Volvo 960 demonteren gaat door. Onderdelendag op 6 april.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De sloop is geslaagd en er is nog wat over. Wil degene die de zonnekleppen van David Koiter heef tgekregen een PB sturen? Mathy, wil je de knoppen met 'auto' functie en deur-kabelboom?
1.15
StatusOnderdeelGereserveerd voortot vrij CV zonder AB, zonder relais. € 50,00 vrij4 velgen met goede banden vrijachterklep vrijachterlichten vrijcd-wisselaar-KABEL voor bigfront versterker vrijgasveren achterklep gereserveerdKnoppen el. Ramen voordeur + kabelboomMathy, PB aub. vrijkrik hansLeren stuurwiel met airbag a.s. dinsdag hansMiddenconsole waar radio zit a.s. dinsdag € 20,00 vrijreservewiel vrijspiegels, leeg. Zonder glas en motor. vrijversterker voor Bigfront met kabelboom vrijwissers compleet incl. motor en mechaniek
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Als je echt gaat slopen... wat zou je voor de chromen strips op de voorschermen willen hebben?
Oh, evt foto's bijplaatsen kan handig zijn...
Als de benaderingsafstandbediening incl alarm komt, kan een leuke zijn voor m'n 780. Helaas zijn beide data voor mij een uitdaging, 30-3 ben ik ietwat gesloopt (chirurgische ingreep) en 6-4 kan ook een uitdaging zijn. (al weet ik dat nog niet zeker)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Oh, en mocht de geïnteresseerde een reservewiel willen: bij Jan Huijsmans ligt nog precies zo'n wiel, mag weg voor een klein prijsje (het past niet onder de 780).
Zelf heb ik wel belangstelling voor de koplampen en (mits mooi en origineel) de richtingaanwijzers voor. Verder als het heel is: luchtfilterhuis, luchtmassameter (afhankelijk van typenummer), CIS-klep en de rest van het inlaatrubber/plastic. En mijn favoriete hobby: de motordraadboom! En wat voor dashboard zit er in: noten of donkerbruin hout, of helemaal geen hout?
Het is overigens wel handig, om hier wat foto's van de auto te posten, dan kan iedereen ook zien over wat voor kleur plaatwerk en interieur we het hebben bijvoorbeeld.
Tot slot: sloopdag probeer ik wel bij aanwezig te zijn: is altijd gezellig en in dit geval nog een beetje extra interessant, omdat het een 960 is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
is het niet een idee de auto eerst in zijn geheel binnen de vereniging (of forum) aan te bieden ? misschien kan de 960 dan gered worden, een medelid heeft er een lxue wagen bij (zonder de hoofdprijs te hoeven betalen omdat hij zelf nog wel even de handen uit de mouwen moet steken) en jij zelf geen 960 meer op de oprit staan (voor weinig moeite en zonder wrak dat je af moet voeren).
mag je deze wel in eigen beheer slopen (niet ouder dan 15 jaar, wel de eis ?)
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
De auto is 13 jaar oud, dus trek ik de conclusie dat het mag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist van beperkingen hierover. Nederland=regelland
Groet,
Guy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mocht je voor slopen gaan en de trekhaak is afneembaar ben ik geïnteresseerd in de trekhaak met toebehoren.
Groet,
Jan-Willem
Helaas, 15 jaar of ouder is de grens voor sloop in eigen beheer. Je kan ook een deal met een sloper regelen dat die 'm officieel sloopt, maar dan moet ie, meestal, rollend ingeleverd worden.guyhorn schreef : De auto is 13 jaar oud, dus trek ik de conclusie dat het mag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist van beperkingen hierover. Nederland=regelland
.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
[quota]
Omdat ik snel uit de wegenbelasting wil met mijn sloper heb ik even nagezocht wat de regels hiervoor zijn. Ik zet ze hieronder ingeval ze op het forum nog niet bekend zijn.

Zelf een voertuig demonteren/slopen
Alleen door de RDW erkende demontagebedrijven mogen voertuigen demonteren of slopen. Voor enkele categorieën voertuigen geldt een uitzondering op deze regel.
Voertuigen die u wel zelf mag slopen of demonteren zijn:
- personenauto's en bedrijfswagens, waarvan de maximum toegestane massa niet zwaarder is dan 3500 kg, van 15 jaar en ouder;
- motorfietsen;
- bromfietsen;
- aanhangwagens;
- bedrijfsvoertuigen met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg.
Het adres is:RDW afd. VRDPostbus 30.0009640 RA Veendam
De voertuigverplichtingen vervallen op het moment dat de RDW de registratie in het kentekenregister beëindigt.<p class="MsoNormal">Na beëindiging van de kentekenregistratie moet u zelf zorgdragen voor vernietiging van de kentekenplaten
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Kies je voor revisie van de huidige kapotte motor, dan zal je op een vergelijkbaar bedrag uitkomen, als de kop nog herbruikbaar blijkt. Mij lijkt dat eigenlijk geen echt haalbare optie meer in dit geval.
Sloop in eigen beheer mag bij deze auto niet, maar met even zoeken vind je wel een sloper waar je het vrijwel kale, liefst rollende chassis zonder bijbetaling achter mag laten, mits chassisnummer duidelijk leesbaar aan de carosserie zit, en de beide kentekenplaten en papieren ingeleverd worden. Is de koets niet meer rollend maar moeten ze 'm ophalen, dan rekenen ze daar meestal nog een bedragje voor, ergens tussen 25 en 100 euro.
Alternatief kan je de auto exporteren, daadwerkelijke export hoeft niet te gebeuren, en dan moet je zorgen dat er nooit meer een auto onder die identiteit op de weg kan komen, dus chassis aan stukken zagen of minimaal chassisnummer uitslijpen en vernietigen, en de restanten aan de oud-ijzerboer geven, en kentekenplaten degelijk vernietigen. Dit is een legale route, het enige is dat het risico voor de laatste eigenaar is (Guy dus) dat er ooit een auto met dezelfde identiteit gesignaleerd wordt. Maar datzelfde moet je ook met een legale sloop in eigen beheer voorkomen.
- V700 register
- Nieuw lid
-