Volvo 960 demonteren gaat door. Onderdelendag op 6 april.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Slopen is het afmelden van een kenteken voor het nederlandse register, waarbij je er zorg voor draagt dat die auto nooit meer terug in het verkeer komt. Om dat enigszins zeker te stellen, is slopen alleen mogelijk bij erkende instanties. ten behoeve van auto-hobbyisten als wij, is er een soort coulance-regeling bijgemaakt, waardoor wij auto's van meer dan 15 jaar (waarbij dus de economische waarde niet hoog meer ligt) wel formeel zelf mogen demonteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Net met RDW gebeld. Volgens de overigens zeer charmate dame is het 'exporterentraject' fraudeuleus. Ik geef alleen maar door, dont shoot the messenger. Maar, met een begeleidend brief kan je aanvragen om een jongere auto te slopen. En, en dat is lachen, je kan alvast slopen en blijven schorsen totdat de auto 15 jaar is. Dan de auto afmelden. Kost 22 euro per jaar
Groet,
Guy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik had via-via van de export-route gehoord en dat deze legaal zou zijn: volgens de RDW dus niet. Hoe dan ook lijkt het me een schemer-gebied, ik zie overigens niet dat er ook maar iemand benadeeld kan worden door die methodiek. Je ontduikt er in ieder geval geen belasting mee of zo.
Het idee om een paar jaar te schorsen (vergis je niet! Dat kost ongeveer 75 euro per jaar! Kortingtarief geldt voor 15 jaar en ouder...) vind ik een interessante.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Een auto jonger dan 15 jaar als particulier slopen is ook weer een overtreding. De auto moet fysiek tot 15 jaar bestaan. Officieel vraag je na 15 jaar ook toestemming om te mogen slopen. Ik heb zelf controle gehad of ik in bezit was van een paar geschorste auto´s. Ik moest de plaats van stalling opgeven. Daarna is er dus de controle geweest. Pas dus op voor naheffingen.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Het idee om een paar jaar te schorsen (vergis je niet! Dat kost ongeveer 75 euro per jaar! Kortingtarief geldt voor 15 jaar en ouder...) vind ik een interessante.
Laat de vriendelijke dame van de RDW maar op schrift zetten dat je eerder dan 15 jaar mag slopen en dan tot 15 jaar mag schorsen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zie ook PB
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als er zonnekleppen in zitten met verlichting dan ben ik daar voor te porren. Ik neem aan dat die zonnekleppen niet veel verschillen met die ik nu in de auto heb(uit een 960 uit '92)
Groetjes Harnt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kom natuurlijk uit een ei, dus jullie nemen het me niet kwalijk, maar ik mis de foto's. Ik wil namelijk graag zien welk monument jullie gaan vermoorden.
Is een Ambassador eigenlijk altijd voorzien van de grootste motor? Of kan een Ambassador ook voorzien zijn van een 2.5 liter?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook ik heb paar keer moeten lezen.
Staat nml beetje door elkaar.
Maar hier antwoord op je vraag.
Openstaande en beantwoorde vragen:
- welke trekhaak?
- zijn er mistlampen?
- Foto's > Komen er aan.
- <a href="/taxonomy/term/961"><acronym title="houtinleg: ">Hout</acronym></a> op stuur, nee
- Hout op dashboard > Ja
- Welke hout motief?
- zonnekleppen met verlichting?