Bevroren ruit, motor uit!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 19:50 #1224020 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weinig verschil

Ghia schreef : In mijn straat hebben sommige mensen een openhaard, dat stinkt meer en langer dan een stationair draaiende motor.

Hoeft niet, als je droog en schoon (zonder verf, lijm etc) gebruikt.

Ghia schreef : Een motor koud stationair, dus onbelast, laten draaien is slecht voor de motor omdat ie zeer langzaam op temperatuur komt. Even een klein stukje rijden geeft meteen een hoop warmte, waardoor daarna stationair stukken minder slecht is.

Mi maakt dat stukje rijden weinig verschil in eerder warm zijn tov eventjes stationair laten draaien tijdens snel krabben. Zal geen zaak van minuten zijn, mijn temperatuurmeter staat pas na een 5-8km in het midden. Ja, ik ga binnenkort wel mijn thermostaat vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 20:01 #1224025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
waarop wil je besparen?
de motor even stationair laten draaien onder het krabben en dan beweren dat de verbruik hoog is?
sorry... maar nederland op zijn smalst. hier rijden wij tamelijk korte stukjes. sommigen zijn na 5 a 6 kilometer als op hun werk....alsof de motor warm is...niet dus.
sommige mensen denken dat een motor warm is bij 25 kilometer rijden...sorry. maar de olie is nog lange na niet op temperatuur.
korte afstanden....hoger verbruik...
wat ik alleen bedoel te zeggen is dat het woord " milieu " en CO2 pas de laatste jaren doorgeslagen is.....
ik ben volledig mee eens dat kleine beetjes helpen... maar iedereen denkt dat de milieu vervuiling ophoud bij de grens....nederland met hun verrotte regeltjes omtrent het milieu...terwijl onze oude auto's wel voor export naar het buitenland gaan. en daar verder "vervuilen" .....
voor het milieu doet het dus helemaal niks of je je motor 2 minuten korter aan hebt...of 2 minuten langer.
kijk eens naar de industrie...zijn hun schoon?
en als ze bij je in de straat last hebben van een draaiende motor...moeten ze maar naar amerika vertrekken bij de amisch people...( zeg ik dit goed?)  daar lopen ze alleen te klagen als hun paard een flinke scheet laat terwijl ze achter op de kar zitten.

en slijten zal een motor toch wel...dus of het nu harder of minder snel gaat... het loodje leggen ze allemaal..
en mocht er iemand mij aanspreken dat ik de motor stationair laat draaien als ik aan het krabben ben...vraag ik hem heel vriendelijk om op te zouten.. mijn benzine...mijn betaalde wegenbelasting....mijn auto....

maar erg he? een tegenractie?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 20:21 #1224030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moet dit nou op deze manier?

Scorpio29GLX schreef : waarop wil je besparen?
de motor even stationair laten draaien onder het krabben en dan beweren dat de verbruik hoog is?
sorry... maar nederland op zijn smalst. hier rijden wij tamelijk korte stukjes. sommigen zijn na 5 a 6 kilometer als op hun werk....alsof de motor warm is...niet dus.

Je leest niet goed, dat wordt helemaal niet beweerd.

sommige mensen denken dat een motor warm is bij 25 kilometer rijden...sorry. maar de olie is nog lange na niet op temperatuur.

Wat een onzin. Ik garandeer je, als ik 25km onderweg ben naar mijn werk, dan is mijn motor prima op bedrijfstemperatuur.

korte afstanden....hoger verbruik...
wat ik alleen bedoel te zeggen is dat het woord " milieu " en CO2 pas de laatste jaren doorgeslagen is.....
ik ben volledig mee eens dat kleine beetjes helpen... maar iedereen denkt dat de milieu vervuiling ophoud bij de grens....nederland met hun verrotte regeltjes omtrent het milieu...terwijl onze oude auto's wel voor export naar het buitenland gaan. en daar verder "vervuilen" .....
voor het milieu doet het dus helemaal niks of je je motor 2 minuten korter aan hebt...of 2 minuten langer.
kijk eens naar de industrie...zijn hun schoon?

Ja, maar hullie!! Kom op zeg, je hebt ook eigen verantwoordelijkheid. Als je naar iemand wijst, dan wijzen er altijd een paar vingers naar jouzelf.

en als ze bij je in de straat last hebben van een draaiende motor...moeten ze maar naar amerika vertrekken bij de amisch people...( zeg ik dit goed?)  daar lopen ze alleen te klagen als hun paard een flinke scheet laat terwijl ze achter op de kar zitten.

