Volvo 940 LPT “96 story
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2020 16:52 #1459391
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goeie tip zal ik ook meteen
Goeie tip zal ik ook meteen bekijken. Bij estate services kwam ik deze tegen
www.estateservices.nl/koelvloeistof-4-ltr.html
lijkt mij de juiste. Jammer dat het totaal 40 euro aan vloeistof is maar goed. Geeft mij toch een beter gevoel dan action kvs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2020 17:04 #1459393
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kroon?
www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdele...f.htm?typeCode=13381
deze is volgens de site ook geschikt voor Volvo 940 en scheelt toch 20 euro. Lijkt mij een prima koelvloeistof, of zit er ernaast?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
27-02-2020 19:09 #1459396
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Of
KVS van mannol.
Te verkrijgen bij nemeco webshop.
RVS Slangen ?
Alle fabrikanten gebruiken gebruiken rubber of silicone.
Als RVS een goede keuze is zou het vast ingezet worden voor dit doel
Wat is de gedachte achter RVS ?
Te verkrijgen bij nemeco webshop.
RVS Slangen ?
Alle fabrikanten gebruiken gebruiken rubber of silicone.
Als RVS een goede keuze is zou het vast ingezet worden voor dit doel
Wat is de gedachte achter RVS ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
27-02-2020 19:29 #1459398
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Rvs
Klopt dat RVS slang (is trouwens ook alleen maar een rubber of teflon slang met RVS geweven mantel er omheen) amper wordt gebruikt omdat in de meeste gevallen rubber/siliconen voldoet. Alleen in mijn ogen in dit geval niet vanwege de plek waar de slangen geplaatst zijn. Rvs wordt in de racerij/rally meer gebruikt. En een nadeel is dat het een minder krappe buig radius heeft. En natuurlijk ook duurder is.
Het grootste probleem waar ik tegen aan liep wat het aansluiten op de bestaande slangen nippels met de juiste koppelingen voor RVS slang.
www.goodridge.nl/gcat/
Het grootste probleem waar ik tegen aan liep wat het aansluiten op de bestaande slangen nippels met de juiste koppelingen voor RVS slang.
www.goodridge.nl/gcat/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2020 21:04 #1459480
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
<blockquote>
Bij estate services kwam ik deze tegen www.estateservices.nl/koelvloeis ... lijkt mij de juiste
</blockquote>
Het IS ook de juiste.
Alleen zou ik het concentraat nemen, kost 27 euro, aanvullen met water en je houd een litertje over.
Dit is wat Volvo aanraad.
Voor alle aangedragen alternatieven (tot ROOD ofwel G12 aan toe!!! Niet doen!) is vast een argument te bedenken, maar degene die erin hoort, die Volvo daarvoor gekozen heeft is de blauwe (inmiddels wat groenere) G11. Punt.
Overigens kan je dat natuurlijk ook gewoon in hetzelfde kannetje bij de dealer kopen.
Bij estate services kwam ik deze tegen www.estateservices.nl/koelvloeis ... lijkt mij de juiste
</blockquote>
Het IS ook de juiste.
Alleen zou ik het concentraat nemen, kost 27 euro, aanvullen met water en je houd een litertje over.
Dit is wat Volvo aanraad.
Voor alle aangedragen alternatieven (tot ROOD ofwel G12 aan toe!!! Niet doen!) is vast een argument te bedenken, maar degene die erin hoort, die Volvo daarvoor gekozen heeft is de blauwe (inmiddels wat groenere) G11. Punt.
Overigens kan je dat natuurlijk ook gewoon in hetzelfde kannetje bij de dealer kopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
04-03-2020 00:06 #1459483
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic euh
"dat is wat Volvo aanraadt"... Is dat een hedendaags advies of het fabrieksvoorschrift van vroeger ?
Ten tijde van de uitvinding van de 940 was er nog geen G12 uitgevonden namelijk.
Wat Volvo aanraadt moet je zien in de tijd dat ze dat advies gaven dus.
Dat het advies destijs Volvo KVS was wil niet zeggen dat andere huidige typen slecht zijn want dat kon Volvo helemaal niet weten toen (als ze al slecht(er) zijn achteraf gezien). Het advies "niet doen" is naar mijn idee dan ook nogal overdreven.
Van WC-eend adviseren ze ook WC-eend.
Ten tijde van de uitvinding van de 940 was er nog geen G12 uitgevonden namelijk.
