Volvo 960 demonteren gaat door. Onderdelendag op 6 april.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar ik hoop, dat iedereen zal begrijpen, dat ik geen interesse meer heb in de onderdelen waar mijn naam achter staat...
Afhankelijk van wat voor auto er op mijn pad komt, zijn er misschien nog wat luxe-zaken waarvoor ik belangstelling ga hebben, maar voor technische zaken niet meer. De vervanger moet gewoon in goede staat zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Gisterenavond hebben we samen naar de 960 gekeken.guyhorn schreef : Hola!
Zet zondag 6 april in je agenda. Om 10:00 starten we. Vanaf 09:30 is er koffie voor de vroege vogels. Neem gereedschap mee of een huur een kist voor 5 per uur. McDonalds is dichtbij... Ik verheug me op een kennismakingsdag. Kijk goed in de lijst of het klopt en laat me (nogmaals) weten of je komt.
Het afgebroken deel van de kopbout zit zo´n 40 mm diep weg en is ong. 50 mm lang. De eerste 40 mm in het blok is een cilindrisch gat van ong 15 rond, daarin kan zondermeer een boorbus gezet worden. Het uitboren lijkt mij daarom wel te doen. De kleppen zijn wel krom en de geleide bussen zijn natuurlijk ook naar een kant uitgedrukt. Ook de hydraulische klepstoters zouden allen vernieuwd moeten worden. Om het geheel dan te repareren wordt een te duur grapje. Temeer omdat de voorbumper de motorkap en de wielen een opknapbeurt nodig hebben.Ook de motordraadboom is niet je van het.
Als educatief voorbeeld wil ik het blok en de kop wel overnemen.
Wie weet sla ik nog eens aan het reviseren en staat er een blok met 310.000 km te koop maar dat zie ik me eerlijk gezegd nog niet doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit zijn dus de lijsten rond de hemel..
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Is dat wel zo? De dynamo is 100AVolvo Project schreef : Ik ben het verhaal een beetje kwijt, maar of er nu wordt gered of gesloopt, heeft voor mij dezelfde uitkomst. Er blijft namelijk een dynamo over.
Als het juiste type dynamo (120A, die in een 2.5 hoort) is, wil ik die overnemen als de prijs klopt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ga er maar vanuit dat ik samen met steven die dag mee kom helpen met het slopen van de auto. Ik zal ook wat gereedschap meenemen.
Eventueel heb ik overigens ook nog wel interesse in de skirts van de dorpels onder de deuren.
Ik hoor tzt wel waar we verwacht worden.
Gr.v. David
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel heb ik een vraag: helaas kan ik de uiteindelijke datum niet naar Assen komen. Aangezien jullie ook in Den Haag (Scheveningen) wonen, zouden jullie deze kunnen / willen meenemen? Alvast bedankt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zes april staat genoteerd. Je mag mij ook noteren voor de trekhaak alhoewel ik blijf zoeken naar een met een afneembare kogel.
Groet, Roel Fleurke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb mijn trekhaak ( afneembaar ) er half eraf gehaald, de kogel er af gehaald en bewaard, maar ik hoorden van de weekdat mijn moeder een zwaar ding wat in de weg lag bij het grofvuil heeft gedumpt ( de kogel dus ), was niet zo slim de trekstang zit nog onder de auto.Maarja, daar heb je denk ik ook niets aan..
Ik ben trouwens nieuw hier ( Frank Bahlman, 19 jaar en ik kom uit Duitsland en ik rij een volvo 960 2.5L )
Ik ben 6 April ook aanwezig samen met een maatje van mij om wat onderdelen er af te halen.
Groeten Frank.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten,
Didier
Tevens een 740 Turbo 16V met schade aan het demonteren.