Groupbuy MBC, manual boost controllers: verzonden. Ik heb er nog eentje over.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2009 13:14 #1245965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gemonteerd (eitje)
beetje aan het spelen geweest, maar dat is wel een groot verschil.
te ver open en verschrikkelijke druk en direkt spinnen, nu net iets meer dan standaard en hopelijk veilig tot ik instellen opgelost heb.

waar en hoe moet ik de druk meten om een en ander veilig op ,8 bar in te stellen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2009 14:04 #1245967 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen, niet doen.

flap schreef : waar en hoe moet ik de druk meten om een en ander veilig op ,8 bar in te stellen?

Dat snap ik, dat het scheelt als ie op 0,8 staat. Het dringende advies is, omveilig te zitten, niet verder te gaan dan 0,7 bar.De druk kun je meten aan het inlaatspruitstuk, er zit bovenop een aantal slangetjes, en minstens 1 dichte dop.Als je daar een aansluiting in schroeft, zit je goed. Als je daar 0,7 bar meet, zit je wat mij beftreft al op (of net over) de grens, ik heb hem zelf op 0,5 staan, voldoet prima.
Overigens, heb ik het uitgetest met de Hema fietspomp en drukmeter eraan en is ie vrij makkelijk op 0,6 bar in te stellen.Als je dat vooraf doet, zit je volgens mij ook wel goed, na-controle zou ik zeker doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2009 16:37 #1245983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mwah....

Baseman schreef :

flap schreef : waar en hoe moet ik de druk meten om een en ander veilig op ,8 bar in te stellen?

Dat snap ik, dat het scheelt als ie op 0,8 staat. Het dringende advies is, omveilig te zitten, niet verder te gaan dan 0,7 bar.De druk kun je meten aan het inlaatspruitstuk, er zit bovenop een aantal slangetjes, en minstens 1 dichte dop.Als je daar een aansluiting in schroeft, zit je goed. Als je daar 0,7 bar meet, zit je wat mij beftreft al op (of net over) de grens, ik heb hem zelf op 0,5 staan, voldoet prima.
Overigens, heb ik het uitgetest met de Hema fietspomp en drukmeter eraan en is ie vrij makkelijk op 0,6 bar in te stellen.Als je dat vooraf doet, zit je volgens mij ook wel goed, na-controle zou ik zeker doen.

Kleine nuancering: er zijn leden die op 0,8 of zelfs 0,9 (toch, Hein?) bar druk rijden. JanV heeft ooit onderzoek gedaan naar de grens, die vooral te maken heeft met de maximala druk waarbij de ECU nog zonder aanpassingen de juiste hoeveelheid brandstof kan inspuiten, inderdaad om te voorkomen dat de motor te arm gaat lopen. Zijn conclusie was toen, onderbouwd met metingen als ik het me goed herrinner, dat je -zonder verdere aanpassingen, behalve de modificatie aan het luchtfilterhuis- redelijk veilig tot maximaal 0,8 bar kan gaan. Correct me if I'm wrong, en het blijft natuurlijk iets dat je zelf beslist en waarvoor je zelf het risico draagt. Als je het prettiger vindt om op nog veiliger afstand van die 0,8 bar te gaan zitten kan je natuurlijk ook 0,6 of 0,5 bar hanteren. Ook niet kinderachtig trouwens, vergeet niet dat je met 0,65 bar een vergelijkbaar vermogen hebt als een standaard High Pressure Turbo. Op basis van de bevindingen van JanV heb ik in ieder geval veiligheidshalve 0,7 bar gehanteerd, gemeten op het inlaatspruitstuk (dus bij de turbo zelf waarschijnlijk iets hoger). Ik rijd al maanden zo rond, en het werkt prima. Ik ben niet iemand die lange stukken op volle turboboost rijdt, maar gebruik de volledige 0,7 bar boost regelmatig bij inhaalmanouvres op de snelweg of bij een keer flink optrekken. Toen ik mijn MBC net had, had ik 'm op 0,75 staan, maar daar dat -vooral met nat weer- weleens onbedoelde driftpartijen opleverde heb ik 'm iets teruggedraaid. Mijn 940 is er in elk geval (met ca. 35 pk meer dan de standaard LPT) bijzonder vlot mee te noemen. Wat mensen weleens vergeten is dat het standaard al niet kinderachtige maximum koppel van 230 N ook stijgt. Het blijft een schatting, maar ik denk dat ik nu ongeveer 250Nm beschikbaar heb, bij relatief laag toerental, en dat rijdt bijzonder prettig. Zelfs met het perfect toepassen van 'het nieuwe rijden' ben je gewoon vlot.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2009 20:44 #1246078 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ka.

Wouter1973 schreef : Kleine nuancering: er zijn leden die op 0,8 of zelfs 0,9 (toch, Hein?) bar druk rijden.

Dat kan best, maar als ik ze hier aangeboden heb, wil ik erbij vermelden dat normaal bezien een grens van 0,7 bar als veilig beschouwd kan worden en dat iemand zelf verder moet weten wat ie daarmee doet.Ik hou niet van klagen achteraf, omdat ik informatie zou hebben achtergelaten, snappie?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2009 01:45 #1246385 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MBC...
Beste Bas,
Ik heb mijn pakketje binnen gekregen. Hartelijk dank voor de moeite die je geïnvesteerd hebt in dit project!
Nu nog monteren...
Groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2009 09:19 #1246393 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi.

jwvoostveen schreef : Hartelijk dank voor de moeite die je geïnvesteerd hebt in dit project!

Graag gedaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2009 11:12 #1246402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook hier
Ook hier in Belgie de MBC ontvangen, veel dank Bas.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2009 19:51 #1246582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Bas!
Ik vond de MBC gisteren toen ik terug kwam van vakantie. Hartelijk dank ook van mijn kant voor alle moeite. Ben je er nog goed uitgekomen of moest je nou zelf bijpassen?
Ik begrijp dat de inbouwhandleiding als document op de site komt?
Ik heb namelijk niet duidelijk voor me hoe e.e.a. aan te sluiten. De "actuator" kan voor mij ook een aligatorsoort zijn, dus......

EDIT: Oh, oeps, ik heb hem nét gevonden!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2009 20:14 #1246583 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schade valt mee.
Omdat de koers van de pond in mijn voordeel ietsje bijdraaide, heb ik er aan het eind van het liedje, 2 euro 72 aan over gehouden, op de 750 pond (dik 900 euro) is dat maar een krappe marge, zal ik maar zeggen...;-)
De inzet van een groupbuy als deze is meer, om er door grotere aantallen te kopen, 'collectief' vorrdeel uit te halen, niet om er zelf rijker van te worden.Normaal had deze MBC 29,95 plus 3,25 gekost, betaald met creditcard of paypal kom je dan uit op net 38 euro, ten tijde van het aangaan van de groupbuy 39 euro, waar de paypal wisselkoers nog ietsje vangt en de paypal fees nog iets optellen.Totaal scheelt het je nu, 7 euro 25 op de aankoop en verzending en de romslomp.Opzet gelukt, tevens voor mezelf weer wat geleerd, getuige de achterlijk lange levertijd.

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2009 20:50 #1246589 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic Bedankt
Behalve die 7 euro 25 voordeel is zo'n groupduy ook een niet onbelangrijk mentaal zetje in de rug om in dit geval toch eens zo'n apparaatje te kopen.
Dus ook vanuit Drunen: bedankt!
Frans

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC