Oldtimers uit de bebouwde kom weren? (2)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ook niet echt milieuvriendelijk, lijkt mij zo...mbroeren schreef : ... een litertje olie per 1000km ...
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Het beste voor het milieu is; met de kippen op stok, zodra de zo opkomt, uit je nest.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En dat stoort de atsma's al maanden en nu wordt het tijd om er wat aan te doen. Die pauper rijdt een dikke belastingvrije 740 terwijl de atsma's een investering van een halve ton gedaan hebben in een prius omdat algore zei dat het goed was.
Ook hebben ze aandelen gekocht van het bedrijf dat algore heeft opgezet voor de handel in emissierechten net voordat hij begon met zijn groene praatjes, alleen doen die aandeeltjes het op dit moment niet zo goed. En daar worden ze ook chagrijnig van.
7 liter en een nieuw oliefilter om de 8.000 krijgt ie en geen druppel meer anders raakt ie er aan gewend
- V700 register
- Nieuw lid
-
en dat is, naast goedkoop onderhoud, precies wat ik wil zeggen MathyMathy schreef : Hallo Martijn
Ook niet echt milieuvriendelijk, lijkt mij zo...mbroeren schreef : ... een litertje olie per 1000km ...
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar goed, het kan ook anders;
mijn 1981 Volvo 245 op lpg moest vorig jaar uiteraard ook naar de verplichte apk en moest op zijn beurt wachten achter een Toyota Prius.
Tijdens de keuring aan de emissiekast bleek de 30 jaar oude Volvo op lpg schoner te zijn dan die Prius even daarvoor.
Ik voelde toch wel enige trots opkomen.
Dus mijn idee is om oldtimers dan te stimuleren om lpg in te bouwen,hiermee is een oude motor wel degelijk milieuvriendelijker te krijgen.
Diesels wordt wel een ander verhaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar kan ook LPG op (bij).vilvi745turbo schreef : Diesels wordt wel een ander verhaal.
Worden ze een stuk schoner van en krijgen zelfs nog wat extra oempf ...
Tot 10% toevoegen en het loopt allemaal een stuk nmooier.
Mooi spul dat LPG en dat te bedenken dat ze het jaren lang weggegooid hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En alleen wanneer warm kunnen ze de troep uit de hedendaagse bezine enigzins neutraliseren.
Enig idee hoelang een kat werkzaam blijft ? Wat er uit de uitlaat onder de neuzen komt na de verbranding ?
Nee, loodbenzine, dat kon echt niet meer..
Ach, politiek en belangen.. Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
En brommertjes of 45 km auto's (ook zoiets) worden gewoon niet meegenomen in de statistieken, ook niet in die van geluidsoverlast.
En kettingzagen ook niet. Maar van tuingereedschappen zijn er natuurlijk veel minder, en hun draaiuren zijn ook veel lager.
Maar het heeft natuurlijk alles met belangen te maken.
Alhoewel, in de tijd van de loodhoudende benzine, was bijvoorbeeld het gras in de weilanden langs de snelweg giftig. En daar aten de koeien van die dan weer melk gaven.
Dus er is wel enige sprake van vooruitgang...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beter???
Meestal anders.
- V700 register
- Nieuw lid
-
of anders begrijp ik niet wat je bedoelt precies.