Volvo 960 demonteren gaat door. Onderdelendag op 6 april.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2008 09:28 #1064046 door Mathy van Nisselroy
Volvo 960 demonteren gaat door. Onderdelendag op 6 april. is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Allen,
De sloop is geslaagd en er is nog wat over. Wil degene die de zonnekleppen van David Koiter heef tgekregen een PB sturen? Mathy, wil je de knoppen met 'auto' functie en deur-kabelboom? 
1.15
StatusOnderdeelGereserveerd voortot     vrij CV zonder AB, zonder relais.      € 50,00 vrij4 velgen met goede banden       vrijachterklep       vrijachterlichten       vrijcd-wisselaar-KABEL voor bigfront versterker       vrijgasveren achterklep       gereserveerdKnoppen el. Ramen voordeur + kabelboomMathy, PB aub.      vrijkrik       hansLeren stuurwiel met airbag a.s. dinsdag     hansMiddenconsole waar radio zit a.s. dinsdag    € 20,00 vrijreservewiel                vrijspiegels, leeg. Zonder glas en motor.       vrijversterker voor Bigfront met kabelboom       vrijwissers compleet incl. motor en mechaniek

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2008 10:12 #1192462 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Reddingsactie?
Is het geen optie op de wagen te proberen te redden? Zo'n ambassador is best wel een zeldzame uitvoering namelijk. (ik zou het graag doen, maar heb daar de centen niet echt voor) Dat is hier ook wel vaker gedaan namelijk... Echter vind ik, als je nog geen lid bent, dat je dan ter plekke lid moet worden.
Als je echt gaat slopen... wat zou je voor de chromen strips op de voorschermen willen hebben?
Oh, evt foto's bijplaatsen kan handig zijn...
Als de benaderingsafstandbediening incl alarm komt, kan een leuke zijn voor m'n 780. Helaas zijn beide data voor mij een uitdaging, 30-3 ben ik ietwat gesloopt (chirurgische ingreep) en 6-4 kan ook een uitdaging zijn. (al weet ik dat nog niet zeker)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2008 11:23 #1192467 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Foto's
Ik heb even op je fotopagina gekeken: de velgen waar je het over hebt zijn inderdaad 15 inch, de correcte bandenmaat zou 195/65R15 zijn. Velgen passen alleen op een 960 vanaf 1995, of een 850, S/V70, etc. NIET op een 940 of 740.
Oh, en mocht de geïnteresseerde een reservewiel willen: bij Jan Huijsmans ligt nog precies zo'n wiel, mag weg voor een klein prijsje (het past niet onder de 780).
Zelf heb ik wel belangstelling voor de koplampen en (mits mooi en origineel) de richtingaanwijzers voor. Verder als het heel is: luchtfilterhuis, luchtmassameter (afhankelijk van typenummer), CIS-klep en de rest van het inlaatrubber/plastic. En mijn favoriete hobby: de motordraadboom! En wat voor dashboard zit er in: noten of donkerbruin hout, of helemaal geen hout?
Het is overigens wel handig, om hier wat foto's van de auto te posten, dan kan iedereen ook zien over wat voor kleur plaatwerk en interieur we het hebben bijvoorbeeld.
Tot slot: sloopdag probeer ik wel bij aanwezig te zijn: is altijd gezellig en in dit geval nog een beetje extra interessant, omdat het een 960 is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2008 12:45 #1192475 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eerst als geheel aanbieden?
je hebt het nu geprobeerd met de 960, de lol er voor jou af en je probeert de auto nu kwijt te raken zonder er geld achteraan te hoeven steken.
is het niet een idee de auto eerst in zijn geheel binnen de vereniging (of forum) aan te bieden ? misschien kan de 960 dan gered worden, een medelid heeft er een lxue wagen bij (zonder de hoofdprijs te hoeven betalen omdat hij zelf nog wel even de handen uit de mouwen moet steken) en jij zelf geen 960 meer op de oprit staan (voor weinig moeite en zonder wrak dat je af moet voeren).

mag je deze wel in eigen beheer slopen (niet ouder dan 15 jaar, wel de eis ?) 

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2008 13:06 #1192476 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic geheel aanbieden
Hallo,
De auto is 13 jaar oud, dus trek ik de conclusie dat het mag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist van beperkingen hierover. Nederland=regelland :-). Als iemand een serieuze aanbieding heeft dan hoor ik het graag want ik zie het ook liever rijdend dan in onderdelen.
Groet,
Guy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2008 13:14 #1192477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trekhaak afneembaar?

