Groupbuy MBC, manual boost controllers: verzonden. Ik heb er nog eentje over.
- V700 register
- Nieuw lid
-
te ver open en verschrikkelijke druk en direkt spinnen, nu net iets meer dan standaard en hopelijk veilig tot ik instellen opgelost heb.
waar en hoe moet ik de druk meten om een en ander veilig op ,8 bar in te stellen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat snap ik, dat het scheelt als ie op 0,8 staat. Het dringende advies is, omveilig te zitten, niet verder te gaan dan 0,7 bar.De druk kun je meten aan het inlaatspruitstuk, er zit bovenop een aantal slangetjes, en minstens 1 dichte dop.Als je daar een aansluiting in schroeft, zit je goed. Als je daar 0,7 bar meet, zit je wat mij beftreft al op (of net over) de grens, ik heb hem zelf op 0,5 staan, voldoet prima.flap schreef : waar en hoe moet ik de druk meten om een en ander veilig op ,8 bar in te stellen?
Overigens, heb ik het uitgetest met de Hema fietspomp en drukmeter eraan en is ie vrij makkelijk op 0,6 bar in te stellen.Als je dat vooraf doet, zit je volgens mij ook wel goed, na-controle zou ik zeker doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kleine nuancering: er zijn leden die op 0,8 of zelfs 0,9 (toch, Hein?) bar druk rijden. JanV heeft ooit onderzoek gedaan naar de grens, die vooral te maken heeft met de maximala druk waarbij de ECU nog zonder aanpassingen de juiste hoeveelheid brandstof kan inspuiten, inderdaad om te voorkomen dat de motor te arm gaat lopen. Zijn conclusie was toen, onderbouwd met metingen als ik het me goed herrinner, dat je -zonder verdere aanpassingen, behalve de modificatie aan het luchtfilterhuis- redelijk veilig tot maximaal 0,8 bar kan gaan. Correct me if I'm wrong, en het blijft natuurlijk iets dat je zelf beslist en waarvoor je zelf het risico draagt. Als je het prettiger vindt om op nog veiliger afstand van die 0,8 bar te gaan zitten kan je natuurlijk ook 0,6 of 0,5 bar hanteren. Ook niet kinderachtig trouwens, vergeet niet dat je met 0,65 bar een vergelijkbaar vermogen hebt als een standaard High Pressure Turbo. Op basis van de bevindingen van JanV heb ik in ieder geval veiligheidshalve 0,7 bar gehanteerd, gemeten op het inlaatspruitstuk (dus bij de turbo zelf waarschijnlijk iets hoger). Ik rijd al maanden zo rond, en het werkt prima. Ik ben niet iemand die lange stukken op volle turboboost rijdt, maar gebruik de volledige 0,7 bar boost regelmatig bij inhaalmanouvres op de snelweg of bij een keer flink optrekken. Toen ik mijn MBC net had, had ik 'm op 0,75 staan, maar daar dat -vooral met nat weer- weleens onbedoelde driftpartijen opleverde heb ik 'm iets teruggedraaid. Mijn 940 is er in elk geval (met ca. 35 pk meer dan de standaard LPT) bijzonder vlot mee te noemen. Wat mensen weleens vergeten is dat het standaard al niet kinderachtige maximum koppel van 230 N ook stijgt. Het blijft een schatting, maar ik denk dat ik nu ongeveer 250Nm beschikbaar heb, bij relatief laag toerental, en dat rijdt bijzonder prettig. Zelfs met het perfect toepassen van 'het nieuwe rijden' ben je gewoon vlot.Baseman schreef :
Dat snap ik, dat het scheelt als ie op 0,8 staat. Het dringende advies is, omveilig te zitten, niet verder te gaan dan 0,7 bar.De druk kun je meten aan het inlaatspruitstuk, er zit bovenop een aantal slangetjes, en minstens 1 dichte dop.Als je daar een aansluiting in schroeft, zit je goed. Als je daar 0,7 bar meet, zit je wat mij beftreft al op (of net over) de grens, ik heb hem zelf op 0,5 staan, voldoet prima.flap schreef : waar en hoe moet ik de druk meten om een en ander veilig op ,8 bar in te stellen?
Overigens, heb ik het uitgetest met de Hema fietspomp en drukmeter eraan en is ie vrij makkelijk op 0,6 bar in te stellen.Als je dat vooraf doet, zit je volgens mij ook wel goed, na-controle zou ik zeker doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kan best, maar als ik ze hier aangeboden heb, wil ik erbij vermelden dat normaal bezien een grens van 0,7 bar als veilig beschouwd kan worden en dat iemand zelf verder moet weten wat ie daarmee doet.Ik hou niet van klagen achteraf, omdat ik informatie zou hebben achtergelaten, snappie?Wouter1973 schreef : Kleine nuancering: er zijn leden die op 0,8 of zelfs 0,9 (toch, Hein?) bar druk rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb mijn pakketje binnen gekregen. Hartelijk dank voor de moeite die je geïnvesteerd hebt in dit project!
Nu nog monteren...
Groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag gedaan.jwvoostveen schreef : Hartelijk dank voor de moeite die je geïnvesteerd hebt in dit project!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik begrijp dat de inbouwhandleiding als document op de site komt?
Ik heb namelijk niet duidelijk voor me hoe e.e.a. aan te sluiten. De "actuator" kan voor mij ook een aligatorsoort zijn, dus......
 
EDIT: Oh, oeps, ik heb hem nét gevonden!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De inzet van een groupbuy als deze is meer, om er door grotere aantallen te kopen, 'collectief' vorrdeel uit te halen, niet om er zelf rijker van te worden.Normaal had deze MBC 29,95 plus 3,25 gekost, betaald met creditcard of paypal kom je dan uit op net 38 euro, ten tijde van het aangaan van de groupbuy 39 euro, waar de paypal wisselkoers nog ietsje vangt en de paypal fees nog iets optellen.Totaal scheelt het je nu, 7 euro 25 op de aankoop en verzending en de romslomp.Opzet gelukt, tevens voor mezelf weer wat geleerd, getuige de achterlijk lange levertijd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F.P.A.M. Schmiermann
- Nieuw lid
-
Dus ook vanuit Drunen: bedankt!
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





