Oldtimers uit de bebouwde kom weren? (2)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2012 11:53 #1366716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou Jeroen
Wel eens gekeken in de "campagne" ?
Daar loopt elke werkmachine op benzine. ( maaiers, tuintrekkers, zagen, bosmaaiers, aggegratenen dan natuurlijk nog brommers en motoren)
De restgassen van de loodvrije benzine zijn niet alleen kankerverwekkend. Je krijgt er geheid kanker van. Dat is bewezen. Tolueen en benzeen is nog vele malen slechter als lood.
Lood valt vrijwel direct na de uitlaat op de grond. Je wordt er vergeetachtig van.
Waar hadden we het ook alweer over ?..
Ook de toevoegingen om loodvrije benzine klopvrij te krijgen zijn niet de beste. De produktiekosten zijn velemalen hoger.
Loodvrij is er in gekomen door de toen "nieuwe groene bewegingen".
Deze organisatie's waren eerst bezig met wereldvrede (ban de bom etc)
Wereldwijd dreigden deze organisatie's overbodig te worden na de koude oorlog. Wel waren er vele connectie's op regeringsniveau (wereldwijd)
Zo kon hun "misbaar"wordende positie omgezet worden in onmisbaar.
Door gebruik te maken van de al beschikbare mediakanalen, werd het publiek beinvloed en moest de politiek wel mee.
Op benzine zit de meeste accijns. Regeringen zijn verslaafd aan de inkomsten. Het is beter niet te duidelijk te zijn.

Mvg, Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2012 01:23 #1366763 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Katalysatoren
Hallo Rolf
Katalysatoren (die dingen die onder auto's hangen, niet de stoffen die ze in de scheikunde "katalysatoren" noemen) verdragen geen lood.  Daarom is lood uit benzine verdwenen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2012 17:01 #1366840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ze
Ik word altijd een beetje moe van de boze burger die het over "Ze" heeft. en dan altijd de schuld van iets bij de politiek legt. Altijd maarin complotten denken. met fact free geroeptoeter.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2012 18:29 #1366842 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Boze burger.
Jeroen,
Je bent het toch wel eens met het feit dat in veel (semi)overheidsinstellingen naar hartelust geld verkwist wordt, grof geblunderd wordt etc. Om over de toestanden in de financiële wereld maar te zwijgen.
En al die graaierij en dat geblunder wordt wel bij ons burgers neergelegd, i.c. wij mogen de rekeningen betalen. En je weet ook dat het een hele lange weg is om zulke zaken te veranderen want die lieden laten zich niet zomaar van de bal afzetten.
Dus is het in mijn ogen begrijpelijk dat de burger er af en toe de kots van krijgt. Niemand neemt verantwoordelijkheid, velen komen weg met hun incompetente gedrag en beheer van gemeenschapsgelden en regeltjesn**ken is zoetjesaan tot hoogste ideaal verheven en het gezonde verstand wordt steeds vaker ten grave gedragen.
En dat velen dit machteloos zien gebeuren heeft tot gevolg dat men ( die burger dus) weleens, soms ongenuanceerd, zijn frustraties van zich af wil schrijven. Tenslotte wordt zoals heel vaak de rekening neergelegd bij diegenen die de ellende niet veroorzaakt hebben. Laten we in ieder geval op 12 september gebruik maken van ons stemrecht. Tenslotte kun je wellicht weinig met de politiek op hebben maar diezelfde politiek bemoeit zich wel met jou.
Politiek, daar is dit forum nadrukkelijk niet voor en ik zal er ook maar snel het zwijgen toe doen en weer snel on-topic gaan.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2012 11:00 #1366962 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
Je hebt helemaal gelijk. Politiek hoort hier niet thuis.
En ja de "Cafémening" over dingen kom je hier tegen. Want het is ook een soort van café hier. op zich niet erg. Maar dan mag er ook een weerwoord komen van een andere kant.
Ja, soms wordt er geld verkwist. Maar het graaien wordt vooral door de banken gedaan in mijn ogen.
Wat mij zo tegen staat is het roepen van NIEMAND en IEDEREEN en "zakkenvullers" en "ZE" doen niks daar in Den Haag en dat meteen tegenspreken met "Ze" maken te veel regeltjes om dat dan meteen weer tegen te spreken "DAAR" zouden "Ze" wat aan moeten doen. Om dan meteen maar weer te roepen, "Vroeger was alles beter."
De rechtse pers (WNL, Telegraaf, Tros, RTL, SBS Geen stijl, de gratis krantjes ) doet niet anders en voedt de ontevredenheid van een bepaald type burger. Die mensen denken dat het zo hoort. en in mijn ogen is dat niet zo.
Een goed, genunanceerd, middenstandpunt hoor je niet zo vaak meer. Dat vind ik jammer. 

Moderators: Jerry Stam