Wegenbelastingvrij voor ALLE wagens van 1-1-1987 en later teruggedraaid door wetswijziging, nu met schrijven fiscus!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2011 11:48 #1327323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic precies, daarom begrijp ik
precies,
daarom begrijp ik de discussie ook niet.
Want er is geen discussie nodig, de regeling verandert nl. niet.
1e tenaamstelling is altijd al bepalend geweest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2011 12:24 #1327328 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic motorrijtuigenbelasting

ruspek schreef : precies,
daarom begrijp ik de discussie ook niet.
Want er is geen discussie nodig, de regeling verandert nl. niet.
1e tenaamstelling is altijd al bepalend geweest.

En dat nu is per definitie ónjuist: nota bene de Belastingdienst zelf verstrekt nog steeds formulieren waarop aangegeven kan worden de productiedatum, welke voor alsdan het overtuigend bewijsmateriaal oplevert in geval men voor vrijstelling MRB in aanmerking meent te komen. Discussie is dus niet geheel overbodig, hoewel hier gevoerd deze geen zoden aan de dijk zet, beter zou zijn namens de Vereniging bij de Fehac de levende ongenoegens en het (terecht) gevoel van rechtsongelijkheid nog maar eens te benadrukken. Zonder breed draagvlak verandert er niets.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2011 21:54 #1327410 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic goed lezen
Nogmaals. De eerste ten naam stelling geschiedt in ieder Europees land op de productie datum. In Nederland pas bij de verkoop van de dealer aan de nieuwe eigenaar. Daar kan/zit dus vaak een tijdsverschil in. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2011 21:59 #1327411 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mnee..
Hmm, dat lijkt me onwaarschijnlijk...

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2011 23:16 #1327429 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic lijkt onwaarschijnlijk,
en dat is het ook. Productiedatum heeft niets van doen met een tenaamstelling. Hooguit kan gesteld worden, en zo werkt Volvo ook, dat de auto's die (thans) geproduceerd worden, ook daadwerkelijk worden afgenomen, defacto zijn besteld. Na aflevering door meestal een Volvo-dealer aan de klant, de nieuwe eerste eigenaar dus, volgt uiteraard vooraf een tenaamstelling. Die nieuwe eigenaar kan ofwel een rechtspersoon zijn danwel een natuurlijk persoon, voertuigen voor speciale diensten even buiten beschouwing gelaten, deze zijn overigens in de meeste gevallen vrijgesteld van MRB, maar dit terzijde. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2011 07:05 #1327440 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet mee eens

geejee schreef : Nogmaals. De eerste ten naam stelling geschiedt in ieder Europees land op de productie datum. In Nederland pas bij de verkoop van de dealer aan de nieuwe eigenaar. Daar kan/zit dus vaak een tijdsverschil in.

Nee hoor, dat is niet zo.  De 760 van mij is op 5 november 1982 van de band gerold en pas op 4 april 1983 in België gekentekend, terwijl hij daarvoor al gelopen heeft bij een belangrijk iemand bij ex-stasi Duitsland.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2011 12:54 #1327463 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic ?
Dirk, is die niet via Nederland geleverd? De 760 is op 12 december 1986 geproduceerd. Op 26 februari in "Holland" geleverd en en op 26 februari 1987 in Friedberg op naam gezet. (volgens de gegevens van Volvo) Waarom is ie dan eerst in Nederland geleverd en vervolgens naar Duitsland gegaan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2011 13:06 #1327465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duitser
Een Duitser die zijn auto bij een Nederlandse dealer gekocht heeft, bijvoorbeeld. Of een Nederlander die in Duitsland woont, maar zijn auto wel bij een NL dealer gekocht heeft?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2011 14:36 #1327477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt
mij ook de meest logische optie.  En die van mij is nooit in Nederland geleverd / verkocht ofzo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2011 16:15 #1327483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blauwe envelop met een prettige mededeling
Yes vanaf 02-11-2012 hoef ik geen wegenbelasting/houderschap belasting te betalen. Een 86 maar model 87 EINDELIJK werd gek van de afschrijvingen op gas (nu 109 per maand).

Moderators: Jerry Stam