Oldtimers uit de bebouwde kom weren? (2)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2012 18:45 #1365426
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja, zo'n kastje
Een paar beren op de weg...
- Oldtimers heb in ook met 6 Volt accu's
- oldtimers hebben soms de + als massapool
- een oldtimer heeft niet altijd een echt betrouwbare spanningsvoorziening
- je koppelt soms maandenlang de accu los
- menig oldtimer wordt op een trailer naar evenementen gebracht, en dan?
En dan het rijden;
- laat dat kastje er maar uit, ik rij toch alleen binnendoor weggetjes
- genoeg liefhebbers die 6 of meer oldtimers hebben, dan ook 6 of meer kastjes? Dat gaat lekker in de papieren lopen
Een oldtimer is meer dan een oerbetrouwbare Volvo 740, denk aan vooroorlogs spul. Nou zal dat niet als dagelijks vervoermiddel gebruikt worden. Maar ga je die dan weer vrijstellen? Nog meer regeltjes...
Voor mij staan 2 dingen voorop;
- je moet de groep aanpakken waar het over gaat en de rest met rust laten
- en het moet vooral een simpele regeling zijn
- Oldtimers heb in ook met 6 Volt accu's
- oldtimers hebben soms de + als massapool
- een oldtimer heeft niet altijd een echt betrouwbare spanningsvoorziening
- je koppelt soms maandenlang de accu los
- menig oldtimer wordt op een trailer naar evenementen gebracht, en dan?
En dan het rijden;
- laat dat kastje er maar uit, ik rij toch alleen binnendoor weggetjes
- genoeg liefhebbers die 6 of meer oldtimers hebben, dan ook 6 of meer kastjes? Dat gaat lekker in de papieren lopen
Een oldtimer is meer dan een oerbetrouwbare Volvo 740, denk aan vooroorlogs spul. Nou zal dat niet als dagelijks vervoermiddel gebruikt worden. Maar ga je die dan weer vrijstellen? Nog meer regeltjes...
Voor mij staan 2 dingen voorop;
- je moet de groep aanpakken waar het over gaat en de rest met rust laten
- en het moet vooral een simpele regeling zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2012 19:03 #1365427
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kastjes
Ben je bekend met de telepass tolkastjes enzo voor Italië? Of voor Frankrijk? Die plak je gewoon op de auto, zonder dat ze stroom pakken van de accu. Voila.
En mensen die hun oldtimer dagelijks gebruiken, rijden al snel meer dan 10k km per jaar. Dus als je daar de grens van wel of niet wegenbelasting betalen op vast stelt, dan is dat best redelijk. Dan heb je denkelijk de mensen die hun auto overal naartoe traileren er ook niet mee. Ik kan me niet voorstellen dat mensen met zelf rijden en traileren meer dan 10k km per jaar afleggen.
Of je binnendoor rijdt of over de snelweg is natuurlijk helemaal niet relevant in deze kwestie. En als je zes oldtimers hebt, moet je niet gaan mopperen als je zes kastjes moet betalen. Die voor italië kosten 8 euro in aanschaf, en per jaar 35 euro. Om je een idee te geven.
En om je uit de droom te helpen: je kunt de groep die misbruik maakt van de regeling niet aanpakken zonder ook de groep die er geen misbruik van maakt te controleren. Het onderscheid is anders nogal moeilijk vast te stellen, niet waar?
En mensen die hun oldtimer dagelijks gebruiken, rijden al snel meer dan 10k km per jaar. Dus als je daar de grens van wel of niet wegenbelasting betalen op vast stelt, dan is dat best redelijk. Dan heb je denkelijk de mensen die hun auto overal naartoe traileren er ook niet mee. Ik kan me niet voorstellen dat mensen met zelf rijden en traileren meer dan 10k km per jaar afleggen.
Of je binnendoor rijdt of over de snelweg is natuurlijk helemaal niet relevant in deze kwestie. En als je zes oldtimers hebt, moet je niet gaan mopperen als je zes kastjes moet betalen. Die voor italië kosten 8 euro in aanschaf, en per jaar 35 euro. Om je een idee te geven.
En om je uit de droom te helpen: je kunt de groep die misbruik maakt van de regeling niet aanpakken zonder ook de groep die er geen misbruik van maakt te controleren. Het onderscheid is anders nogal moeilijk vast te stellen, niet waar?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2012 19:25 #1365429
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Komkommertijd
Het wordt weer een tijd dat er weer een vliegtuig in een flat vliegt..............kunnen ze de krant weer vullen met andere onzin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2012 19:36 #1365433
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja maar dat met die telepass
Ja maar dat met die telepass kastjes werkt alleen als je ook tolpoorten gaat gebruiken. Anders is fraude wel heel erg simpel, kastje afdekken dat er geen signaal doorkomt en klaar.
Mensen die meerdere oldtimers hebben gebruiken die vaak voor hooguit 500 km per jaar. Ik blijf toch van mening dat dat niet je doelgroep is.
Het lijkt in Nederland een gewoonte om een grote groep af te straffen voor het gedrag van een minderheid. Jij bent van mening dat dat nodig is, ik denk daar anders over en vind dat echt het laatste als er geen andere opties mogelijk zijn. Er worden er alleen al op dit forum meerdere genoemd.