Heerlijk hé een SAMENLEVING waar we met z`n allen wonen en rekening houden met elkaar...

en mocht er iemand mij aanspreken dat ik de motor stationair laat draaien als ik aan het krabben ben...vraag ik hem heel vriendelijk om op te zouten.. mijn benzine...mijn betaalde wegenbelasting....mijn auto....

Dit vind ik geloof ik wel de ergste.... Moet dit nou echt zo?En als het dan al zo moet, moet het dan met zoveel trots hier geroepen worden? Sommige dingen wil ik geloof ik niet weten over medeliefhebbers

maar erg he? een tegenractie?

Een tegenreactie is niet erg, maar dit.......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 20:31 #1224041 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grensloos

Scorpio29GLX schreef : ik ben volledig mee eens dat kleine beetjes helpen...

Dat blijkt niet uit je, laten we zeggen nogal actieve, reactie die niet strookt met de toon van dit draadje. 

Scorpio29GLX schreef : maar iedereen denkt dat de milieu vervuiling ophoud bij de grens....nederland met hun verrotte regeltjes omtrent het milieu...terwijl onze oude auto's wel voor export naar het buitenland gaan. en daar verder "vervuilen" .....

En niet iedereen denkt dat het stopt bij de grens, daar is niet eens één woord over gesproken hier.
Hij houdt niet op bij de grens maar begint wel bij jezelf, althans niet bij jou dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 20:41 #1224042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Amish

Scorpio29GLX schreef : wat ik alleen bedoel te zeggen is dat het woord " milieu " en CO2 pas de laatste jaren doorgeslagen is.....

Dat had je natuurlijk ook meteen in je eerste post kunnen zeggen...  Ben het er mee eens dat het milieu erg gehyped wordt.  Al die bedrijven (en mensen) die zich opeens zo groen voordoen waar het ze drie jaar geleden weinig kon schelen, dat begint te vervelen.  Heel veel besparingen en maatregelen zijn slechts symbolisch en voor de gemoedsrust.  En daarbij: je kan altijd meer besparen, maar waar houdt dat op?
Maar als jij het niet voor het milieu wilt doen, dan kan burenfatsoen nog altijd een aardig argument zijn.  Die Amish had je er daarom wel buiten kunnen laten wat mij betreft.
gr,Sander

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 20:52 #1224051 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic De knuppel....
De knuppel in het hoenderhok!
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb een grote grijns toch niet kunnen onderdrukken bij het lezen van de posting van Scorpionogwat.......
Ok, nogal ongenuanceerd, maar van mierenneuken kan je hem in ieder geval niet betichten, dat is hier soms wel eens anders.... toch?
En blijkbaar maakt het wel het een en ander los, wat op zich geen slechte zaak is, een beetje advocaat van de duivel zeg maar..... zolang het niet persoonlijk en op de man gespeelt wordt...... kan ik er best mee leven, en zal er ondanks elk betoog toch wel mijn eigen mening op na houden.
Maar erg vermakelijk deze topic!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 20:56 #1224053 door V700 register
precies zoals je het zegt. je kan altijd meer besparen. maar waar houd het op ja....en hoeveel bespaar je uiteindelijk op motor uit ruit vij maken nu echt?
als je je echt stoort aan motorgeluid van een stationair draaiende motor dan kun je of heel erg goed horen. of je mag je huis eens opknappen...want als je een motor hoord draaien als je binnen bent in een gesloten huis klopt er iets niet dunkt mij.
en trouwens...diegene die dan lopen te zeuren dat de auto stinkt......die liggen zeker 24h achter de auto?elke auto met een uitlaat stinkt. maar ik heb nog nooit een auto gezien die een verbrandingsmotor heeft en niet walmt.
en over die milieu hype. ik word er ook niet goed van....
als je soms op tv de mensen ziet zeuren......
zolang ik geen nieuwe auto kan kopen die de buurman milieu vriendelijk vind. blijf ik mijn auto ''voorverwarmen'' terwijl ik krab.
en als mijn buurman er last van heeft als ik mn motor stationair laat draaien...duw ik hem de ijskrabber in de hand en mag hij mijn ruit vrij maken.oja. burenfatsoen.....wel snachts de auto stofzuigen...maar dan zeuren over een draaiende motor?
bah!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:10 #1224058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 liter

Scorpio29GLX schreef : en hoeveel bespaar je uiteindelijk op motor uit ruit vij maken nu echt?

geen idee hoeveel slijtagekosten je bespaart, maar een litertje brandstof scheelt het al gauw

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:15 #1224061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bevroren ruiten
gewoon een standkachel, binnen koffie drinken
en later weg rijden met warme motor
en schone ramen
jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 21:18 #1224067 door V700 register
voor iemand die een eigen oprit heeft is dat een optie ja...maar dat gaat niet voor iedereen op

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC