Bevroren ruit, motor uit!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:19 #1224068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een heerlijk topic!
Iedereen denkt er dus anders over.
Mijn bescheiden duit in het zakje:
Onze 960 is voorzien van een airpomp, die snel de gassen verwarmt zodat het klimaat minder belast wordt. Uiterraard in het daglicht van de jaren negentig. Maar onze omgeving is op dit moment nog nooit zo schoon geweest, maar het is de regering die graag ons wat zand in de ogen wil strooien zodat wij niet zeggen "ga zitten en relax".
 Ook ik en ook mijn vrouw, laten de volvo's even draaien om de zaak rondom schoon te krabben, zodat niet alleen buiten maar ook van binnen veilig de omgeving gezien kan worden tijdens het wegrijden en bij deelname aan het verkeer. Het zijn toch afwegingen, maar eigen veiligheid gaat voor in mijn optiek.
Ondanks alle reacties hier, ben ik toch van mening dat vele hier op hun eigen manier bezig zijn met  klimaat, dus enige bewustwording is er wel, maar de maatstaf ligt toch voor iedereen op een ander niveau.
Misschien zijn onze bakstenen niet helemaal van deze tijd qua milieu, maar ik heb ooit geschreven in een de Factor700 dat juist de lange levensduur ook weer goed is voor het milieu, want vele huidige auto's kosten meer energie om te produceren, dan hun levensduur dit rendabel maken. Met die gedachten stap ik nog elke dag met een (big)smile in een van de veiligste auto's ter wereld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:20 #1224069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet persé
Je hebt ook standkachels die geen draadje nodig hebben, dus ook zonder eigen oprit kun je die gebruiken. Was laatst nog een topic over hier op de site.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:21 #1224071 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Standkachel.
Daar kon je weleens gelijk in hebben. De standkachel in mijn s80 geeft een niet meetbaar meerverbruik in de winter en ik houd het verbruik nauwkeurig bij bij elke tankbeurt. Een warme motor geeft in ieder geval niet de vervuiling die een koude motor veroorzaakt.
En net wat je zegt: terwijl je lekker nog aan de koffie zit met de krant, staat de auto lekker op te warmen en kun je daarna behagelijk zonder koude start ( met extra motorslijtage) op pad.
De aanschaf kost natuurlijk wat, maar dan heb je ook iets .

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:32 #1224079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic standkachel
inderdaad. die kosten veel meer. maar niet iedereen kan zoiets bekostigen....mn auto vreet mij ook financieel op...wegenbelasting en verzekering. maar ik laat mij niet onder duwen door een groepje mensen die auto rijden onmogelijk willen maken...
en die liter die mijn auto meer verbruikt haal ik er weer uit als dat ik zo een ding aanschaf....
het is dat deze winter ijskoud is. en de ruiten goed bevriezen. maar dat is misschien 2 a 3 maanden per jaar...de rest is mijn ruit ijsvrij.
als ik 40 euro per kwartaal meer aan kwijt ben voor het ijsvrij maken van de auto....en de rest van de jaar direct in de auto kan stappen. dan heb ik het geld alweer eruit gehaald...die ik normaal kwijt zou zijn voor een duur apparaat wat het meest in de kast staat als in gebruik....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:42 #1224088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Suzuki Alto + standkachel
Een Suzuki Alto kost niks in de wegenbelastin en verzekering. Met zo`n ding spaar je in de maandlasten enorm veel uit en van dat geld kun je een standkachel aanschaffen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:51 #1224093 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal waar....
EndlessQuest, kost ook niets, maar dan heb je ook niets.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:56 #1224094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic I know
Ik kan het weten. In een ver verleden heb ik die koekblikken verkocht. Althans, geprobeerd te verkopen dan. Maar ja, welke argumenten kan je als autoliefhebber nou aandragen om zo`n hok aan te prijzen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:59 #1224096 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat je overal bij kan

EndlessQuest schreef : Ik kan het weten. In een ver verleden heb ik die koekblikken verkocht. Althans, geprobeerd te verkopen dan. Maar ja, welke argumenten kan je als autoliefhebber nou aandragen om zo`n hok aan te prijzen

dat je vanuit de bestuurdersstoel bij ieder raam kunt om het schoon te maken

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 22:01 #1224098 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Zomers...

mbroeren schreef :

EndlessQuest schreef : Ik kan het weten. In een ver verleden heb ik die koekblikken verkocht. Althans, geprobeerd te verkopen dan. Maar ja, welke argumenten kan je als autoliefhebber nou aandragen om zo`n hok aan te prijzen

dat je vanuit de bestuurdersstoel bij ieder raam kunt om het schoon te maken

... en zomers met allebei je armen uit het raam kan hangen!!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 22:05 #1224099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En voor de...
echte milieu freak, je kan altijd zeggen dat hij of zij zich niet schuldig hoeft te voelen in een Alto...
Want het niet echt een auto.......maar een veredelde brommobiel.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC