Volvo 960 demonteren gaat door. Onderdelendag op 6 april.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 17:10 #1192921 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké

Duidelijk.
Groet,
Jan-Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2008 04:30 #1192987 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RDW
RDW kent de 960 al niet meer ??
Er zijn geen gegevens gevonden voor het kenteken LG-GN-56[/b]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2008 23:22 #1193035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog één keer dan....
Oké heren,
Ik vond deze auto op Marktplaats: <a href=" link.marktplaats.nl/152228189 " target="_blank">Volvo 960 2.5 sedan 1994
De vraagprijs is EUR 1.150,00. Dit bedrag moet met het verkopen van de onderdelen best bij elkaar te krijgen zijn!
Ik zou de auto best willen kopen en de motor verkopen aan Guy. De rest van de auto zou dan weer in een sloopactie kunnen worden verkocht.
Guy, wat wil je met de auto?

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 10:26 #1193047 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic 2.5 Blok
Hoi Guy,

Mocht je de auto nog willen redden, Boy Geenacker in Nijmegen heeft net een S90 gesloopt met naar ik meen 180.000 ofzo op de teller ( ben er niet helemaal zeker van maar het was niet al te veel). Je kan hem eens bellen, hij vraagt meestal niet de hoofdprijs.
 Boy Geenacker : 024 373 38 15
Groetjes Bouke 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 18:14 #1193080 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic S90: te nieuw
Net als ik in het andere draadje (Pech met motorblok) heb gemeld voor het engelse motorblok, geldt ook voor dat van de S90, dat het feitelijk het verkeerde type is. Het kale blok met draaiend gedeelte kan gebruikt worden, maar niet draadboom, injectoren, sensoren, etc.
Voor de 960 van Marktplaats geldt: gaan we nu een goed rijdende 960 slopen, om een niet meer rijdende te repareren? Op basis waarvan? Omdat die van Marktplaats wat minder in de opties zit of zo? Ik snap het niet helemaal, slopen van een 960 is slopen van een 960, ook die van marktplaats ziet er op de foto's wel goed uit, net als die uit Assen...
Maar ik ben benieuwd: er zou nog een reddingspoging gedaan worden, maar daar hoor ik niets meer van: is er nog/al nieuws? 

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 18:44 #1193089 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic reddingsactie
Hola,
Ik ben het met Willem eens dat hetslopen van een andere auto geen verbetering is.
Maar, de auto is uit de RDW-site verdwenen. Ik heb ze gevraagd om mijn 'sloopaanvraag' twee weken aan te houden. Het feit dat de auto uit de site is gehaald doet me denken dat mijn verzoek niet behandeld is.
Iemand van de forum (naam bekend bij mij) wil de auto bekijken en misschien overnemen.
Als de RDW niet te vlot te werk is gegaan en de forumlid de auto wil hebben, kan het gered worden. Anders gaan we demonteren.
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 18:51 #1193092 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zaken rondom blok overzetten ?

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Het kale blok met draaiend gedeelte kan gebruikt worden, maar niet draadboom, injectoren, sensoren, etc.

in mijn argeloosheid denk ik dat Guy hier genoeg aan heeft, de onderdelen om de motor heen zou hij over kunnen zetten.
of zijn er toch zaken (bijv. ECU) zo anders dat dit niet mogelijk is ?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 19:14 #1193099 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je hebt gelijk
Je hebt gelijk dat het inderdaad voldoende is om alleen het kale motorblok over te zetten. Vergis je echter niet in het aantal pakkingen wat er voor nodig is om al die aanbouwdelen op het andere blok te monteren: je hebt het zo over een paar honderd euro aan pakkingen. Alleen voor het opnieuw monteren van het inlaatspruitstuk was ik al een flink bedrag kwijt.
 Het is overigens geen weggegooid geld: als alles met nieuwe pakkingen gedaan wordt, zal je een mooi droog blok overhouden, dat er weer lang tegenaan kan. Op den duur gaat alles toch een beetje zweten, dat verhelp je dan wel meteen. En het is erg leuk monteren met allerlei zakjes met nieuwe spullen!
Guy, ik hoop dat het medelid de auto koopt, en dat de reddingspoging slaagt. Veel succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 19:57 #1193110 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dynamo 2.5 liter
Ik ben het verhaal een beetje kwijt, maar of er nu wordt gered of gesloopt, heeft voor mij dezelfde uitkomst. Er blijft namelijk een dynamo over.
Als het juiste type dynamo (120A, die in een 2.5 hoort) is, wil ik die overnemen als de prijs klopt.

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2008 22:29 #1193345 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic Het wordt demonteren!
Hola!
Zet zondag 6 april in je agenda. Om 10:00 starten we. Vanaf 09:30 is er koffie voor de vroege vogels. Neem gereedschap mee of een huur een kist voor 5 per uur. McDonalds is dichtbij... Ik verheug me op een kennismakingsdag. Kijk goed in de lijst of het klopt en laat me (nogmaals) weten of je komt.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC