Oldtimer regeling (weer) afgeschaft
- V700 register
- Nieuw lid
-
volvoviking schreef : alle 10 hebben ze een stuk land waarop ze wat kunnen verbouwen.
Helemaal mee eens, maar hoe ver zijn we in sommige gevallen daar vandaan.
Pak het (oude) model in Engeland.
Eigen grond bezit was alleen voor een paar nobelen.
Dan wordt het verhaal al weer heel anders.
Tegenwoordig zijn er behoorlijk wat Monopolies en is de marktwerking vaak weg.
Bij dat soort bedrijven is het regelmatig een zooitje.
Zelf heb ik in een bedrijf gewerkt met toentertijd 100 man waar de ene flut directeur na de andere ten tonele kwam.
Zakken vullen, boel verprutsen en met een gouden handruk en positief briefje weer weg.
Bedrijf werd steeds verder uitgekleed.
Waarom hoeft een directeur nooit verantwoording af te leggen aan het personeel maar andersom wel.
De basis gedachte van de economie is ook, probeer, want als je dat niet doet komt er weinig van de grond.
Soms moet je je verlies dan nemen bij een verkeerde keuze.
Maar ik krijg steeds meer het gevoel (ervaringen) dat mensen juist willig de boel belazeren.
Ik doe het tegenwoordig zo:
Staat ergen iets niet goed omschreven of gebruiken ze teveel onduidelijke taal, dan heb je wat te verbergen
en houd je je meuk maar.
Laats alles nagekeken en wat zulke taal gebruikte en die zooi opgezegd.
Ik ben al zo ver dat het me niet eens meer scheelt wat ze doen met de oldtimerregeling, ik flikker alles wel weg.
In princiepe pakken ze zo steeds meer weg van je stukkie land, dit niet omdat het nodig is om ons land
sterker te maken, maar om een groot aantal idioten te voorzien van smeergelden.
Bos, Bush, ik zie door dat soort gasten de bomen/takken niet meer.
Ik zou straks in theorie 3500 Eu extra moeten gaan betalen voor mijn wagenparkje.
Dat gaat nooit niet lukken met mijn inkomsten.
Geld is tegenwoordig niets meer waard, goud te duur, door de verprutste markt.
Een appeltje te lang bewaren resulteerd tegenwoordig al snel in een beschimmeld hoopje ellende.
Gaat de regeling in, staat de volgende dag volgens mij de helft van het oldtimerpark bij de sloop.
Bij mij zijn dat er 2 of 3.
Maar dat betekend ook geen onderhoud meer, geen onderdelen, geen literatuur, geen forums (internet kan ook weg),
minder vaak weg dus ook minder olieproducten etc. etc. etc en het gaat al zo goed met de economie.
Sterkte toegewenst voor de aankomede periode.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Belangrijkste quote voor alle LPG predikers hier:
"Auto’s ouder dan 25 jaar (oldtimers) vormen in een aantal grote steden nu nog ongeveer 1% van het licht wegverkeer. Zij zijn echter wel verantwoordelijk voor ongeveer 10% van de uitstoot aan PM10-fijn stof en 20% van de NOx. De uitstoot van fijnstof (PM10) uit de uitlaat van dieselvoertuigen van die leeftijd, goed voor de helft van de import van oldtimers, is 80 keer hoger dan van een moderne dieselauto. Hetzelfde geldt voor oldtimers op benzine en LPG. De uitstoot van NOx van deze voertuigen is 40-100 keer hoger dan van een moderne benzineauto. De import van één oude auto van voor 1988 doet zo het effect van vele nieuwe schone auto’s teniet."
Waarmee maar ik wil zeggen, "het milieu" lijkt steeds minder een drogreden te zijn. LPG is een schoon alternatief voor een benzine auto van dezelfde leeftijd, maar blijkbaar niet voor een moderne benzine auto. En dat is natuurlijk een veel eerlijker vergelijk. Oja, kom maar door, met uw samenzweringstheorieën.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Opdrachtgever: de rijksoverheid ic het ministerie van milieu.
Als de fehac of knac de betalende opdrachtgever is zou er dan hetzelfde uitkomen
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die TNO, dat zooitje hielenlikkers, wordt ook betaald door dat stelletje graaiende bandieten daar in Den Haag. Totaal ongeloofwaardig dus... Ahum.Michael Oud schreef : Iemand op Volvolvo haalde <a href=" www.tno.nl/content.cfm?context=overtno&a...item_id=201207310032 " target="_blank">dit artikel van TNO aan.
Wat een trieste discussie toch, dit. Maar ik neem er nu toch even aan deel om een linkje te plaatsen naar het hele TNO rapport, <a href=" www.pbl.nl/publicaties/2012/milieueffecten-van-oldtimers " target="_blank">hier staat hij. Ter informatie; ik beweer dus niet dat het juist of onjuist is.
Overigens ben ik het wel eens met de stelling dat de échte gekoesterde oldtimer die maar een beperkt aantal kilometers rijdt niet geraakt zou mogen worden door de aangekondigde plannen (want meer dan dat is het nog niet).
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-