Volvo 960 demonteren gaat door. Onderdelendag op 6 april.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt het omdraaien door te stellen dat die ene 960 een goede donor is voor vele anderen. Vele anderen die graag de auto wat willen verbeteren, danwel behoefte hebben aan reserve-spullen om later te monteren.
Op deze wijze hou je een groter aantal auto's op de weg die anders eerder afgeschreven hadden zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry hoor, maar neem dan een gecrashte 960, die echt niet te redden is, die zie je ook nog wel eens. En zelf zie ik liever een extra 960 op de weg dan minder 960's met wat extra frutsels eraan.MSuidgeest schreef : Het zal toch niet heus?
Je kunt het omdraaien door te stellen dat die ene 960 een goede donor is voor vele anderen. Vele anderen die graag de auto wat willen verbeteren, danwel behoefte hebben aan reserve-spullen om later te monteren.
Op deze wijze hou je een groter aantal auto's op de weg die anders eerder afgeschreven hadden zijn.
Wagens worden niet afgeschreven omdat ze een versleten achterbank ofzo hebben, in dat soort delen is altijd wel interesse. Een 960 wordt blijkbaar afgeschreven als de motor gaar is, en dat vind ik jammer, aangezien het zulke goede auto's zijn.
Juist bij deze wagen lijkt het relatief eenvoudig op te lossen... Neem een andere motor, en als je echt een mooie (brute) bak wil maken, neem een T6 blok, dan maak je die 960 nog specialer, het hoeft toch niet allemaal zo super-orgineel?
Gegr.
Philip
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik ben het met Jan's verhaal helemaal eens. Er zijn zat schadewagens die we kunnen slopen.jsnijder schreef : Carlo heeft er nog diverse staan en is denk ik best bereid om er eentje voor een redelijke prijs te verkopen voor dit doel.
Een optie die ik nog niet voorbij heb zien komen, is de optie om een vakman/vrouw te vragen, wat het zou kosten als hij/zij de bout eruit haalt.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
guyhorn schreef : Hallo Allemaal,
lees hieronder ALLES goed door. Ik update 2008-02-25 regelamatig.
Een paar weken geleden heb ik een volvo 960 ambassador uit 1995 gekocht. Tijdens het openen van de motorkop brak er een bout en een stukje is onderaan de motorblok blijven hangen. Na wikken en wegen heb ik besloten om dat zo te laten en de auto te slopen. Nu weet ik dat af en toe auto’s in clubverband worden gedemonteerd door en voor de leden van de vereniging. Dit schijnt erg gezellig te zijn geweest en heeft ervoor gezorgd dat iedereen weer voor redelijke prijzen zijn auto heeft kunnen verbeteren.
De auto staat in een garage in Assen. Daar kunnen we een brug gebruiken en pneumatische sleutels. Ik stel twee data voor: 30 maart of 6 april. Kan je op beide data niet komen en wil je dingen hebben? Dan moeten we een oplossing samen zoeken.
Behalve de standaard uitrusting van dit model zijn en enkele interessante extra’s:• Verwarmde voorruit• Benaderingsafstandbediening• Trekhaak
Laat me aub weten:• Wanneer wil je komen? Dan kan ik een klusdatumkiezen.• Wat wil je hebben?• Wat is de ‘sloopprijs’ er van, wat zal bijvoorbeeld AutoRima ervoor vragen?
Prijsstelling
Ik ga zeker geen sloopprijzen vragen. Ik ben van plan om uit de kosten te komen, verder niet. Hiervoor zal ik voor iedereen dezelfde ‘kortingspercentage’ rekenen. De prijs zal dus lager kunnen wanneer veel onderdelen verkocht worden. Het zal mooi zijn om over de 50% ‘korting’ te komen.
Een voorbeeld: Je hebt een bobine nodig en de sloopprijs is 25 euro. De kortingspercentage is 50%. Dan betaal je 12,50. Een collega heeft een startmotor nodig. Hij betaalt ook 50% van de sloopwaarde. Dat lijkt me eerlijk en gemakkelijkt everrekenen. Nog voor de klusdag kan ik de prijs bekend maken. Kapot gebleken onderdelen neem ik terug zonder discussie. Ik geloof je op je mooie bruine ogen. Als je hele onderdelen wil kopen krijg je voorrang. Bijvoorbeeld ee nhele deur gaat voor een knop, al ben je later aan de beurt.
