Wegenbelastingvrij voor ALLE wagens van 1-1-1987 en later teruggedraaid door wetswijziging, nu met schrijven fiscus!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aldus mijn mening, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wie het prettig vindt om in een auto te rijden waar belasting voor betaald moet worden kan dat gewoon doen.
En wie het prettig vindt om in een auto te rijden waarvoor geen belasting betaald moet worden kan dat ook gewoon doen.
We vinden het toch ook geen probleem dat voor een zware auto meer belasting betaald moet worden dan een kleine. Zo zijn de regels eenmaal,doe wat bij je past.
Een andere manier van denken, maar zo kan het ook.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan roep je ook geen vragen op bij lezers op dit openbare forum.
Maar goed, Het zal wel een groOOOt geheim zijn. Ga maar secteren wie in jouw ogen waardig genoeg is.
Ik ben in ieder geval geen deel van deze selekte groep mensen met 'speciale' kennis. Ok heb ik geen weet van een "strijd".
Ieder voor zich en God voor ons allen.
Groet , Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom lees ik vaak aanvallende reactie's van jou kant uit en soms reactie's die geen betrekking hebben op de vraag of antwoord van de TS,
Als GeeJee er voor kiest om het geen wat hij in een prive aangelegenheid te weten is gekomen en dat maar met een selectief "groepje" de delen die zijn situatie wat beter kennen dan is dat zijn keuze, Want mag ik aan nemen dat jij de dingen die in jou huishouden gebeuren ook niet allemaal openbaar stelt en alleen met Familie of Vrienden deelt,
Wat ik ben het wel met je eens dat de opmerking die GeeJee neer heeft gezet vraagt naar het verhaal, maar ik ga er verder geen heisa over typen dat ik het wil weten, maar dat je dan typt Ieder voor zich en god voor allen, die opmerking vind ik persoonlijk niet kunnen want met die opmerking kwets je wel de gelovigen onder ons, en enig respect voor ieders mening of geloofs overtuiging is hier wel gewenst lijkt mij op een deels openbaar forum zowel hier als op elk ander forum.
Tom.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Maak je over een ding geen zorgen. De einduitslag van de discussie komt echt wel hier te staan. Er zijn echter ook deelnemers aan deze discussie die (vinden dat ze) zo onnodig hard worden bejegend dat ze gewoon niets meer in het openbaar bijdragen over dit onderwerp. Gelukkig willen ze in een kleiner comittee nog wel gewoon meepraten.
Dit is helaas vaker zo de laatste tijd. Wie de schoen past trekke hem aan.
Ik heb dit draadje geopend om mensen te waarschuwen en om argumenten te zoeken om gaten te vinden in de genoemde wetgeving. Of het lukt weet ik echt niet. Als het niet lukt heb ik geen centje pijn en ook geen moment spijt.
Laten we weer terug gaan naar het onderwerp: Belastingvrijstelling en de randjes van de wetgeving. Ook die randjes werken er immers aan mee dat er meer belangstelling is voor onze 700 series. En daar gaat het hier meen ik om.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
In de oude versie lees ik namelijk dat indien uit de bij de auto horende papieren niet duidelijk een datum eerste toelating gehaald kan worden, alsnog de productiedatum aangehouden kan worden. Dit is wellicht de kapstok die in de nieuwe tekst aangepast wordt. Ik kan me goed voorstellen dat er alsnog situaties blijven bestaan waarbij auto's met buitenlandse papieren alsnog belastingvrij kunnen worden omdat de buitenlandse papieren onvoldoende houvast geven om een adequate "datum eerste toelating" te bepalen en dat er dan alsnog teruggegrepen moet worden op oudere data. Die bepalingen zou ik graag boven water willen hebben.
Komende week zal ik nog wel even graven in de wetteksten, het maakt me namelijk nieuwsgierig op basis van welke wet/artikel de voorgaande situatie met de productiedatum is ontstaan en hoe dit opgelost wordt.
groeten, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik voel totaal geen behoefte voor regels om anderen op extra kosten te jagen. Tevens rij ik voor mijn hobby, buiten spits en op vakantie. De verkeersdruk wordt daar alleen maar meer gespreid, nee ik geloof niet dat ik op dit onderwerp een egoïstisch standpunt heb.Toon schreef : En dit vehaal noem je geen egoïsme?
Gewoon WB betalen, zonder uitzonderingen. Dus ook voor de zo genaamde zuinige auto's geen vrijstelling
Mocht het systeem aangepast worden dan kan nu eindelijk wel eens voor iedereen de WB afgeschaft worden. de overheid zorgt maar dat ze inkomsten krijgen via brandstof accijnzen en/of jaarlijkse uitstoot-belasting.
Het huidige systeem slaat nergens op en daarmee zou er zeker geen behoefte moeten bestaan om 'anderen' extra belasting op te leggen omdat dat zo verschrikkelijk eerlijk zou zijn.