes prima doppen en mijn zelfredzaamheid is ook dik ok. Alleen is het zo dat als het ondernemer tegen zit er gezegd wordt, jammer is het risico van het vak maar aan de andere kant wordt als ie het goed doet wel zijn portemonnee zo veel mogelijk leeggehaald. Alleen voor de grote multinationals is het hier niet slecht. Die maken gewoon deals met de belastingdienst en anders verdwijnen ze uit Nederland. Het MKB kan dat niet hoewel ze de grootste peiler zijn waar de economie op rust.
En natuurlijk hebben we het hier goed in NL, maar wat hier wordt voorgesteld is de grootste nivelleringsoperatie sinds het kabinet den Uyl. Veel mensen die er toe doen voor de maatschappij zullen, als deze onzalige plannen doorgang vinden, Nederland de rug toekeren al dan niet op korte termijn. Met alle gevolgen van dien. Denk daar ook maar eens over na.
Het lijkt wel in Nederland of niemand elkaar meer iets gunt. Alle zaken die niet standaard zijn of in een hokje passen dienen ge-elimineerd te worden. Het schrappen van de vrijstelling voor oldtimers is er ook zo een. De dagelijkse rijders waarvoor de regeling niet ontworpen was kunnen ook op een andere manier aangepakt worden zonder daarmee een hele groep goedwillende hobbyisten hun hobby af te pakken. Het wordt nu weer een hobby voor de happy few.
En dit zal wel geen politiek correct verhaal zijn maar dat is dan jammer. Dit wilde ik naar aanleiding van een aantal bovenstaande reacties toch even kwijt.
En ik stel voor om nu maar weer het forum te gebruiken waar het voor bedoeld is. We worden het denk ik toch niet eens. En de zaken lopen zoals ze lopen. We gaan het zien.

Groeten, Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 18:36 #1371933 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij nivellering hoor je
Bij nivellering hoor je mensen er vooral over dat de zorgpremie nu inkomensafhankelijk wordt.
Ik bedenk dan hoe het nu is. Onze kinderen die nooit iets mankeren betalen voor de ouderen die allerlei kwaaltjes hebben. Dat is dan blijkbaar wel goed. Wel solidariteit van de jongeren t.o.v. ouderen, maar owee als je praat over solidariteit van grootverdieners t.o.v. een groep die het op alle fronten minder goed heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 19:35 #1371939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zucht

Janneman schreef : Bij nivellering hoor je mensen er vooral over dat de zorgpremie nu inkomensafhankelijk wordt.
Onze kinderen die nooit iets mankeren betalen voor de ouderen die allerlei kwaaltjes hebben. Dat is dan blijkbaar wel goed.

Lijkt mij van wel. En ik behoor zelf ook tot de groep jongeren. Doordat die ouderen jarenlang premie hebben betaald, kan ik ook naar het ziekenhuis. Niet omdat ik toevallig net iets van 10000 euro aan premie heb betaald ondertussen.
En doe je nu niet precies hetzelfde (ja maar zij roepen) ?
Verder ben ik het met meneer snijder eens. Mensen zullen inderdaad BV Nederland de rug toe keren. Of zich netjes politiek correct laten inlijven in the machine en zich keer na keer in hun achterste laten nemen want "het is nodig".
Ja maar zij,,, ik heb een "dikke bak" omdat ik me niet iedere week lam zuip, geen iphoney heb en niet in de laatste gsus industries of weet ik het wat vertoon en ik er zelf aan sleutel. Het is of het een of het ander maar dat snappen bepaalde mensen niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 20:42 #1371950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dood

volvoviking schreef : (en politiek is zon dooddoener, iedereen is toch overtuigd van zijn eigen gelijk)

Dat is pas 'n dooddoener.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 21:21 #1371954 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic juist
je hebt gelijk...

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 23:14 #1371962 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Biertje???
Onderwerp: Biertje? De 10 vrienden en hun stamkroeg "Nederland" Tien vrienden gaan elke dag samen naar hun stamkroeg "Nederland" om een paar biertjes te drinken. De rekening bedraagt iedere dag € 100. Normaal gesproken zou iedereen € 10 moeten afrekenen, maar de vrienden hebben uiteenlopende inkomsten en besluiten de rekening volgens de verdeelsleutel van de Nederlandse belastingen te betalen. Dat geeft de volgende verdeling: De eerste twee (de armsten) betalen niets. De 3de betaalt € 1 De 4de betaalt € 2 De 5de betaalt € 3 De 6de betaalt € 5 De 7de betaalt € 7 De 8ste betaalt € 10 De 9de betaalt € 16 De 10de betaalt € 56 Hoewel de rijkste meer betaalt dan de andere negen bij elkaar is iedereen tevreden met de oplossing en treffen ze elkaar dag in dag uit in de stamkroeg. Totdat de uitbater op een dag besluit de groep korting te geven. "Omdat jullie al jaren goede klanten zijn en hier iedere dag komen, geef ik jullie vanaf vandaag € 20 korting per dag. Ik zal dus nog maar € 80 per dag berekenen voor de gedronken biertjes. Op advies van de kroegbaas besluiten de vrienden de 20% korting door te berekenen op de bedragen die ieder betaalt. Die avond rekenen de mannen als volgt af: De eerste twee betalen nog steeds niets De 3de betaalt € 0,80 in plaats van € 1 De 4de betaalt € 1,60 in plaats van € 2 De 5de betaalt € 2,40 in plaats van € 3 De 6de betaalt € 4 in plaats van € 5 De 7de betaalt € 5,60 in plaats van € 7 De 8ste betaalt € 8 in plaats van € 10 De 9de betaalt € 12,80 in plaats van € 16 De 10de betaalt € 44,80 in plaats van € 56 Het lijkt een oplossing waarmee iedereen tevreden moet zijn: de twee armste vrienden drinken nog steeds voor niks en iedereen is die avond goedkoper uit. Wie zou er kunnen klagen? Éénmaal buiten, begint iedereen te rekenen. "Ik heb maar 20 cent van de korting gekregen!" roept de 3de vriend. De 4de zegt: "Ik krijg ook maar 40 cent van de 20 euro korting, terwijl de 10de er € 11,20 van krijgt!". "Dat is waar," zegt de 5de, "waarom moet hij € 11,20 krijgen, terwijl ik maar 60 cent krijg? De rijkste krijgt het grootste gedeelte van de korting!". "Ho even," roepen de eerste twee. "Wij twee hebben helemaal niets gekregen. Dit systeem buit de armen uit!" De negen mannen omringen de 10de, intimideren hem en noemen hem asociaal. De volgende avond is de 10de man niet aanwezig. De negen andere nemen plaats en drinken hun biertje zoals altijd. Alles gaat goed tot op het moment dat er betaald moet worden. Ze ontdekken dan iets interessants: ze hebben niet genoeg geld om te betalen, zelfs niet om de helft van de rekening te betalen! Zo is het in het echt leven ook. Linkse partijen klagen steen en been dat de rijksten het meeste profijt hebben van belastingverlagende regelingen als de hypotheekrenteaftrek. Belast ze nog meer, beschuldig ze van rijk zijn en ze zullen zich niet meer vertonen. We moeten voorkomen dat de 10% rijkste mensen in Nederland hun biertje gaan drinken in het buitenland. Groeten, Jan 

Moderators: Jerry Stam