Oldtimers uit de bebouwde kom weren? (2)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Neeeee toch? dat doen we alleen in het Nederlands.Michael Oud schreef : Is polemiek niet iets dat ook in andere culturen voorkomt?
Sterker nog, de reden dat Nederlands op de universiteiten zo in de lift zit is vanwege het feit dat buitenlanders nu ook een keer willen!
Dus: Wilkommen Bienvenu Welcome Velkommen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
We zijn in het buitenland inderdaad niet overal welkom, vanwege onze reputatie. Ik kom in het buitenland dan ook liever geen Nederlanders tegen. Want al zou je ze eigenlijk moeten zoeken als de spreekwoordelijke speld in een hooiberg, een "Hollander" heb je over het algemeen zo in de gaten.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of καλωσόρισμαJeroen schreef : Neeeee toch? dat doen we alleen in het Nederlands.
Sterker nog, de reden dat Nederlands op de universiteiten zo in de lift zit is vanwege het feit dat buitenlanders nu ook een keer willen!
Dus: Wilkommen Bienvenu Welcome Velkommen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met stelligheid meen ik noch een individu noch een groep-volk te hebben beledigd. Hij die meent dat daarvan toch sprake is, schrijf gerust.
Zappa
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas is dit ballonnetje uitgmond in een serie opmerkingen welke niet-tollerant, respectloos en beledigend (kunnen) worden opgevat. Zij die de schoen passen, trekke hem aan. Jammer dat het zo moet.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eerst hadden ze een DS of een 404, een generatie later een 240 Station en daarna kwam de Mercedes W123. Volgende stap? een CX? een Saab of een 5-Serie? Of, god verhoede het, een 740 of 760 station.
Dit soort lui hebben niets met een auto of een merk, voelen er een andere liefde voor dan de echte oldtimer/youngtimer liefhebber, namelijk die van de portomonnee, of omdat hun vriendjes op het reclamebureau dat doen.
Natuurlijk mag iedereen rijden wat hij wil, maar verwacht van anderen niet dat ze het uit hobby doen.
Ik had ook zo'n collega. Wilde "ook een belastingvrije, Lekker goedkoop." Ik riep nog, daarvoor moet je geschikt zijn, want er is altijd iets mee dat moet je accepteren of zelf iets aan doen of iets aan laten doen. Maar nee hoor. "Ik wil ook zo'n belastingvrije want jij hebt er ook plezier in"
Enfin het moest een SAAB 9000 worden, Helemaal uitgezocht, meegeweest in Sneeuwstorm door Duitsland (best een leuk avontuur trouwens). Saab gekocht, Door de keuring geholpen. resultaat: de iegenaar heeft er 300 km in Nederland mee gereden.
Ja, want de airco doet het niet, en hij verbruikt 1 op 6 en het hemeletje is niet mooi. Gevolg: IK heb de meeste killometers er mee afgelegd. Gelukkkig is hij verkocht en naar een liefhebber gegaan. Die gaat hem opknappen, of heeft dat intussen al gedaan.
Mijn pleidooi: laat ze maar een restrictie doen op oude vervuilende auto's maken in steden.voor mensen die daar NIET wonen Dan blijven de liefhebbers zoals wij over, die willen namelijk WEL de extra moeite doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben 740 schreef : We moeten dus niet op die manier gaan discrimineren vind ik.
welke manier moeten we dàn discrimineren?