Bevroren ruit, motor uit!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2009 20:05 #1224206 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic actie=reactie

Scorpio29GLX schreef : nederland op zijn smalst....zeuren...zeuren...zeuren....maar een tegenantwoord/reactie niet willen horen/dulden

De reacties die je krijgt, hangen erg af van de toon van je eigen berichten.  Als je de discussie er nog 's op na leest, zie je dat je postings (na je eerste, dan) veelal normale reacties opleveren die iets willen bijdragen - positief en negatief, maar zo gaat dat in een normale discussie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2009 21:44 #1224223 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuws
Vandaag hoorde ik toevallig op het nieuws dat sedert de vrieskou er in Belgie al meer dan honderd auto's gestolen zijn die stonden warm te draaien in de straat. Dus best uitkijken als je intussen om nog een bakkie koffie gaat tijdens het warmdraaien...
Ps. Ik laat hem ook eerst draaien voor ik krab...
Groetjes, Hugo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2009 23:42 #1224243 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En jij dan?

Scorpio29GLX schreef : kijk naar amsterdam...automobilistje pesten.
een kleine milieu vriendelijke auto....(vriendelijk?)kan sneller aan een parkeervergunning komen als een grote milieu onvriendelijke auto....

Da's best logisch toch? Zowel uit milieu oogpunt, als uit ruimtelijk oogpunt

Scorpio29GLX schreef : nederland op zijn smalst....zeuren...zeuren...zeuren....maar een tegenantwoord/reactie niet willen horen/dulden

Jij doet hetzelfde toch. De reacties op jouw reacties zijn geen blijk van "niet wilen horen/dulden". De mensen die reageren op jouw reacties hebben alleen een ander standpunt. Dat ze begrijpelijkerwijs willen verdedigen. Op jouw beurt ga jij er weer tegen in omdat je het er niet mee eens bent. Heeft niks te maken met nederland op zijn smalst, maar meer met verschillende standpunten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2009 23:46 #1224245 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik wel

mbroeren schreef :

Scorpio29GLX schreef : heel vaak beslaat mijn ruit zo erg dat ik er dan niks meer op kan zien...

ik heb hier echt nog nóóit last van gehad en ik begrijp het dan ook niet 

Mijn auto wil ook nogal eens dichtslaan hoor. Eén keer flink uitademen en de voorruit zit dicht. Dan zit ik ook nog eens met handdoekdroge (of beter klamme) haren in de auto, en dan slaat deze zo dicht. Als ik 'm niet van te voren laat draaien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 08:09 #1224259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antiebeslatruc
Wat ik nog weet uit mijn dagelijks DAF rijden.
Beslaat de ruit? Even met de ramen helemaal open rijden.
Lekker doorwaaien, weg vocht.
Maar dan moest je wel uitkijken dat het hemeltje niet naar beneden kwam.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 10:20 #1224266 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lpg
Ik start ook eerst de auto en ga dan pas krabben en het heeft in mijn geval als voordeeldat na 2 min krabben de auto direct overgaat op lpg als ik weg rijd.Ga ik eerst krabben dan duurt het overschakelen zomaar 5 min met deze kou.Dat scheelt me dus 3 min benzine stoken op een extra rijk mengsel.Dus alleen maar voordelen lijkt mij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 12:50 #1224280 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic concluderend
in het kort zou  je kunnen zeggen wat het meest practische is  maar ook nog wel een milieu aspect aan zit, of anders gezegd het punt waar efficiency en effectiviteit elkaar naderen op een milieuaspectsnijpunt.
  1. de fiets (tot ±5 km)
  2. de standkachel Elektrisch
  3. de standkachel op fossiele brandstof
  4. starten, de verbruikers uit en vlug krabben en snel daarna wegrijden
  5. eerst krabben, dan starten en dan na 2 min. stilstaan met beslagen ramen
  6. starten, krabben, gaan roken, wegrijden.
  7. starten, koffiedrinken, ramen afdoen en wegrijden
  8. starten koffiedrinken, en je auto laten stelen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 13:15 #1224283 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Milieupolitiek
Hallo Volvisti
Het bijmengen van ethanol wordt op een laag pitje gezet, omdat het de voedselproductie in de weg zit. Tegelijkertijd krijgen Europese boeren subsidie om landbouwgrond braak te laten. Ik meen voor een bedrag van 3,8 miljard euro. Op die grond zou je heel wat "ethanol" of voedsel kunnen verbouwen en voor die 3,8 miljard euro is ook wel een beter doel te vinden lijkt me.
Conclusie: als je van helemaal niks verstand hebt, behalve van mooi praten, kun je altijd nog in de politiek terecht.
Jammer dat ik in die richting geen ambities heb.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 14:54 #1224292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ jeroen...
Jeroen,
Ik denk dat je 2 en 3 mag omdraaien: elke energie omzetting levert rendementsverliezen op. Fossiele brandstof naar warmte is dan in totaal rendabeler dan fosiele brandstof naar elektriciteit (en transport van..) naar warmte...
Enne, voor de Volvo is fietsen tot 10 km beter! (Overigens een argument dat volgens mij een groter deel van de forum gebruikers aanspreekt dan het milieu aspect..)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 15:22 #1224295 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van die ontdooi spray
Volgens mij begin ik een verband te zien tussen van die de-icer en beslaan. Als ik met dit weer de ruiten krab, dan beslaat de binnenkant een klein beetje. Even de blower op 5, en het is schoon. Als ik echter een spuitbus ruitontdooier/de-icer gebruik, dan slaat de boel in één keer helemaal dicht, waardoor ik 5 minuten moet wachten voordat ik een beetje zicht heb. Ervaren meer mensen dit?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC