Oldtimer regeling (weer) afgeschaft
- V700 register
- Nieuw lid
-
Allemaal even schrikken, maar er zijn ergere dingen in het leven. Mijn trouwe 740 laat ik heerlijk , als onze tweede wagen rijden. Ik geniet elke kilometer in de wagen en ja dat ie niet belastingvrij wordt in 2015 okey, weet wat leukers. Het blijft een hobby en die kosten gewoon meestal veel geld. Ik rij ongeveer 5000 per jaar. Een liter super kost hier momenteel 159,9 eur, dat is ongeveer 800 euro benzine kosten + 672 euro wegenbelasting per jaar. Per maand is dat voor mij 123 euro. Heb aan de wagen alleen slijtage kosten gehad, m.a.w. Goedkoper gaat niet. Het blijft voor mij gelukkig allemaal nog betaalbaar.
Ik hoop voor al mijn Volvo Fan´s dat dit ook het geval is. Eens een Volvo en de virus wordt je niet meer kwijt
Groeten Roelof.
Lidnummer 817.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oef... ben ik ook achter gekomen... denk niet dat ik ooit nog van m'n 740 af komZilvershadow schreef : Eens een Volvo en de virus wordt je niet meer kwijt
Groeten Roelof.
Lidnummer 817.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En ik snap best dat mijn diesel niet een van de schoonste is als ik em smorgens start, maar zo spannend is et allemaal ook niet is mijn mening. Als India morgen weer wakker wordt valt dat pluimpje in het niet en zelfs india is een schijntje bij de grote industrie die allemaal leuke spulletjes voor ons maakt.
Er is maar een schuldige in dit verhaal en dat is een overheid die eerst een flut regeling opzet voor oldtimer gebruik en waarom moet iemand met een oldtimer finacieel geholpen worden, zijn die mensen zielig nee, in vind van niet.
Ook ik rij belastingvrij omdat het dan nog leuk blijft en de vrouw nog een 850 kan fahren. Nu begint het wijzen weer en moet afgeschaft worden etc. Het zijn maar kruimels maar dat maakt niet uit want kruimels zijn ook geld, dat geld kunnen ze goed gebruiken om banken overeind te houden, zelf dikke overheidsgebouwen neer te zetten inclusief inboedel waar je je vingers bij aflinkt. Vervolgends allemaal een leasebak waar je niet naar om hoef te kijken, af kan trappen vol kan gooien op kosten van de burger, 5 keer in het jaar in vliegtuig voor zakenreis om te kijken hoe de politie boeven vangt in afganistanie etc.
Kortom ZE KUNNEN ME RUG OP tegenwoordig, ik ken die k-smoesjes onderhand wel om mijn zuurverdiende geld uit mijn zak te roven, zal zoveel mogelijk doen om dat te voorkomen, reken maar.
Tip een voor de dieselaars, als ik boodschappen doe, neem dan een armpje Sla olie mee bij de super voor 1,20 in de aanbieding op dit moment.
Lat je niet gek maken door dit korte termijn/hak op de tak beleid, morgen moet je aan de lpg overmorgen sturen ze op benzine, daarna weer op diesel, links of rechts om peuteren ze het toch wel uit je zak.
Sleutel en worstel net zo lang door tot finacieel mogelijk en leuk is, de auto's zijn et waard! Laat je genot niet vernaggelen door die pinokioos in den Haag.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Een goede 760 met oude neus is inderdaad niet meer voor lage prijzen te vinden, dat gaat waarschijnlijk wel wat veranderen. Je ziet namelijk vooral de heel mooie exemplaren veel meer kosten dan een vergelijkbare jongere (of flink oudere!) Volvo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan kan ik het niet meer volgen hoe je dat dan bezuinigen en het milieu besparend kan noemen.
Waar ik het wel over eens ben is dat ze de zorg premie inkomens afhankelijk maken, maar de kinderbijslag verlagen vind ik dan weer geen goed idee, dat zou je ook inkomens afhankelijk moeten maken om het eerlijk te houden.Wil je echt goed besparen in mijn ogen, zet die JSF de deur uit, Het kabinet op de fiets en geen schnabel reisjes meer, Hapjes en drankjes na werktijd zijn voor eigen rekening, alles wat ze nodig hebben op kantoor uit eigen partij kas betalen(jij en ik moeten toch ook onze eigen postzegels kopen)Ontwikkelings hulp een paar jaar staken(eens kijken hoe die landen dan met hun zuur "gekregen" centjes kunnen omgaan)Militairen in eigen land houden(ruimte zat om te oefenen) en niet meer als hitsig hondje achter de Amerikanen aan wandelen,En zo zijn er wel meer dingen waar op bezuinigd kan worden.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
TGTF schreef : Ze hebben het over bezuinigen, nu las ik vandaag op NU.nl dat ze Noord-Holland,Utrecht en Flevoland maar samen moeten gaan voegen qua provincie bestuur,Hoe wil je in Hemelsnaam dan gaan Bezuinigen, want het eerste idee wat ze dan gaan bedenken = dan moeten we ook centraal bij elkaar zitten op 1 plek, dus stampen ze weer een provincie huis uit de grond ala weet ik veel hoeveel miljoenen, De zittende medewerkers moeten mee dus die kruipen allemaal in hun eigen auto(met elkaar mee rijden is uit den boze en het OV dat is voor de gewone bruger),Die reis kosten krijgen zij vergoed want zij kunnen er niets aan doen dat er verhuisd word dus op dat gebied bezuinigen we ook niet,En dan die verspilling van al die liters brandstof die zij er door heen jagen, al die uitstoot die erbij komt en nog meer File, word de uitstoot nog hoger.
Dan kan ik het niet meer volgen hoe je dat dan bezuinigen en het milieu besparend kan noemen.
Waar ik het wel over eens ben is dat ze de zorg premie inkomens afhankelijk maken, maar de kinderbijslag verlagen vind ik dan weer geen goed idee, dat zou je ook inkomens afhankelijk moeten maken om het eerlijk te houden.Wil je echt goed besparen in mijn ogen, zet die JSF de deur uit, Het kabinet op de fiets en geen schnabel reisjes meer, Hapjes en drankjes na werktijd zijn voor eigen rekening, alles wat ze nodig hebben op kantoor uit eigen partij kas betalen(jij en ik moeten toch ook onze eigen postzegels kopen)Ontwikkelings hulp een paar jaar staken(eens kijken hoe die landen dan met hun zuur "gekregen" centjes kunnen omgaan)Militairen in eigen land houden(ruimte zat om te oefenen) en niet meer als hitsig hondje achter de Amerikanen aan wandelen,En zo zijn er wel meer dingen waar op bezuinigd kan worden.
Tom.
- Volvo 740gl 1988, wit, a.k.a. "Amerigo"
- Volvo 940 gl estate 1992, groen, a.k.a. "Green Peace"
- Bak fiets, 7 speed, zwart/bruinroo
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
In bijvoorbeeld Frankrijk betaalt niemand wegenbelasting, en de brandstoffen zijn er (met uitzondering van LPG) goedkoper....Ra, ra, waar zou dit over gaan? Het milieu?
- V700 register
- Nieuw lid
-