Mocht je voor slopen gaan en de trekhaak is afneembaar ben ik geïnteresseerd in de trekhaak met toebehoren.
Groet,
Jan-Willem

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2008 13:32 #1192482 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic 15+

guyhorn schreef : De auto is 13 jaar oud, dus trek ik de conclusie dat het mag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist van beperkingen hierover. Nederland=regelland :-).

Helaas, 15 jaar of ouder is de grens voor sloop in eigen beheer. Je kan ook een deal met een sloper regelen dat die 'm officieel sloopt, maar dan moet ie, meestal, rollend ingeleverd worden.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2008 13:37 #1192483 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic Toestemming vragen RDW
 Je kan ook kennelijk toestemming vragen aan RDW.
[quota] 
Omdat ik snel uit de wegenbelasting wil met mijn sloper heb ik even nagezocht wat de regels hiervoor zijn. Ik zet ze hieronder  ingeval ze op het forum nog niet bekend zijn. 

Zelf een voertuig demonteren/slopen
Alleen door de RDW erkende demontagebedrijven mogen voertuigen demonteren of slopen. Voor enkele categorieën voertuigen geldt een uitzondering op deze regel.
Voertuigen die u wel zelf mag slopen of demonteren zijn:
  • personenauto's en bedrijfswagens, waarvan de maximum toegestane massa niet zwaarder is dan 3500 kg, van 15 jaar en ouder;
  • motorfietsen;
  • bromfietsen;
  • aanhangwagens; 
  • bedrijfsvoertuigen met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg.
Voor het zelf slopen van een voertuig kunt u bij de RDW een verzoek tot beëindiging van de registratie indienen. In een begeleidende brief vermeldt u de reden van uw verzoek. Tevens moet u de originele kentekendelen (Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs) en een kopie van uw legitimatiebewijs opsturen. Als het kenteken op naam van een rechtspersoon staat, moet u ook een kopie uittreksel van de Kamer van Koophandel meesturen. De RDW beoordeelt vervolgens of uw registratie beëindigd kan worden.
Het adres is:RDW afd. VRDPostbus 30.0009640 RA Veendam
De voertuigverplichtingen vervallen op het moment dat de RDW de registratie in het kentekenregister beëindigt.<p class="MsoNormal">Na beëindiging van de kentekenregistratie moet u zelf zorgdragen voor vernietiging van de kentekenplaten

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2008 13:53 #1192486 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic redden
Deze auto redden is niet zo ingewikkeld: je zal een ander motorblok moeten vinden, en dat erin zetten. Kwa kosten heb je het dan over zo'n 800 euro (vanaf-prijs van een vrij kaal motorblok), kwa werk over het uittakelen van het huidige motorblok, overzetten van een heleboel spullen van de huidige motor op het donorblok, en de zaak weer opbouwen. Eventueel over het ombouwen van de motro-aansluitingen van automaat naar handbak, met gebruikmaking van de onderdelen van de huidige motor (vliegwiel o.a.). Aan pakkingen en dergelijke mag je al gauw een paar 100 euro rekenen voor het zaakje weer goed in elkaar zit. Al met al moet je dus handig zijn, de sleutelmogelijkheid hebben en er zo'n 1000-1500 euro voor uittrekken plus de aanschafprijs van de auto.
Kies je voor revisie van de huidige kapotte motor, dan zal je op een vergelijkbaar bedrag uitkomen, als de kop nog herbruikbaar blijkt. Mij lijkt dat eigenlijk geen echt haalbare optie meer in dit geval.
Sloop in eigen beheer mag bij deze auto niet, maar met even zoeken vind je wel een sloper waar je het vrijwel kale, liefst rollende chassis zonder bijbetaling achter mag laten, mits chassisnummer duidelijk leesbaar aan de carosserie zit, en de beide kentekenplaten en papieren ingeleverd worden. Is de koets niet meer rollend maar moeten ze 'm ophalen, dan rekenen ze daar meestal nog een bedragje voor, ergens tussen 25 en 100 euro.
Alternatief kan je de auto exporteren, daadwerkelijke export hoeft niet te gebeuren, en dan moet je zorgen dat er nooit meer een auto onder die identiteit op de weg kan komen, dus chassis aan stukken zagen of minimaal chassisnummer uitslijpen en vernietigen, en de restanten aan de oud-ijzerboer geven, en kentekenplaten degelijk vernietigen. Dit is een legale route, het enige is dat het risico voor de laatste eigenaar is (Guy dus) dat er ooit een auto met dezelfde identiteit gesignaleerd wordt. Maar datzelfde moet je ook met een legale sloop in eigen beheer voorkomen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2008 14:02 #1192489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben je nou 2 letters
Ben je nou 2 letters vergeten, of snap ik de Nederlandse wet niet zo goed? Exporteren is toch exporteren en niet slopen?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC