Bevroren ruit, motor uit!
- Miquel Engelen (GAST)
 - Nieuw lid
 - 

Maar vooralsnog laat niemand hier zijn 'slurpende Volvo' staan (ik ook niet hoor!), en gaat verder door het leven op de fiets! Het wordt dus een beetje schreeuwen tegen de wind in.....

Gezonde Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

En met de huidige kou loopt de wachttijd op tot meer dan een uur, is de hele boel weer bevroren.................mbroeren schreef : Het is echt vreselijk als je net je hele auto schoon hebt en hij blijkt het niet te doen (hoewel, de ANWB komt uiteindelijk toch wel).
Het is niet mijn ding om met draaiende motor te krabben, maar de laatste dagen slaat de boel aan de binnenkant dicht dus start ik ook maar eerst en probeer dan zo snel mogelijk te krabben om daarna rustig weg te zijn.
Maar is het 's avonds droog, dan gaat er wel een zeiltje over de voorruit, maar dat lukt niet altijd........
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Mijn eerlijkheid gebied me te zeggen dat je helemaal gelijk hebt - best kan ik vaker met de trein. Maaaarrrr: in de stad Utrecht zul je mij niet zien rijden met de Volvo (op die ene keer na dan toen we voor de laatste 10 minuten baby-bevalling naar het ziekenhuis moesten, alwaar het goed afliep).Miquelangelo1969 schreef : Maar vooralsnog laat niemand hier zijn 'slurpende Volvo' staan (ik ook niet hoor!), en gaat verder door het leven op de fiets! Het wordt dus een beetje schreeuwen tegen de wind in.....
Sterker nog: we hebben ipv een tweede auto een abonnement op de greenweels genomen en een bakfiets gekocht (en opgeknapt - leuk werk). Leuk detail: er zit een Volvo gordel in de bakfiets voor de maxicosi -dqt dan weer wel.
- Miquel Engelen (GAST)
 - Nieuw lid
 - 

[/quote]

Kijk, en dát siert je dan weer!!

GG,

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Ik laat de auto overigens niet wárm draaien, maar ik start, krab, en rijd weg. Dan is er absoluut nog geen sprake van warme auto. Het is dus maar de duur van voorruit en twee zijruiten krabben. Wat zal dat zijn? 2 minuten?mbroeren schreef : Een warme(re) motor vervuilt minder dan een koude. Als je gaat rijden, is hij eerder warm. Ik hoef je dus niet uit te leggen dat stationair warmlopen belastender is voor het milieu en jouw verbruik dan (rustig) rijdend (<a href=" www.gemeentealkemade.nl/gemeente/alkemad...d216c1257241003b5f3a " target="_blank">een van de vele bronnen). Mijn voorraam is niet beslagen met ditdroge weer en zo wel dan is dat geen kwestie van minuten maar van seconden. Als je zo snel kan krabben, waardeer ik je om deze methode. Wie dus geen natte auto heeft, en dat zijn de meeste leasbakken, kan zo wegrijden.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Mijn auto is gelukkig droog vanbinnen. Helemaal niet krabben is nog beter trouwens: ik leg een mooi grote vlag over de auto. Geen enkel raam hoeft gekrabt te worden. Meteen starten en wegrijden is het resultaat.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
 - Nieuw lid
 - 

Ook ik laat mijn auto draaien met dit weer, puur om mijn ruiten te ontwasemen. Over het milieu maak ik me allerminst druk, naar mijn mening doen we dat veel te veel in dit landje, echter zonder de juiste stimulans van de overheid.

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Ook een goeie inderdaad! Als ik alleen in de auto zit, gaat de verwarming pas aan als de temperatuurmeter in het midden staat.marnix schreef : Verwarming pas aanzetten als de temperatuurmeter omhoog komt scheelt ook een hoop in opwarmtijd!
Ja, ja...ik overdrijf graag in mijn zorg voor m'n auto's
Joost
- Eric Bakker (GAST)
 - Nieuw lid
 - 

Dan is de ECC heerlijke luxe, deze doet dit vanzelf op de automatische stand!JJager schreef : Als ik alleen in de auto zit, gaat de verwarming pas aan als de temperatuurmeter in het midden staat.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Mocht dat wel dan hoorde je al die auto's ook niet stationair draaien