Oldtimer regeling (weer) afgeschaft
- V700 register
- Nieuw lid
-
Want om elke 3 maand € 363 euro MRB te gaan moeten betalen....
Maar zoals het nu lijkt gaan dus ook de bestaande oldtimer's betalen ? Zal wat zijn, MRB betalen voor een Amazon 1965,164's..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een belastingvrije 740 wordt haast duurder om te rijden dan een 940 op benzine.
Ik hoop voor iedereen met een oldtimer op LPG dat 't uiteindelijk wel mee zal vallen, maar ik ben er bang voor...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen de 'echte' klassieke auto's die alleen op zondagmiddag de schuur uitkomen hebben recht op vrijstelling, als het aan mij zou liggen. Ik zie niet in waarom iemand met een volvo 740 uit 1984 dagelijks gratis zou moeten rijden. Dat is geen oldtimer zoals bedoeld in de regeling, en daar wordt terecht een eind aan gemaakt.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
)Nog zoiets:
De electrische auto "revolutie". Iedereen vind het geweldig en magnefiek, het is ook nog eens "goed" voor het millieu!
Maar na gedacht word er niet:-Er moeten nieuwe fabrieken en systemen opgezet en gemaakt worden om de onderdelen te kunnen produceren van zo'n autotje: Millieu belasting.(Koper, diep uit de aardbodem, voor de electro motoren)-De productie van de auto zelf: Millieu belasting.-De productie van de accu's voor de auto: Millieu belasting.-Het om de zoveel jaar opnieuw produceren en vervangen van de accu's in de auto: Millieu belasting.-Het verwerken van de oude accu's: Millieu belasting.
En dan...het opladen van die accu's, anders rijd je "millieuvriendelijke" electrische autotje immers niet.Laad je hem op bij je thuis of op het werk, gaat dat waarschijnlijk via een kolencentrale of een kerncentrale: Millieu belasting. (Verplaatsing van vervuiling...)
Dan word er vervolgens ook niet gerept over de verliezen die optreden bij opwekking, transport, opladen van de accu's, de efficientie van de electromotor en de verliezen in de aandrijftrein.
(Zelfontlading van de accu's?)
En vervolgens worden de autotjes om de 3 jaar zelf vervangen en komen er "nieuwe" modellen uit!! Die 'verbeterd' zijn!! Whooehaa
De slogan "Zero Emissions", een leuke, en in zekere zin correct: De auto stoot onder het rijden niets uit, maar als hij stilstaat aan de lader een heleboel, vele KM's verderop bij de energiecentrale. (Precies andersom tegenover een verbrandingsmotor, die stilstaand niets uitstoot, maar alrijdend wel)
Hoe kan je mensen voor de gek houden?
Het is wel een goede economische stimulans, iets "nieuws" dat verkoopt! en het creert vele banen en veel werk.
Vervolgens hoeft dat nieuwe "goed voor het millieu" electrische autotje ook geen belasting te betalen!
Een hele poos geleden op TV eens een docu gezien, waaruit navoren kwam dat een goed zuinig Dieseltje, een kleinere millieu impact had dan een electrische auto.
(Nu zullen onze Diesels niet onder die groep vallen....helaas, vervuilende scheepsdiesels
Electrische rijden zou wel beter helpen als je de auto lang houdt, zuinig ermee bent en hem oplaadt met een zonnepaneel of een windmolen..Maarja..dat duurt te lang, en het produceren van zonnepanelen en windmolens levert ook nog eens millieu aanslag op..
Oef jongens, wat een kromme wereld.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is een goed punt. Ik zie het bij mij in de buurt. Daar wonen een hoop mensen met een bepaalde etnische achtergrond, en het gros daarvan rijdt een belastingvrije Mercedes diesel... (ik denk dat iedereen wel weet waar ik het over heb ). Nauwelijks onderhouden, en er komt vaak een berg roet uit waar je akelig van wordt.jcf schreef : Was te verwachten natuurlijk. Jan en alleman rijdt gratis rond in zeer vervuilende auto's die voor dagelijks gebruik worden ingezet.
Alleen de 'echte' klassieke auto's die alleen op zondagmiddag de schuur uitkomen hebben recht op vrijstelling, als het aan mij zou liggen. Ik zie niet in waarom iemand met een volvo 740 uit 1984 dagelijks gratis zou moeten rijden. Dat is geen oldtimer zoals bedoeld in de regeling, en daar wordt terecht een eind aan gemaakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iets van een max aantal kilometers. etc etc.
of 30 dagen kaart ( zoiets was er ooit ook voor campers dacht ik )
We zullen zien.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
(Goed ja, stilstaande KM-tellers en achteruitdraaiers moeten dan nog wel "uitgefilterd" worden..)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je zou haast gaan denken dat het allemaal misschien nét effe wat complexer is dan het lijkt, maar nee, dat zal wel niet, want het volk wordt dom gehouden door die lui in den haag! En dat alleen maar om ons weer wat centen uit onze zak te troggelen!
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Fijnstof komt in hoge mate voor bij auto's die gemaakt zijn na 1990, de start van het zuiniger rijden.
Helaas ( lees gelukkig ) hebben de auto's die nu 25 jaar of ouder zijn daar geen , of veel minder last van vooral als ze op bijvoorbeeld LPG rijden.
Het blijft een lekker punt om tegen te schoppen, 999 van de 1000 nederlanders heeft er toch geen verstand van dus gelooft meteen wat er geroepen wordt van bovenaf door groene nono's die technisch helaas niet meekomen of er kennis van hebben.
Groet Fred
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Symboolpolitiek die volledig op afgunst is gebaseerd. Het tegengaan van dagelijks rijden met een oldtimer had ook anders opgelost kunnen worden.
En wat te denken van tienduizenden mensen die hierdoor hun werk zullen kwijtraken?
Weer een triest moment van een onbetrouwbare roverheid binnen de BV Nederland. Bah.
Jan.