Wegenbelastingvrij voor ALLE wagens van 1-1-1987 en later teruggedraaid door wetswijziging, nu met schrijven fiscus!!

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
23-08-2011 16:40 #1327485 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic 2012?
je bedoeld 2011?

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2011 22:19 #1327529 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic kan ook..
Michael,
Zou het niet kunnen zijn, dat door die Nederlandse wetgeving, (mijn vader deed dat in die tijd ook altijd, een nieuwe auto kopen, vervolgens lekker in de showroom laten staan tot het begin van het volgend jaar, en dan op kenteken zetten) Dat scheelde later nl. weer bij de inruilwaarde. Dat kon (en kan nog steeds) alleen in Nederland. (Stel: de 760 is via de Nederlandse dealer in dec. `86 gekocht en vervolgens keurig in feb. `87 in Duitsland op kenteken laten gezetten omdat het daar niet mogelijk is?) Ik doel een beetje op die "niemands-land-bpm-periode-van Nederland" tussen productie datum en op naam stelling. (ingewikkeld wel... )
En Chris, was de eerste op naam stelling van jou 760 in `87 en vervolgens erkent dat de productie in `86 was, of is het bij jou een "op gas rijden" kwestie? Dit is bij mij even niet zo erg duidelijk uit jou opmerking...
Al met al, het blijft boeiend. Donderdag ga ik een gesprek aan in Zoetermeer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2011 22:42 #1327534 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Ik vind het maar moeilijk te snappen wat er niet te snappen is eigenlijk. Een auto wordt pas ter naam gesteld op het moment dat hij aan de eerste eigenaar afgeleverd wordt. Of dit nu in Nederland is, of in Italië maakt geen donder uit. Als die eigenaar er voor kiest om de auto na de bestelling nog enige tijd "in de showroom" (de kans is groter dat showroom eigenlijk de parkeerplaats is) te laten staan, dan zit er uiteraard meer tijd tussen. Waarom een eigenaar er ooit voor heeft gekozen om een auto in Nederland te bestellen, maar er een Duits kenteken op aan te vragen, blijft gissen. Het schijnt dat de nettoprijs van een auto in Nederland lager is dan in andere europese landen. De bruto prijs is wel weer hoger, maar daar hebben mensen die in 't buitenland wonen en de auto op buitenlands kenteken zetten dus geen malle moer mee te maken. Dat kan een reden zijn.
Overigens kan het in de showroom laten staan overal hoor. Als dat niet zou kunnen, zou het ook betekenen dat een dealer geen voorraad kan hebben.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2011 23:53 #1327546 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Da`s 't verschil..
Ik denk, althans de R.D.W. meneer, dat dàt het verschil is. In Nederland hoef je pas b.p.m. af te dragen wanneer ie op naam gezet wordt. In andere landen draagt de dealer "belasting" af wanneer die besteld is bij de fabriek, dus de eindprdoductie-datum. Dat is ook de datum van de ter naam stelling. Dus de 1ste afgifte is niet uit te stellen tot het aanstaande jaar, zodat ie een jaar "jonger" is als de werkelijkheid. Nogmaals; ik citeer gewoon een theorie die mij verteld wordt door een R.D.W. meneer.
Verder reageer ik nu even niet meer. Donderdag ga ik, op verzoek van "Apeldoorn" even naar "Zoetermeer".    
Goede nachtrust gewenst!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2011 00:00 #1327548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mis
Ik denk dat de RDW meneer het toch echt mis heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2011 00:06 #1327549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pluk ze wetgeving.
Mijn stellige overtuiging is linksom of rechtsom, er moet gewoon  een bepaald bedrag binnen komen.Waarom is roken zo duur? Omdat er steeds minder mensen roken.Waarom is op gas rijden zo duur, terwijl wij het milieu sparen (uitstoot), in een oude auto rijden waar geen nieuwe voor geproduceerd hoeft te worden? Omdat wij betalen voor diegenen met een WB en bijtellingsvrije auto.Jongens echt, dat noemt men nu economie, linksom rechtsom de geldstroom moet hetzelfde blijven. Om die reden hebben wij op termijn altijd een onbetrouwbare overheid waar je geen afspraken mee kunt maken.En oh ja... straks wordt het leuk man, als al die accu's van die electrische auto's de schroothoop op kunnen. Een oudere Prius is al niet meer te slijten omdat een accupakket meer kost dan de 2e hands aanschaf van deze auto.Ja we zijn echt goed bezig, en met visie vooral.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2011 00:06 #1327550 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic zou kunnen
Dat zou best kunnen Michael. (wordt vervolgd)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2011 17:02 #1327613 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon wegenbelasting in de
Gewoon wegenbelasting in de benzine of diesel, en de hele discussie is over, als je dan een zuipschuit zoals een primus hebt betaal je gewoon de volle mep, als je dan een milieuvriendelijke 740 op gas rijdt ben je tenminste goedkoper uit.

Groeten Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2011 17:13 #1327614 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen
Nee, dat werkt weer niet voor mensen in grensstreken. Als 't zo makkelijk was, was dat al lang ingegaan. Rekeningrijden is toch echt de beste optie wat mij betreft. Dan is onderscheid tussen dagelijks ingezette klassiekers en slechts hobbymatig gebruikte auto's ook een stuk makkelijker te maken. Gewoon belasting gaan heffen vanaf kilometer 5001.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
24-08-2011 18:16 #1327617 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic .

Michael Oud schreef : Gewoon belasting gaan heffen vanaf kilometer 5001.

helemaal mee eens, lijkt me het meest eerlijk.
immers de RDW gaat ook de NAP controle koppelen dus makkelijk te doen.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Moderators: Jerry Stam