Volvo 960 demonteren gaat door. Onderdelendag op 6 april.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 09:45 #1193382 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Misschien
Misschien ben ik nog wel bij de sloopactie, dat moet ik nog even bekijken: hangt af van hoe het tegen die tijd met de zoektocht naar een auto staat.
Maar ik hoop, dat iedereen zal begrijpen, dat ik geen interesse meer heb in de onderdelen waar mijn naam achter staat...
Afhankelijk van wat voor auto er op mijn pad komt, zijn er misschien nog wat luxe-zaken waarvoor ik belangstelling ga hebben, maar voor technische zaken niet meer. De vervanger moet gewoon in goede staat zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 20:31 #1193457 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja

guyhorn schreef : Zet zondag 6 april in je agenda. Om 10:00 starten we.

Op zondag ben ik nooit beschibaar, dan heb ik een andere hobby

Heb je trouwens al prijzen?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 23:03 #1193476 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Gisterenavond in Assen

guyhorn schreef : Hola!
Zet zondag 6 april in je agenda. Om 10:00 starten we. Vanaf 09:30 is er koffie voor de vroege vogels. Neem gereedschap mee of een huur een kist voor 5 per uur. McDonalds is dichtbij... Ik verheug me op een kennismakingsdag. Kijk goed in de lijst of het klopt en laat me (nogmaals) weten of je komt.

Gisterenavond hebben we samen naar de 960 gekeken. 
Het afgebroken deel van de kopbout zit zo´n 40 mm diep weg en is ong. 50 mm lang. De eerste 40 mm in het blok is een cilindrisch gat van ong 15 rond, daarin kan zondermeer een boorbus gezet worden. Het uitboren lijkt mij daarom wel te doen. De kleppen zijn wel krom en de geleide bussen zijn natuurlijk ook naar een kant uitgedrukt. Ook de hydraulische klepstoters zouden allen vernieuwd moeten worden. Om het geheel dan te repareren wordt een te duur grapje. Temeer omdat de voorbumper de motorkap en de wielen een opknapbeurt nodig hebben.Ook de motordraadboom is niet je van het.
Als educatief voorbeeld wil ik het blok en de kop wel overnemen.
Wie weet sla ik nog eens aan het reviseren en staat er een blok met 310.000 km te koop maar dat zie ik me eerlijk gezegd nog niet doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 23:11 #1193477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb ook nog belang bij de
heb ook nog belang bij de lijsten langs de a- b -c stijl , dwz wat bij een 940 plastic is. Deze lijken mij mooier dan die van mij...
Dit zijn dus de lijsten rond de hemel..

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2008 09:47 #1193501 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Dynamo

Volvo Project schreef : Ik ben het verhaal een beetje kwijt, maar of er nu wordt gered of gesloopt, heeft voor mij dezelfde uitkomst. Er blijft namelijk een dynamo over.
Als het juiste type dynamo (120A, die in een 2.5 hoort) is, wil ik die overnemen als de prijs klopt.

Is dat wel zo? De dynamo is 100A

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2008 12:41 #1193560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Skirts
Hallo Guy,
Ga er maar vanuit dat ik samen met steven die dag mee kom helpen met het slopen van de auto. Ik zal ook wat gereedschap meenemen.
Eventueel heb ik overigens ook nog wel interesse in de skirts van de dorpels onder de deuren.
Ik hoor tzt wel waar we verwacht worden.
Gr.v. David

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2008 15:57 #1193570 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Koiter
Helaas, de skirts onder de deuren, samen met de spatlappen voor, staan al bij mij genoteerd, Flyingdutchman181.
Wel heb ik een vraag: helaas kan ik de uiteindelijke datum niet naar Assen komen. Aangezien jullie ook in Den Haag (Scheveningen) wonen, zouden jullie deze kunnen / willen meenemen?  Alvast bedankt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 14:49 #1193732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sloopdag 6 april
Dag Guy,
Zes april staat genoteerd. Je mag mij ook noteren voor de trekhaak alhoewel ik blijf zoeken naar een met een afneembare kogel.
Groet, Roel Fleurke 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 19:51 #1193778 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Roel,Ik heb mij
Hallo Roel,
Ik heb mijn trekhaak ( afneembaar ) er half eraf gehaald, de kogel er af gehaald en bewaard, maar ik hoorden van de weekdat mijn moeder een zwaar ding wat in de weg lag bij het grofvuil heeft gedumpt ( de kogel dus ), was niet zo slim  de trekstang zit nog onder de auto.Maarja, daar heb je denk ik ook niets aan..
Ik ben trouwens nieuw hier ( Frank Bahlman, 19 jaar en ik kom uit Duitsland en ik rij een volvo 960 2.5L )
Ik ben 6 April ook aanwezig samen met een maatje van mij om wat onderdelen er af te halen.
Groeten Frank.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2008 10:16 #1193855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een rode met grijs lederen 960 estate in afbraak
Ik heb een rode met grijs lederen 960 estate in afbraak en daar zit een afneembare trekhaak nog op.
Groeten,
Didier
Tevens een 740 Turbo 16V met schade aan het demonteren. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC