Bevroren ruit, motor uit!
- Mathy van Nisselroy
 - Nieuw lid
 - 

Ondanks dat het slechter voor de motor is, start ik tegenwoordig de motor voor ik begin te krabben. Anders kan ik, voor ik de straat uit ben, nog eens stoppen omdat de voorruit alweer dicht zit.
Ik zou graag een standkachel (op brandstof) in willen bouwen. Maar nieuw kosten die 800 euro ruim. En de inbouwset die erbij hoort kost nog eens bijna 300 euro. Onlangs verkocht iemand in Zweden een nieuwe. Voor omgerekend ongeveer 450 euro. Met een inbouwset die specifiek voor mijn auto was. En het verschil met de passende set heb ik helaas niet kunnen achterhalen. Er zat overigens ook geen timer bij, die ook nog een 110 euro (ongeveer) kost. Na een maand zou de prijs bespreekbaar worden. Helaas is de advertentie weg. Maar hij blijft op m'n lijstje staan.
En het milieu? Iedereen wil stroom uit windmolens. Maar die mag dan weer niet te dicht in de buurt staan.
groetjes
Mathy (die de verwarming pas aanzet als ie het idee heeft, dat er dan warme lucht uit de openingen komt)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

wat ik alleen bedoel te zeggen is dat het woord " milieu " en CO2 pas de laatste jaren doorgeslagen is.....ik ben volledig mee eens dat kleine beetjes helpen...
maar iedereen denkt dat de milieu vervuiling ophoud bij de grens....Nederland met hun verrotte regeltjes omtrent het milieu...terwijl onze oude auto's wel voor export naar het buitenland gaan. en daar verder "vervuilen" .....
Kijk, we kunnen veel meer aan het milieu doen, maar uiteindelijk is het milieu toch sterker dan de mens.
We beschadigen eerst het milieu, maar dan meer ons zelf.
Op dit moment is het economische aspect veel belangrijker voor de leiders van de wereld, maar CO2 bekt nu eenmaal lekkerder.
De problemen van het milieu zijn meer geaccepteerd dan 'peak oil'.Ook al hebben we nu een krediet crisis, straks slaat de economie weer aan.
Er kan echter dan niet meer voldoende olie geproduceerd worden en schieten we weer van 40 naar 140 dollar.
In de westerse wereld krijgen ze nu echt door dat de olie consumptie drastisch naar beneden moet, dit krijg je sneller voor elkaar met iets als rekening rijden en stimuleren van energie 'gunstige' auto's.
Op dit moment praten ze nog over milieu, maar gaat hen nu eigenlijk om een verlaging van het verbruik.
Let maar op, nog een jaartje of 5 en dan wordt het een stuk duidelijker.
Nu heb je nog een grote auto om veel glas oppervlak te krabben.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Tegen de mensen die dat soort kreten serieus willen nemen zou ik zeggen - ga toch fietsen!
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Ik denk de oplossing te hebben
Motorverwarming!!!!!!
Iemand interesse in motorverwarming die je in 10 min. installeert op vrijwel elke volvo?
- Gert-Jan De Jong (GAST)
 - Nieuw lid
 - 

Interessant om te zien hoe men in dit topic op elkaar reageert. Blijkbaar toch iets wat de gemoederen bezig houdt.
Ik irriteer me behoorlijk aan het groene imago dat ieder bedrijf tegenwoordig pretendeert te hebben en ben nog steeds van mening dat onze overheid de mens niet stimuleert mee te werken aan een groener milieu. Simpelweg omdat de verandering te groot zou zijn. Kijk eens wat fabrikanten in een paar jaar tijd kunnen bereiken als dieselrijden fiscaal goedkoper wordt (een aantal jaren geleden) en kijk eens hoe druk fabrikanten nu zijn met het downsizen van benzinemotoren. Allemaal omdat de overheid dit 'wil'.

Technisch gezien kan er heel veel, alleen kost het verschrikkelijk veel geld.

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

een kleine milieu vriendelijke auto....(vriendelijk?)kan sneller aan een parkeervergunning komen als een grote milieu onvriendelijke auto....
ik krijg bijna elke dag te horen dat ik een grote auto rijd....en milieu onvriendelijk zou zijn....(als de wagen bij de lidl staat in spijkenisse. en de bumper tegen de muur moet leunen omdat ik anders de kont van de volvo over de straat laat hangen)tja. die auto is inderdaad groot.
on-topic*
ruit krabben van een ijskoude auto en dan pas starten....not good.
heel vaak beslaat mijn ruit zo erg dat ik er dan niks meer op kan zien...en nee. mijn auto is niet nat van binnen.ruiten zijn blitz schoon. dus daar kan het ook niet aan liggen.
maar met beslagen ramen rijden.,......da's heel verstandig....
hoe ik meestal te werk ga:
motor starten...kachel op koud laten....intussen ijs krabben. helemaal rondom. dan even tijdrekken door de koplampen nog schoon te poetsen ( beter licht = beter zicht). dan stap ik in de auto. zet de raam op een kiertje. steek rustig een sigaret op. temperatuur van de koelvloeistof kom mooi op gang. dan zet ik de kachel op medium heat.. en blower op standje 2 ( dan word het alvast voorwerwarmd.)
daarna nadat de lucht aanzienelijk warmer word. zet ik de kachel op zijn heetst. en blower standje 4. na ca 5 a 6 minuten is de auto zodanig opgewarmd dat rijden pas verantwoord word.
iedereen die ik zowat zie heeft beslagen ruiten. maar ik rijd dan met helder zicht over de wegen.

wat is beter voor je motor?
meteen starten en wegrijden? (krijgt niet gelijk smering. dus slijtage extra..maar men belast de motor wel)of alvast voorwerwarmen en dan pas wegrijden (motor word pas belast als er overal olie bij kon komen)

nederland op zijn smalst....zeuren...zeuren...zeuren....maar een tegenantwoord/reactie niet willen horen/dulden
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Naja, ik heb de keus uit een 220V of 12V versie... dus als je accu genoeg hebt..gj schreef : Uiteraard zal er hier interesse zijn Flip_21, maar wel graag een zonder kabel... Ik heb niet de luxe dat ik iedere dag voor de deur kan parkeren.
Groet,
Philip
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

of een extra accu erbij zetten.flip_21 schreef :
Naja, ik heb de keus uit een 220V of 12V versie... dus als je accu genoeg hebt..gj schreef : Uiteraard zal er hier interesse zijn Flip_21, maar wel graag een zonder kabel... Ik heb niet de luxe dat ik iedere dag voor de deur kan parkeren.
Groet,
Philip
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

ik heb hier echt nog nóóit last van gehad en ik begrijp het dan ook nietScorpio29GLX schreef : heel vaak beslaat mijn ruit zo erg dat ik er dan niks meer op kan zien...