Volvo 960 demonteren gaat door. Onderdelendag op 6 april.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ziet er goed uit. Plan een leuke vakantie, of haal het ding gewoon op. Ik weet dat het ver weg is, maar ik ken mensen die al eerder voor een moroblok naar engeland zijn gereden.
<a href=" cgi.ebay.co.uk/VOLVO-S90-V90-960-2-5-24-...QQrdZ1QQcmdZViewItem " target="_blank">Motorblok aangeboden op ebay.co.uk
Is zojuist afgelopen, maar volgens mij niet verkocht... misschien nog contact opnemen met de verkoper?
Gegroet,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marco
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even op mobile.de gekeken, zie deze auto's:
- Volvo 960 uit 1990 met een 3.0 voor EUR 650,00
- Volvo 960 met 250.000km EUR 950,00
Als we er daar nou één van slopen en de motor gebruiken?!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Slopen EN bouwen, dan ga ik misschien toch wel een mogelijkheid zien of vinden om mee te doen, ik hou me nog even op de vlakte, maar dit lijkt mij wel erg interessant! Helaas word ik niet gehinderd door veel technische kennis, maar ik heb wel twee rechterhanden, en aan auto's werken (vooral deze) lijkt mij bijzonder aangenaam... (Alhoewel, ik heb nu de plaatjes ook nog even bekeken, het zijn zo op het eerste gezicht wel mooie strakke auto's, wellicht toch maar een gecrasht exemplaar opduiken?) Groetz, Tomkoiter schreef : Heren,
Even op mobile.de gekeken, zie deze auto's:
- Volvo 960 uit 1990 met een 3.0 voor EUR 650,00
- Volvo 960 met 250.000km EUR 950,00
Als we er daar nou één van slopen en de motor gebruiken?!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou ik niet doen, tenzij je 100% zeker bent dat het blok in orde is
Gegr,
Philip
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Hij wil € 1500,= voor dit blok hebben. Dus kijk maar of je er iets mee kunt.
Grtx, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Blijkbaar heeft hij een besluit genomen en dat idee wil hij dus ten uitvoer gaan brengen. Voor alsnog moeten we niet proberen hem met alle geweld van het idee af te praten en zelfstandig "goede" motoren gaan aanbieden. Dat was toch helemaal niet de reden om een topic te starten? Dat heeft hij in een ander draadje al gedaan en om info gevraagd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
groeten
Peter,
LObbes 904 tussenmodel '90
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Grtx, Jan.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Eigen ervaring:
- Ecu van 1992 960 werkt niet op 1995 2,5 liter: motor slaat niet eens aan
- CIS-klep en slang luchtmassameter van 1993 is anders dan 1995: doorlaat CIS-klep is minder bij het oude type
- Motordraadboom van deze is heel specifiek voor een 1995 2,5 handbak, iets anders past niet (al is een automaat-draadboom uit hetzelfde jaar pas te maken, anders om niet)
- Injectoren zijn type-specifiek
En dan noem ik de kleine delen die jaar-afhankelijk zijn nog maar even niet. Ga maar eens in Vadis kijken....
Niet uit eigen ervaring, maar uit de boeken:
Die vroege motoren hebben de kort levende distributieriem, die elke 40.000 km moet worden vervangen. Bij modeljaar 1995 is dat 120.000 km. De complete distributieset kan je misschien wel overzetten, misschien ook niet. Ik weet niet wat het verschil in plaatsing van loop- en spanrollen is.
Onder de streep: wat niet kan is nog nooit gebeurd, maar zo makkelijk als even simpelweg een blokje overhangen gaat het niet zijn, tenzij je eenzelfde blok gaat vinden. De motorwissel bij mijn V90 (B6304S2 geruild voor B6254S) bewijst hoe beroerd het allemaal kan werken (of zelfs helemaal niet lopen) als je de verkeerde onderdelen door elkaar gebruikt.