Ik zal een Excel sheet op de site plaatsen met de ‘besproken’ onderdelen. Mail me aub naar guyhorn@hotmail.com. Liever dan een PB sturen. Voor vragen kun je ook bellen naar 06-52659312. Ik zal zsm de VIN nummer van de auto toevoegen. Dan kan je met VADIS precies zien welke onderdelen er zijn. Heb je geen VADIS dan kan ik een DVD voor je regelen.
De autogegevens:
Pluspunten:Mooie leren stoelen en bank. Leer is heel en de stoel zit stevig. Werkend elektrische verstelling bestuurdersstoel. Ik verkoop het liefst allemaal in 1 keer, anders raak ik de bank niet kwijt vrees is, maar ik wacht de aanvragen af. Er zijn twee nieuwe banden (7+ mm) op en twee banden met 4/5 mm profile. 205/70 R15.
Minpunten:De velgen zijn niet mooi.
VIN: YV1964931s1067406
Kenteken: lg-gn-56
Openstaande en beantwoorde vragen:Reeds gereserveerd:
- welke trekhaak?
- zijn er mistlampen?
- Foto's > Komen er aan.
- Hout op stuur, nee
- Hout op dashboard > Ja
- Welke hout motief?
- zonnekleppen met verlichting?
Artikeltoegezegd aanreserve30-mrt6-aprversnellingsbakBart / snoek 38 ??Bobines, 6Bart / snoek 38 ??ECU (wat is dat?)Bart / snoek 38 ??DiffrentialBart / snoek 38 ??achterlichtenBas850 jaHet interieur (voorstoelen, achterbank) David Koiter jajaEventueel de deurgrepen van alle vier de deurenDavid Koiter jajaMiddenconsole, vanaf de asbak tot en met de middenarmsteun incl pookhoes en eventueel de pookknop.David Koiter jajaBumper, voor Bumper, achter grill type 2Frits ja?Alarm incl afstandbedieningJan Huijsmans neeneemistlampenmark suidgeest jaMotorblokTimen jajaMotorkopTimen jajaKabelboomWillem van Strik jajaVoorlampenWillem van Strik jajaluchtfilterhuisWillem van Strik jajaspeakersWillem van Strik jajaCIS-klepWillem van Strik jajaluchtmassameter (afhankelijk van typenummer)Willem van Strik jajade rest van het inlaatrubber/plastic.Willem van Strik jajatrekhaak; niet afneembaar tot nadere controle velgen met banden stuur met leer en airbag Deuren, compleet. > voorrang achterklep motorkap radiator complete airco > voorrang voorruit, verwarmd. ondredelen airco deurpanelen, mits in goede staat en zwart. Frits ja deuronderdelen overige knipper stadslichtenFrits ja gasveren achterklep wissersmotor startmotor reservewiel krik MVG Guy Horn
Even update want mijn naam stond bij dingen waar ik enkel een vraag over stelde.
En tuurlijk is het beter om de wagen op te knappen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
wat dan overblijft is verkopen aan schadebedrijf, handelaar of iemand buiten de vereniging, of slopen binnen de vereniging.
Guy wil graag van de auto af, aan hem de keus. als er niemand komt voor de auto als geheel op te halen moet hij toch de keuze maken.
volgens mij is er hier geen interesse in de auto als geheel (helaas)
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Wie wil mee doen aan de reddingsoperatie? Natuurlijk moet Guy dat willen.
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
PS: Een aanvraag om de auto in eigen beheer te demonteren is naar de RDW al via mijn zeer efficiente vriendien gegaan. Mijn eigen schuld, want ik heb de brief al klaar gelegd. Ik stuur nu direct een verzoek achteraan om mijn aanvraag twee weken aan te houden. Ik ga er van uit dat het inderdaad wordt aangehouden, zodat een reddingsactie een optie blijft.