Bevroren ruit, motor uit!
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Mijn bescheiden duit in het zakje:
Onze 960 is voorzien van een airpomp, die snel de gassen verwarmt zodat het klimaat minder belast wordt. Uiterraard in het daglicht van de jaren negentig. Maar onze omgeving is op dit moment nog nooit zo schoon geweest, maar het is de regering die graag ons wat zand in de ogen wil strooien zodat wij niet zeggen "ga zitten en relax".
Ook ik en ook mijn vrouw, laten de volvo's even draaien om de zaak rondom schoon te krabben, zodat niet alleen buiten maar ook van binnen veilig de omgeving gezien kan worden tijdens het wegrijden en bij deelname aan het verkeer. Het zijn toch afwegingen, maar eigen veiligheid gaat voor in mijn optiek.
Ondanks alle reacties hier, ben ik toch van mening dat vele hier op hun eigen manier bezig zijn met klimaat, dus enige bewustwording is er wel, maar de maatstaf ligt toch voor iedereen op een ander niveau.
Misschien zijn onze bakstenen niet helemaal van deze tijd qua milieu, maar ik heb ooit geschreven in een de Factor700 dat juist de lange levensduur ook weer goed is voor het milieu, want vele huidige auto's kosten meer energie om te produceren, dan hun levensduur dit rendabel maken. Met die gedachten stap ik nog elke dag met een (big)smile in een van de veiligste auto's ter wereld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- Jan Snijder
 - Nieuw lid
 - 

En net wat je zegt: terwijl je lekker nog aan de koffie zit met de krant, staat de auto lekker op te warmen en kun je daarna behagelijk zonder koude start ( met extra motorslijtage) op pad.
De aanschaf kost natuurlijk wat, maar dan heb je ook iets .
Groeten, Jan.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

en die liter die mijn auto meer verbruikt haal ik er weer uit als dat ik zo een ding aanschaf....
het is dat deze winter ijskoud is. en de ruiten goed bevriezen. maar dat is misschien 2 a 3 maanden per jaar...de rest is mijn ruit ijsvrij.
als ik 40 euro per kwartaal meer aan kwijt ben voor het ijsvrij maken van de auto....en de rest van de jaar direct in de auto kan stappen. dan heb ik het geld alweer eruit gehaald...die ik normaal kwijt zou zijn voor een duur apparaat wat het meest in de kast staat als in gebruik....
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

dat je vanuit de bestuurdersstoel bij ieder raam kunt om het schoon te makenEndlessQuest schreef : Ik kan het weten. In een ver verleden heb ik die koekblikken verkocht. Althans, geprobeerd te verkopen dan. Maar ja, welke argumenten kan je als autoliefhebber nou aandragen om zo`n hok aan te prijzen
- Miquel Engelen (GAST)
 - Nieuw lid
 - 

mbroeren schreef :
dat je vanuit de bestuurdersstoel bij ieder raam kunt om het schoon te makenEndlessQuest schreef : Ik kan het weten. In een ver verleden heb ik die koekblikken verkocht. Althans, geprobeerd te verkopen dan. Maar ja, welke argumenten kan je als autoliefhebber nou aandragen om zo`n hok aan te prijzen
... en zomers met allebei je armen uit het raam kan hangen!!

GG,

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Want het niet echt een auto.......maar een veredelde brommobiel.