Oldtimers uit de bebouwde kom weren? (2)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2012 22:31 #1365279 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De grens ja....
Inderdaad. De absolute uitstoot is belangrijk. En niet de absolute uitstoot van broeikasgassen, CO2 dus, maar die van NOx. En raad eens welke motoren de hoogste NOx uitstoot hebben? Dat zijn zuinige moderne Diesels, de oude diesels en kleine zuinige moderne arm lopende 1.3 liter benzine motoren. Alleen NOx heeft een bijdrage tot luchtverontreiniging, niet de CO2. Alle diesels, ook euro 4 norm, scoren nog lang niet zo goed als onze 20 jaar oude 3 liter 960's op dat vlak.... En er rijden legio moderne nieuwe diesels in een stad. Tuurlijk, die stoten stukken minder CO2 uit, maar des te meer NOx. Niks voor niks rijden er geen diesels rond in Amerika. Je kunt zeggen wat je wilt van die auto's in Amerika maar ze zijn wel schoon! Niet kwa CO2 maar wel kwa vervuiling: minimaal!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2012 00:43 #1365293 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Diesel in de V.S.
Hallo Robert
Natuurlijk rijden er wel Diesels rond in de V.S.  Maar vanwege het geringe prijsverschil tussen benzine en Diesel, heeft het gebruik van een Dieselmotor in personenauto's (in de ogen van de Amerikanen) weinig voordelen ten opzichte van het gebruik van benzinemotoren.  Bij o.a. pickup's en vrachtwagens worden wel degelijk Dieselmotoren gebruikt.  Net als in (een deel van de) monstertruck en off-shorepowerboats.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2012 01:11 #1365297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar blijft de echte waarheid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vrienden,

Ik erger me steeds meer aan de invloed van de linkse groene broeders en zusters in dit land, die hun eigen mening als waarheid verkondigen.
Op dit moment is er nog geen onderzoek gedaan naar de levensduur van een auto.
Uit verschillende bronnen heb ik vernomen dat er inmiddels in Afrika en Rusland verschillende gebieden zijn waar de komende 200 jaar geen stukje onkruid zal groeien vanwege de accu's die uit de schone auto's kwamen.
Voor afvoer van staal, metaal, rubber, plastic, olie, koelvloeistof, glas en overige goederen is nog steeds niet in kaart gebracht wat dit betekend voor het milieu.
In de jaren '80 en '90 zijn door veel auto merken dus ook door Volvo, auto's gebouwd om vele jaren mee te kunnen.
Ik denk dat ik de uitkomsten van dit belangrijke onderzoek al weet, de uitstoot van onze Volvo's is mogelijke iets hoger maar de belasting voor het milieu is lager.
Deze zelfde linkse groene broeders en zusters reizen veel met het OV. waar door ze weinig ervaring op de weg op doen, dus veel brokken maken, met de nodige herstel kosten en belasting voor het milieu.
Dus waar hebben we het over, deze mensen verbannen naar het OV en ze hun kaartje laten betalen zonder alle subsidies van de overheid, die uit onze belasting betaald wordt.
Ik zal blijven strijden voor ons erfgoed.

Lid. 941 Capelle aan den IJssel

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2012 01:22 #1365298 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Waarheid
Hallo Volvisti

Dhr. M. Smans schreef : Ik erger me steeds meer aan de invloed van de linkse groene broeders en zusters in dit land, die hun eigen mening als waarheid verkondigen.

Niet dat ik het met de linkse groene broeders en zusters (die vroeger met hun 2CV's meer rotzooi het milieu geslingert hebben dan de meeste "echte" auto's, maar dat terzijde), maar verkopen niet alle politieke partijen hun mening als de waarheid?  Want waarom zou je op een partij stemmen, die iets anders verkondigd, dan wat ze zelf voor de waarheid houden?  Goed, een leugentje om bestwil, maar als ze ergens een "item" van maken, geloven ze daar meestal ook wel in.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2012 01:37 #1365301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erfgoed
allen,

Los van alle politieke stromingen moeten we ten strijden trekken tegen inperking van ons rij genot!
lid. 941 Capelle aan den IJssel

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2012 01:40 #1365303 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Klopt
Hallo Dhr. M. Smans
Dat klopt.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2012 01:50 #1365304 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De waarheid
Mathy,

Feiten blijven belangrijk om de strijd aan te gaan met de opinie van links Nederland.
lid. 941 Capelle aan den IJssel 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2012 09:22 #1365305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grappig
Grappig is dat  veel "linkse" mensen in Volvo's rijden. Een klein beetje relativeringsvermogen zou hier geen kwaad kunnen.
Het feit dat je tegen de afbouw van de sociale zekerheden bent, wil nog niet zeggen dat je het eens bent met de vaak idiote ideeen van zowel "linkse" als "rechtse" "politici" in dit land . Zoals een minister laatst liet weten: we hebben principes, maar die moeten soms naar de achtergrond als er iets tegenover staat.
ik zou het op prijs stellen als de reacties hier enig niveau behielden: het feit dat de binnensteden niet de gezondste plekken zijn om onze kinderen te laten opgroeien en iedereen daar z'n maatregelen voor denkt te hebben wil nog niet zeggen dat je in het algemeen hele groepen hoeft te schofferen, al is dat nu in de mode.
Feit is dat degenen die de uitzonderingsregel voor klassieke auto's gebruiken om goedkoop te rijden ervoor zorgen dat de klassiekerwereld onder vuur komt te liggen Dat heeft de FEHAC al veel eerder onderkend, en ze krijgen gelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2012 16:19 #1365316 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECS schreef:Het ministerie

ECS schreef : Het ministerie van Infrastructuur vermoedde al dat er de laatste jaren veel oldtimers worden geïmporteerd vanwege de belastingvoordelen en dat ze toch vaak een gewoon gebruiksartikel zijn in plaats van een hebbeding voor de liefhebber.

<div class="extendedNewsContents">Goh, wat slim van die knulletjes daar ...

ECS schreef : De import van oldtimers beperken is niet mogelijk. Evenmin kan bij belastingvrijstelling onderscheid worden gemaakt tussen voertuigen die vanaf het begin in Nederland zijn geregistreerd en voertuigen die eerst in een ander land van de Europese Unie of de Europese Economische Ruimte geregistreerd stonden.

Tja, dat is weer veels te moeilijk voor die jochies, doet't hoofdje van zeer.

NEE!
Heel Utrecht afsluiten voor het halve wagenpark van Nederland, dat is het!!</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2012 16:46 #1365318 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog meer borrelpraat? Toe
Nog meer borrelpraat? Toe maar, gooi het er allemaal maar lekker ongenuanceerd uit

Moderators: Jerry Stam