Wegenbelastingvrij voor ALLE wagens van 1-1-1987 en later teruggedraaid door wetswijziging, nu met schrijven fiscus!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2011 20:26 #1327625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij rekeningrijden
moet er een kostbaar complex systeem met veel kinderziektes opgezet worden. En de rekening ? Voor de rijder.. Extra €'s erbij.

Goed bezig !

Groet,Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2011 17:17 #1327686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mij best mijn kilometer
Mij best mijn kilometer teller is toch al stuk voor de verzekering.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2011 21:38 #1327704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Linksom of rechtsom

rolfroderick schreef : moet er een kostbaar complex systeem met veel kinderziektes opgezet worden. En de rekening ? Voor de rijder.. Extra €'s erbij. Goed bezig ! Groet,Rolf

Maar dan wordt er wel eerlijk betaald. Ik rijd nu in totaal zo'n 6k km per jaar. Ik betaal nu net zoveel als ik zou doen met 200k km per jaar. En dat vind ik oneerlijk. We betalen hoe dan ook, 't kan alleen wel wat eerlijker.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2011 23:10 #1327714 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic bevredigend.
Vandaag een zéér "bevredigend" gesprek gehad. Het is in Nederland, als enige land ,dus wèl het bpm gebeuren wat de verwarring veroorzaakt en het "tijds-verschil", danwel het/de "niemands-land periode" veroorzaakt tussen de productie datum en de "op naam stelling". Ik ben i.i.g. een stuk wijzer geworden...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 11:13 #1327740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wijsheid delen
Zou je die verworven wijsheden met ons kunnen delen.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 13:02 #1327747 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Natuurlijk!
Ja, natuurlijk, maar ik zit even te dubben om dit hier op een openbaar forum te doen...  Een persoonlijke uitleg doe ik eigenlijk liever.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 13:17 #1327749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat een egoïsme en jaloezie in sommige comments?
Best jammer dat hier blijkbaar ook mensen zitten die vinden dat ik WB moet betalen... Alsof ik nog niet genoeg belasting bijdraag middels accijnzen e.d.
Natuurlijk rij ik mijn 740 voor de hobby maar wel zo'n 12000km per jaar.
Verder werk ik erg hard om de auto op de weg te houden, een auto van 25 heeft gewoon altijd flink onderhoud nodig. Als je er mee wil blijven rijden althans. Daarmee lost het probleem van de 'stinkende Mercedessen' dus zichzelf op. Over een jaar of 5 max. is het verwaarloosd schroot er echt wel uitgefilterd.
De vrijstelling WB geeft mij nu nét wat meer ruimte leuke onderdelen te kopen voor de 740. Het geld geef ik sowieso aan de auto uit, liever aan onderdelen dan aan de staat.

In plaats van te schreeuwen dat allerhande vrekkige figuren meer zouden moeten betalen pleiten we beter voor een eerlijker belastingstelsel voor de auto. Betalen naar uitstoot, waarbij het geld rechtstreeks naar milieu overgemaakt wordt. Betalen naar gewicht, waarbij enkel het bedrag betaald wordt wat jaarlijks nodig is om de wegen te onderhouden. Betalen naar verbruik, via accijnzen op brandstof. In ieder geval niet: lukraak geld overmaken naar de provincie waar je nooit direct iets van terug ziet.

Verder: mijn 1986 Volvo 740 benzine heeft gewoon een katalysator en lambda sonde en stoot daarmee niks meer uit dan een willekeurige auto uit de 15 jaar daarna. Alle gas-rijders zijn zelfs nog veel minder een belasting voor het milieu, al rij je 1:3. Autogas had uberhaupt al lang subsidie mogen ontvangen (zoals nu 14% bijtellers gepromoot worden).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 16:08 #1327778 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat een egoïsme en jaloezie in sommige comments?

Alwood schreef : Best jammer dat hier blijkbaar ook mensen zitten die vinden dat ik WB moet betalen... Alsof ik nog niet genoeg belasting bijdraag middels accijnzen e.d.
Natuurlijk rij ik mijn 740 voor de hobby maar wel zo'n 12000km per jaar.
Verder werk ik erg hard om de auto op de weg te houden, een auto van 25 heeft gewoon altijd flink onderhoud nodig. Als je er mee wil blijven rijden althans. Daarmee lost het probleem van de 'stinkende Mercedessen' dus zichzelf op. Over een jaar of 5 max. is het verwaarloosd schroot er echt wel uitgefilterd.
De vrijstelling WB geeft mij nu nét wat meer ruimte leuke onderdelen te kopen voor de 740. Het geld geef ik sowieso aan de auto uit, liever aan onderdelen dan aan de staat.

In plaats van te schreeuwen dat allerhande vrekkige figuren meer zouden moeten betalen pleiten we beter voor een eerlijker belastingstelsel voor de auto. Betalen naar uitstoot, waarbij het geld rechtstreeks naar milieu overgemaakt wordt. Betalen naar gewicht, waarbij enkel het bedrag betaald wordt wat jaarlijks nodig is om de wegen te onderhouden. Betalen naar verbruik, via accijnzen op brandstof. In ieder geval niet: lukraak geld overmaken naar de provincie waar je nooit direct iets van terug ziet.

Verder: mijn 1986 Volvo 740 benzine heeft gewoon een katalysator en lambda sonde en stoot daarmee niks meer uit dan een willekeurige auto uit de 15 jaar daarna. Alle gas-rijders zijn zelfs nog veel minder een belasting voor het milieu, al rij je 1:3. Autogas had uberhaupt al lang subsidie mogen ontvangen (zoals nu 14% bijtellers gepromoot worden).

En dit vehaal noem je geen egoïsme?
Gewoon WB betalen, zonder uitzonderingen. Dus ook voor de zo genaamde zuinige auto's geen vrijstelling

<a href=" www.duodiets.com/ "> www.duodiets.com/
855 tdi ´96
945 ´94 op Zweeds kenteken
S40 '96
www.jacobschaap.nl
En man utan Volvo är som en bebis utan klubba

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 18:57 #1327808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 honden vechten om een been,
de overheid gaat er mee heen..

Beste mensen, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 19:35 #1327816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klassiekervrijstelling
klassiekervrijstelling alleen als deze auto's ook daadwerkelijk een beperkt hobbygebruik kennen, bij alledaags gebruik moet je ook gewoon de voor eenieder geldende lasten betalen.

Moderators: Jerry Stam