Groupbuy MBC, manual boost controllers: verzonden. Ik heb er nog eentje over.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2009 22:06 #1238917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eh, beetje laat...
.....maar nog steeds geinteresseerd.
Ik las iets over inbouwen op een sleuteldag, dat klinkt als een goed idee.
grtz

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2009 00:03 #1238929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interesse

Wannabe 940 rijder schreef : .....maar nog steeds geinteresseerd.
Ik las iets over inbouwen op een sleuteldag, dat klinkt als een goed idee.
grtz

Ik zal zorgen dat je weer aangevinkt wordt Wannabe, Baseman is even op vakantie nu (2 weken).Als je op en sleuteldag moet wachten om in te bouwen kan het nog wel even duren.Lees <a href="/node/21883" target="_blank">DIT</a> handige draadje eens.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2009 11:14 #1239041 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ken net

Chilm schreef : Als je op en sleuteldag moet wachten om in te bouwen kan het nog wel even duren.

Montage op een sleuteldag mag helaas niet, alleen leden mogen daar komen en alleen bij het gastbedrijf aangeschafte onderdelen mogen gemonteerd worden.
Dit zijn zo de regels, wellicht kunnen jullie zelf onderling een MBC inbouwdag op poten zetten.......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2009 11:32 #1239045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en daarbij...

mderijke schreef :

Chilm schreef : Als je op en sleuteldag moet wachten om in te bouwen kan het nog wel even duren.

Montage op een sleuteldag mag helaas niet, alleen leden mogen daar komen en alleen bij het gastbedrijf aangeschafte onderdelen mogen gemonteerd worden.
Dit zijn zo de regels, wellicht kunnen jullie zelf onderling een MBC inbouwdag op poten zetten.......

....hou er ook rekening mee dat je vooral tijd kwijt bent met testrijden, uitstappen, iets afstellen en weer opnieuw testrijden. Je moet dus ook wel de gelegenheid hebben om flink op het gas te gaan staan en te bekijken of je turbodruk stabiel blijft en de gewenste waarde bereikt. Een keer flink op het gas in z'n twee betekent al gauw dat je veel te hoge snelheden bereikt voor binnen de bebouwde kom...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 00:47 #1239125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In principe

Wouter1973 schreef : ....hou er ook rekening mee dat je vooral tijd kwijt bent met testrijden, uitstappen, iets afstellen en weer opnieuw testrijden. Je moet dus ook wel de gelegenheid hebben om flink op het gas te gaan staan en te bekijken of je turbodruk stabiel blijft en de gewenste waarde bereikt. Een keer flink op het gas in z'n twee betekent al gauw dat je veel te hoge snelheden bereikt voor binnen de bebouwde kom...

In principe heb je gelijk Wouter, maar als je de MBC van te voren met een z.g. vacuumpomp van de garage calibreert kun je hem er zo in zetten, totale tijd inclusief monteren een half uur. Ik heb hem afgesteld op 0.8 bar op deze manier en dat werkt prima. Kan op mijn turbodrukmeter in de auto zien dat ie ook absoluut niet in de hoek komt, zelfs niet met een boost spike dus staat ie veilig afgesteld.Enne... als je het op de sleuteldag netjes vraagt mag je de MBC er best in zetten, de Volvo dealer verkoopt geen MBC's en in overleg mag er een hoop.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 10:13 #1239141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doe ook mee
ook in deze ronde graag van de partij
Groet Nick

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 18:27 #1239172 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960?
Hallo,
wat is ditvoor dingetje en kan ik er wat mee op me 960 uit 95 sedan benzine automaat zonder turbo?
Groetjes Barry

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 18:32 #1239173 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dingetje

barry82 schreef : Hallo,
wat is ditvoor dingetje en kan ik er wat mee op me 960 uit 95 sedan benzine automaat zonder turbo?
Groetjes Barry

Dag Barry, het "dingetje" is een MBC of Manual Boost Controller waarmee je manueel de turbodruk af kunt stellen. In dit geval verhogen dus, hoe meer druk hoe meer pk's er bij (in theorie 10pk per 0.1 bar extra). Je leest het al, turbo... helaas heb jij er dus niets aan  ;-(

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 18:34 #1239174 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Baseman

nickgrootendorst schreef : ook in deze ronde graag van de partij
Groet Nick

Dag Nick, na zijn vakantie (nog 1 weekje denk ik) zet Baseman je op de lijst, daar zorg ik voor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 19:19 #1239180 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afstellen MBC
Ha die Chilm,
Ik lees dat jij de MBC vantevoren met een vacuummeter hebt gecalibreerd. Is het misschien mogelijk om de door mij bestelde MBC gecalibreerd en al af te leveren, of kunnen we misschien een datum voor geïnteresseerden prikken om de MBC's te calibreren en gelijk in te bouwen? Ikzelf heb én geen vacuummeter én geen kennis over de inbouw van een MBC, dus ik zou met de laatste oplossing geweldig geholpen zijn. 
Groeten,
Steef 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC