Wegenbelastingvrij voor ALLE wagens van 1-1-1987 en later teruggedraaid door wetswijziging, nu met schrijven fiscus!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goed bezig !
Groet,Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar dan wordt er wel eerlijk betaald. Ik rijd nu in totaal zo'n 6k km per jaar. Ik betaal nu net zoveel als ik zou doen met 200k km per jaar. En dat vind ik oneerlijk. We betalen hoe dan ook, 't kan alleen wel wat eerlijker.rolfroderick schreef : moet er een kostbaar complex systeem met veel kinderziektes opgezet worden. En de rekening ? Voor de rijder.. Extra €'s erbij. Goed bezig ! Groet,Rolf
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Natuurlijk rij ik mijn 740 voor de hobby maar wel zo'n 12000km per jaar.
Verder werk ik erg hard om de auto op de weg te houden, een auto van 25 heeft gewoon altijd flink onderhoud nodig. Als je er mee wil blijven rijden althans. Daarmee lost het probleem van de 'stinkende Mercedessen' dus zichzelf op. Over een jaar of 5 max. is het verwaarloosd schroot er echt wel uitgefilterd.
De vrijstelling WB geeft mij nu nét wat meer ruimte leuke onderdelen te kopen voor de 740. Het geld geef ik sowieso aan de auto uit, liever aan onderdelen dan aan de staat.
In plaats van te schreeuwen dat allerhande vrekkige figuren meer zouden moeten betalen pleiten we beter voor een eerlijker belastingstelsel voor de auto. Betalen naar uitstoot, waarbij het geld rechtstreeks naar milieu overgemaakt wordt. Betalen naar gewicht, waarbij enkel het bedrag betaald wordt wat jaarlijks nodig is om de wegen te onderhouden. Betalen naar verbruik, via accijnzen op brandstof. In ieder geval niet: lukraak geld overmaken naar de provincie waar je nooit direct iets van terug ziet.
Verder: mijn 1986 Volvo 740 benzine heeft gewoon een katalysator en lambda sonde en stoot daarmee niks meer uit dan een willekeurige auto uit de 15 jaar daarna. Alle gas-rijders zijn zelfs nog veel minder een belasting voor het milieu, al rij je 1:3. Autogas had uberhaupt al lang subsidie mogen ontvangen (zoals nu 14% bijtellers gepromoot worden).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alwood schreef : Best jammer dat hier blijkbaar ook mensen zitten die vinden dat ik WB moet betalen... Alsof ik nog niet genoeg belasting bijdraag middels accijnzen e.d.
Natuurlijk rij ik mijn 740 voor de hobby maar wel zo'n 12000km per jaar.
Verder werk ik erg hard om de auto op de weg te houden, een auto van 25 heeft gewoon altijd flink onderhoud nodig. Als je er mee wil blijven rijden althans. Daarmee lost het probleem van de 'stinkende Mercedessen' dus zichzelf op. Over een jaar of 5 max. is het verwaarloosd schroot er echt wel uitgefilterd.
De vrijstelling WB geeft mij nu nét wat meer ruimte leuke onderdelen te kopen voor de 740. Het geld geef ik sowieso aan de auto uit, liever aan onderdelen dan aan de staat.
In plaats van te schreeuwen dat allerhande vrekkige figuren meer zouden moeten betalen pleiten we beter voor een eerlijker belastingstelsel voor de auto. Betalen naar uitstoot, waarbij het geld rechtstreeks naar milieu overgemaakt wordt. Betalen naar gewicht, waarbij enkel het bedrag betaald wordt wat jaarlijks nodig is om de wegen te onderhouden. Betalen naar verbruik, via accijnzen op brandstof. In ieder geval niet: lukraak geld overmaken naar de provincie waar je nooit direct iets van terug ziet.
Verder: mijn 1986 Volvo 740 benzine heeft gewoon een katalysator en lambda sonde en stoot daarmee niks meer uit dan een willekeurige auto uit de 15 jaar daarna. Alle gas-rijders zijn zelfs nog veel minder een belasting voor het milieu, al rij je 1:3. Autogas had uberhaupt al lang subsidie mogen ontvangen (zoals nu 14% bijtellers gepromoot worden).
En dit vehaal noem je geen egoïsme?
Gewoon WB betalen, zonder uitzonderingen. Dus ook voor de zo genaamde zuinige auto's geen vrijstelling
<a href=" www.duodiets.com/ "> www.duodiets.com/
855 tdi ´96
945 ´94 op Zweeds kenteken
S40 '96
www.jacobschaap.nl
En man utan Volvo är som en bebis utan klubba
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste mensen, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-