Wil je er nog eentje? Tijdens werkdagen in de spits (7-10 en 16:00-19:00) mogen er geen belastingvrije auto's op de snelweg. En geloof me, iemand die zo'n auto voor zijn hobby heeft laat dat toch al wel.
Mensen die meerdere oldtimers hebben gebruiken die vaak voor hooguit 500 km per jaar. Ik blijf toch van mening dat dat niet je doelgroep is.
Het lijkt in Nederland een gewoonte om een grote groep af te straffen voor het gedrag van een minderheid. Jij bent van mening dat dat nodig is, ik denk daar anders over en vind dat echt het laatste als er geen andere opties mogelijk zijn. Er worden er alleen al op dit forum meerdere genoemd.
Wil je er nog eentje? Tijdens werkdagen in de spits (7-10 en 16:00-19:00) mogen er geen belastingvrije auto's op de snelweg. En geloof me, iemand die zo'n auto voor zijn hobby heeft laat dat toch al wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2012 19:40 #1365434
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nodig
Je hoeft natuurlijk niet hetzelfde kastje te gebruiken. Ik haalde het aan als voorbeeld. En om te weten of mensen hun auto écht 500km per jaar gebruiken, moet je het tóch kunnen controleren.
En nogmaals, over je spitsplan: dit gaat dus niet alleen over de snelweg. Kilometers maken is kilometers maken. Dat heeft niets te maken met in de stad of over de snelweg rijden.
En nogmaals, over je spitsplan: dit gaat dus niet alleen over de snelweg. Kilometers maken is kilometers maken. Dat heeft niets te maken met in de stad of over de snelweg rijden.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2012 19:41 #1365435
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Keurmeester
Hallo Volvisti
Je zou de APK-keurmeester een oordeel kunnen laten vellen over of een klassieker gereden wordt om de liefhebberij of om de centen. Dat verschil zie hij of zij als deskundige meestal wel.
groetjes
Mathy
Je zou de APK-keurmeester een oordeel kunnen laten vellen over of een klassieker gereden wordt om de liefhebberij of om de centen. Dat verschil zie hij of zij als deskundige meestal wel.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2012 19:43 #1365437
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foto bij?
Halo Volvisti
groetjes
Mathy
Of net wel. Maar dan in combinatie met een camerasysteem. Ziet de camera een auto, maar wordt er geen kastje gedetecteerd, dan maakt ie een foto die rechtstreeks naar het CJIB gaat.Michael Oud schreef : Je hoeft natuurlijk niet hetzelfde kastje te gebruiken.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2012 19:43 #1365436
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keurmeester
De titel "meester" in keurmeester maakt hem niet meteen deskundig. Slecht plan.
Een klassiekerliefhebber die (tijdelijk) krap bij kas zit waardoor zijn auto misschien niet helemaal in topstaat is, is met zijn auto wellicht moeilijk te onderscheiden van iemand die de regeling misbruikt.
Een klassiekerliefhebber die (tijdelijk) krap bij kas zit waardoor zijn auto misschien niet helemaal in topstaat is, is met zijn auto wellicht moeilijk te onderscheiden van iemand die de regeling misbruikt.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2012 19:47 #1365438
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Controle
Hallo Michael
Ook een APK-keurmeester wordt op tijd gecontroleerd. Minder als ie niet getrappeerd wordt en vaker naar mate hij of zij vaker tegen de lamp loopt. Met het geld dat je ophaalt door de "geïmporteerde rammelbak met ademhalingsproblemen" uit te sluiten van de vrijstelling, kun je de controle van de keurmeesters nog wel wat opvoeren.
groetjes
Mathy
Ook een APK-keurmeester wordt op tijd gecontroleerd. Minder als ie niet getrappeerd wordt en vaker naar mate hij of zij vaker tegen de lamp loopt. Met het geld dat je ophaalt door de "geïmporteerde rammelbak met ademhalingsproblemen" uit te sluiten van de vrijstelling, kun je de controle van de keurmeesters nog wel wat opvoeren.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2012 20:57 #1365444
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK
Dan zijn er nog personen die heel zuinig op hun auto zijn geweest en dat
deze auto 'automatisch' wegenbelasting vrij is geworden.
Ook lastig om dat te gaan verbieden.
Goede zaak zou zijn de uitstoot strenger te controleren bij de APK, of zelfs twee maal per jaar.
(alleen uitstoot).
Voor sterk luchtbelaste gebieden een verbot, met een soort van dagenkaart.
Maar dit ook meteen koppelen aan alle vervoersmiddelen en niet alleen oldtimers.
Ook moderne diesels kunnen vaak al meer vervuilen dan oldtimers.
deze auto 'automatisch' wegenbelasting vrij is geworden.
Ook lastig om dat te gaan verbieden.
Goede zaak zou zijn de uitstoot strenger te controleren bij de APK, of zelfs twee maal per jaar.
(alleen uitstoot).
Voor sterk luchtbelaste gebieden een verbot, met een soort van dagenkaart.
Maar dit ook meteen koppelen aan alle vervoersmiddelen en niet alleen oldtimers.
Ook moderne diesels kunnen vaak al meer vervuilen dan oldtimers.
Moderators: Jerry Stam