Wat Volvo aanraadt moet je zien in de tijd dat ze dat advies gaven dus.
Dat het advies destijs Volvo KVS was wil niet zeggen dat andere huidige typen slecht zijn want dat kon Volvo helemaal niet weten toen (als ze al slecht(er) zijn achteraf gezien). Het advies "niet doen" is naar mijn idee dan ook nogal overdreven.
Van WC-eend adviseren ze ook WC-eend.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
04-03-2020 00:42 #1459485
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gemert
Hallo Peter
Bas werkt bij een Volvospecialist. Die klets dus niet zomaar wat.
groetjes
Mathy
Bas werkt bij een Volvospecialist. Die klets dus niet zomaar wat.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
04-03-2020 00:58 #1459486
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik
ga af op wat ik lees en hoe dat beargumenteerd wordt en daar ontbreekt het toch wel wat aan .
Dus neem ik niet zomaar aan dat het een goed verhaal is.
Ik lees geen argumenten waarom iets anders niet zou kunnen en het argument dat het Volvo KVS moet zijn is omdat het zo hoort.
Volvo specialist of niet. Ik weet dat niet en nu ik het wel weet is dat juist extra reden voor een beter onderbouwde argumentatie.
En een inzicht op de vraag of dat advies van back in the day's was ? Want dan is het beter te plaatsen.
Dus neem ik niet zomaar aan dat het een goed verhaal is.
Ik lees geen argumenten waarom iets anders niet zou kunnen en het argument dat het Volvo KVS moet zijn is omdat het zo hoort.
Volvo specialist of niet. Ik weet dat niet en nu ik het wel weet is dat juist extra reden voor een beter onderbouwde argumentatie.
En een inzicht op de vraag of dat advies van back in the day's was ? Want dan is het beter te plaatsen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2020 09:14 #1459489
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekere voor het onzekere
Misschien een ietwat gemakkelijke uitweg in deze kvs discussie, maar Volvo schrijft ''natuurlijk'' hun eigen KVS voor. Toch geeft mij dat een beter gevoel dan allerhande nieuwe koelvloeistoffen met additieven die voor onze ietwat gedateerde blokken toch niet noodzakelijk zijn. De Volvo KVS volstaat prima. Dan maar iets meer (teveel) betalen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 32
04-03-2020 10:17 #1459490
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Volvo adviseert "Volvo
Volvo adviseert "Volvo-koelvloeistof"....wat gewoon van BASF is en was.
Zowel de oude groene, als de nieuwe wat blauwere variant.
Respectievelijk G48 en G64 van BASF.....
De oude G48 is onder andere officieel OEM goedgekeurd voor bepaalde jaartallen Audi, mercedes, bmw, mitsubishi, opel, porsche, saab, seat, skoda, smart, volkswagen en meer...
Volvo is sinds ik meen 3 jaar, overgestapt op G64 voor ALLE auto's, dus ook met terugwerkende kracht zonder uitzonderingen. Volvo is tevens ook het enige merk voor personenauto's dat G64 heeft goedgekeurd.
Inmiddels al 200.000 km de G12+ van de Action er in zitten, waarbij het 1x vervangen is vanwege steenmarters die een koelslang te pakken hadden....verder 0,0 problemen. Waterpomp is ook al minstens even zo oud, net als de radiateur. Een goede onderbouwing waarom G12+ niet zou kunnen ben ik nog nooit tegengekomen.
Zowel de oude groene, als de nieuwe wat blauwere variant.
Respectievelijk G48 en G64 van BASF.....
De oude G48 is onder andere officieel OEM goedgekeurd voor bepaalde jaartallen Audi, mercedes, bmw, mitsubishi, opel, porsche, saab, seat, skoda, smart, volkswagen en meer...
Volvo is sinds ik meen 3 jaar, overgestapt op G64 voor ALLE auto's, dus ook met terugwerkende kracht zonder uitzonderingen. Volvo is tevens ook het enige merk voor personenauto's dat G64 heeft goedgekeurd.
Inmiddels al 200.000 km de G12+ van de Action er in zitten, waarbij het 1x vervangen is vanwege steenmarters die een koelslang te pakken hadden....verder 0,0 problemen. Waterpomp is ook al minstens even zo oud, net als de radiateur. Een goede onderbouwing waarom G12+ niet zou kunnen ben ik nog nooit tegengekomen.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam