Bevroren ruit, motor uit!
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Het valt mij op dat bijna iedereen tegenwoordig eerst zijn motor start en dan op z'n gemakkie de ruiten gaat krabben. Dit vind ik zo ongelooflijk asociaal! Niet alleen voor de herrie en de stank (in onze kleine straat) maar zeker ook voor het milieu. Het is bovendien niet beter voor je motor dan meteen wegrijden.
Zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Waarom ? Omdat ik dan goed zicht heb (dan is mijn voorruit ontwasemd, mijn 940 staat buiten) en omdat mijn olie dan beter door de motor verspreid is dan meteen wegrijden. Ik probeer wel snel te krabben, maar die korte tijd dat mijn motor dan staat warm te draaien vind ik zelf geen enkel probleem.mbroeren schreef : Bij gebrek aan vaste collega's en een overvloed aan vrouwen om me heen, gebruik ik dit forum maar even om mijn statement te maken en mijn hart te luchten.
Het valt mij op dat bijna iedereen tegenwoordig eerst zijn motor start en dan op z'n gemakkie de ruiten gaat krabben. Dit vind ik zo ongelooflijk asociaal! Niet alleen voor de herrie en de stank (in onze kleine straat) maar zeker ook voor het milieu. Het is bovendien niet beter voor je motor dan meteen wegrijden.
- Miquel Engelen (GAST)
 - Nieuw lid
 - 

Maar dan zet ik ook even de muggenzift modus aan!
Dan moet je:

- bij het stoplicht je, de brug, de treinovergang, en het zeebrapad je motor ook uitzetten.
- misschien überhaupt geen auto rijden, maar op de fiets gaan, héél goed voor jezelf én het milieu.
- geen Volvo rijden, maar één of ander hybride apparaat dat 1:198 doet ofzo.
- misschien wat "vrijer" gaan wonen, of 'uit de wind' van de buren parkeren.

Zo muggenzift modus weer uit.
Nee, even zonder dollen, gemak dient de mens toch, en er zijn echt héél véél ergere dingen waar je je druk om kan maken, die misschien écht een constructieve bijdrage aan mens en milieu leveren, maar dit niet!

Gulle Groet,

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Een avondje barbeknoeien levert veel meer luchtverontreiniging op, dan vele warmdraaiende Volvo's bij elkaar.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

soms gaat dit niet vanwege het beslaan van de voorruit. ik heb er jaren geleden een goedkoop middeltje op gedaan tegen druppelvorming en sindsdien is het ontwasemen zeer lastig.
lang stationair draaien heeft vaak tot gevolg dat de motor relatief lang soft-choke krijgt om op te warmen, extra rijk mengsel, waarvan een deel zo de olie in loopt en de smering van de zuigers op dat moment parten speelt, en langzaam de olie steeds slechter maakt. na starten niet wachten maar weg rijden = snel lambdasonde op temp, katalysator, olie etc. beter!