Bevroren ruit, motor uit!
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Ik heb geloof ik ACC in mijn Volvo... Doet die dat ook? Dan ga ik dat eens proberen...Eric Bakker schreef :
Dan is de ECC heerlijke luxe, deze doet dit vanzelf op de automatische stand!JJager schreef : Als ik alleen in de auto zit, gaat de verwarming pas aan als de temperatuurmeter in het midden staat.
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

eerste alinea: 200% eens!! Het een sluit hopelijk het andere bij jou niet uit.gj schreef : Het enige wat ik asociaaal vind met dit weer, zijn mensen die met een gaatje ter grootte van mijn muismatje de straat uit rijden. Levensgevaarlijk.
Ook ik laat mijn auto draaien met dit weer, puur om mijn ruiten te ontwasemen. Over het milieu maak ik me allerminst druk, naar mijn mening doen we dat veel te veel in dit landje, echter zonder de juiste stimulans van de overheid.
tweede alinea: juist door deze houding hebben we teveel regels en wetten.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Én, we zijn allemaal verantwoordelijk voor het milieu, en willen we iets aan het milieu doen, dan moeten we die verantwoordelijkheid nemen. Daar zou geen overheid aan te pas móeten komen eigenlijk.
Maar, Miquel heeft natuurlijk een goed punt. We kunnen allemaal meer doen aan het milieu, maar ja, hoeveel doen we nou eigenlijk? We proberen hier op de boerderie alles zo milieuvriendelijk mogelijk te doen. We doen onze best om de natuur de ruimte te geven en we helpen de natuur af en toe een handje. Maar ja, als ik naar de winkel in het dorp moet dan ga ik niet met 1pk maar met 170pk........
Zoals eerder ook al gezegd werd, gemak dient de mens. Daar maak ik mij net zo goed schuldig aan als een ander. Maar persoonlijk heb ik moeite met uitlatingen als, ik wil best wat aan het milieu doen, maar de overheid moet het stimuleren, of, het maakt toch niet of ik m`n motor nou laat warmdraaien voor ik in stap, want mijn Volvo is toch niet zo milieuvriendelijk dus dan maakt het ook niet meer uit of meer van het zelfde. Maar zoals ik zei, ik maak mij er net zo schuldig aan als een ander, dus moet ik de hand in eigen boezem steken
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

maar als je de ecc op ontwasemen zet, dan doet het dat ook gewoon hoor!
Als het heel koud is start ik toch ook eerst mijn auto, maar met name voor het ontwasemen van de voorruit, want anders moet ik stil in mijn auto zitten, of rijden met beslagen ramen.
dat laatste
NOOIT.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Ikke niet hoor.mbroeren schreef : Bij gebrek aan vaste collega's en een overvloed aan vrouwen om me heen, gebruik ik dit forum maar even om mijn statement te maken en mijn hart te luchten.
Het valt mij op dat bijna iedereen tegenwoordig eerst zijn motor start en dan op z'n gemakkie de ruiten gaat krabben. Dit vind ik zo ongelooflijk asociaal! Niet alleen voor de herrie en de stank (in onze kleine straat) maar zeker ook voor het milieu. Het is bovendien niet beter voor je motor dan meteen wegrijden.
Zo. ____________________ Leef je passie! ____________________ Martijn (lidnr 577) V90 LE - B6304F2 G3 <strike>780 B280F US </strike>
Zet motor aan kachel op 30 graden en ga binnen bakje koffie drinken.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Wél krabben, alleen bij heel koud met draaiende motor, maar... fiets voor naar het werk, ook bij -10, meestal ook bij regen ...(ok, ok, slechts 5,5 km, maar toch..)
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

volgende keer een zinnig topic aub

****Update****
Milieu vervuiling houd ook bij de grens op he?
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Een motor stationair laten draaien is niet helemaal netjes maar heeft wel een reden.
In mijn straat hebben sommige mensen een openhaard, dat stinkt meer en langer dan een stationair draaiende motor.
Beste manier starten auto
Versnelling
Voorruit krabben, auto starten, gordel om, schakelen, stapvoets straat uit rijden, stil zetten, rest krabben.
Een motor koud stationair, dus onbelast, laten draaien is slecht voor de motor omdat ie zeer langzaam op temperatuur komt. Even een klein stukje rijden geeft meteen een hoop warmte, waardoor daarna stationair stukken minder slecht is.

Automaat
Starten, heel even stationair laten lopen en in de ´R´ of ´D´zetten, dan ruiten krabben en langzaam weg rijden.
Bij een automaat staat een motor nml. niet zonder moment te draaien en wordt dan net zo snel warm als een langzaam rijdende auto.

Een automotor is na zo´n 15 min pas een beetje op temperatuur, in de winter duurt dat gewoon nog wat langer. Een auto lekker vol belasten is na 30 min. pas een echt goed idee.

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Scorpio29GLX schreef : als je zo een welbedeelde burger bent. verkoop je je volvo maar...
Scorpio29GLX schreef : sorry voor dit maar ik word hier heel ERG SCH**T ZIEK van!
Wat dacht je van: volgende keer een zinnige reply? Als je nou in de titel je al verontschuldigt voor je reactie, waarom plaats je hem dan nog? Dit soort posts voegt werkelijk niets zinnigs toe; door die volledig onnodige negatieve toon word je toch niet meer serieus genomen.Scorpio29GLX schreef : volgende keer een zinnig topic aub
On topic, ik vind het prima als mensen hun straat liever niet onder de walmen zetten, ik doe het zelf o.h.a. ook niet. Nog los van het milieu, want daarvoor kan je het uiteraard altijd nog beter doen. Daarbij warmt een stationair draaiende motor niet bepaald snel op, dus dat "belasten door er gelijk mee gas te geven" valt juist wel mee (zolang je niet direct 5000 rpm draait).
gr,Sander
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Kom eens met een zinnig argument joh, en reageer gewoon niet als je discussie onzinning vindt. We zitten hier niet bij elkaar om elkaars posts' te beoordelen. Ieder beetje helpt maar kennelijk voel jij je niet geroepen ook maar iets bij te dragen, zelfs niet als er wat geld te besparen is. Geen probleem, jammer van je (tegen)reactie.Scorpio29GLX schreef : maar als je zo een welbedeelde burger bent. verkoop je je volvo maar...immers die bakstenen waar wij mee rijden zijn ook niet goed voor het milieu......sorry voor dit maar ik word hier heel ERG SCH**T ZIEK van!als ik mn ruit moet vrij krabben ga ik niet eerst krabben en daarna mn ijs koude motor "belasten" door er gelijk mee gas te geven....alles is koud..dus ook je olie!dus als je van het milieu bent....doe je je auto weg....en schaf je een lekker fiets aan.kan het woord " milieu " en CO2 echt niet meer horen!voortaan gooi ik een beetje olie in mn benzine tank....en dan in zn hoge toeren ( warme motor) door de straat crossen.....
volgende keer een zinnig topic aub
****Update****
Milieu vervuiling houd ook bij de grens op he?