Volvo 940 LPT “96 story
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2020 18:08 #1459509
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weer een dingetje van mijn lijstje.
Voor ophanging is gedaan. Klus viel reuzen mee en is ook alles behalve vervelend zeker in vergelijking met de kachelkraan... Piet bedankt voor link heeft erg geholpen! Binnenkort testen of het gebonk of daadwerkelijk weg is op een klinkerweg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2020 19:20 #1459510
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Champignon rubbers heb ik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
06-03-2020 19:36 #1459511
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Bedenk
dat je dat doorgaans niet volledig kan beoordelen.
De slijtage zit op de plekken waar je niet bij kan met je ogen...
Maar niets mis met het in delen aanpakken. Teveel vervangen wat niet nodig is is ook zonde.
Slechte "connector rod rubbers" dragen behoorlijk bij aan dat gerammel dus vml maak je al een slag nu.
De slijtage zit op de plekken waar je niet bij kan met je ogen...
Maar niets mis met het in delen aanpakken. Teveel vervangen wat niet nodig is is ook zonde.
Slechte "connector rod rubbers" dragen behoorlijk bij aan dat gerammel dus vml maak je al een slag nu.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 32
09-03-2020 09:49 #1459535
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik zou die rubbers sowieso
Ik zou die rubbers sowieso meenemen, al helemaal als je ook de fuse/stuur-kogels vervangt. Je moet dan toch al uitlijnen, en kun je mijns inziens beter alles in 1 keer doen. Die rubbers kosten de kop immers niet en je bespaard je een mogelijk tweede rondje uitlijnen icm een setje scheef afgesleten voorbanden....
En wat fflunche zegt; ze zijn lastig te beoordelen... zijn ze echt compleet vergaan dan valt het wel op. Maar 1 of 2 millimeter speling is vrijwel niet te zien
En wat fflunche zegt; ze zijn lastig te beoordelen... zijn ze echt compleet vergaan dan valt het wel op. Maar 1 of 2 millimeter speling is vrijwel niet te zien
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2020 15:46 #1459544
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt!
Inderdaad, staat op de planning voor deze week. Waar kan ik de auto professioneel laten uitlijnen? Omgeving Arnhem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 32
09-03-2020 16:43 #1459546
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Zo "professioneel" hoeft en
Zo "professioneel" hoeft en kan het niet bij een 940.
Enkel en alleen toe-spoor van de vooras kan ingesteld worden.
Elke garage met uitlijn-appratuur kan dit. Er zijn er hier zelfs zat die het zelf kunnen met een handig gereedschapje of een touwtje...
Onder/naast het tankstation bij station Velperpoort zit er 1 die het goedkoop kan.
www.hstbanden.nl/
Deze doen de hele dag niets anders dan banden wisselen en autos uitlijnen.
Vaak betaal je (onnodig) voor een dure 4-punts uitlijning (dus inclusief de achteras)
Enkel en alleen toe-spoor van de vooras kan ingesteld worden.
Elke garage met uitlijn-appratuur kan dit. Er zijn er hier zelfs zat die het zelf kunnen met een handig gereedschapje of een touwtje...
Onder/naast het tankstation bij station Velperpoort zit er 1 die het goedkoop kan.
www.hstbanden.nl/
Deze doen de hele dag niets anders dan banden wisselen en autos uitlijnen.
Vaak betaal je (onnodig) voor een dure 4-punts uitlijning (dus inclusief de achteras)
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2020 14:45 #1459631
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrijdag de 13de
Hallo mede liefhebbers,
Vanmiddag ben ik bezig geweest met het paddenstoelrubber die ik de vorige keer achterwegen had gelaten. Nadat ik alles gedemonteerd heb en volgens de specs aangedraaid zit er speling op het wiel. Ik kan mijn vinger niet direct op het probleem leggen... Recht uitrijden is er niks te horen maar zodra ik instuur een duidelijk tik. Wie weet raad?
Vanmiddag ben ik bezig geweest met het paddenstoelrubber die ik de vorige keer achterwegen had gelaten. Nadat ik alles gedemonteerd heb en volgens de specs aangedraaid zit er speling op het wiel. Ik kan mijn vinger niet direct op het probleem leggen... Recht uitrijden is er niks te horen maar zodra ik instuur een duidelijk tik. Wie weet raad?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2020 15:16 #1459634
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plaatje
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2020 20:29 #1459652
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden.
Horizontale speling en het geluid worden veroorzaakt door de stuurstang die in het stuurhuis gaat (ik vermoed dat dit de stuurstang heet) zie afbeelding voor een duidelijk beeld. Is deze speling zelf op te lossen zoja waar komt hij vandaan? Ik bedoel trouwens niet het kogelgewricht maar verderop richting het stuurhuis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2020 21:03 #1459668
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor de vervanging?
<blockquote>
plaatje van de draagarm behoorlijk geroest maar dit lijkt mij niet de oorzaak.
</blockquote>
Dit is hoop ik een plaatje van vóór vervanging van de rubbers?
Als ik het zo bekijk, moet er nog een mm of 4 tot 5 oude bende af.
Zo'n arm kan best wel wat lomp geweld weerstaan, dus beitel en hamer er maar op los.
Als je vóór en na de vervanging geen verschil heb in toespoor, moet je je toch even afvragen of dat wel klopt.
plaatje van de draagarm behoorlijk geroest maar dit lijkt mij niet de oorzaak.
</blockquote>
Dit is hoop ik een plaatje van vóór vervanging van de rubbers?
Als ik het zo bekijk, moet er nog een mm of 4 tot 5 oude bende af.
Zo'n arm kan best wel wat lomp geweld weerstaan, dus beitel en hamer er maar op los.
Als je vóór en na de vervanging geen verschil heb in toespoor, moet je je toch even afvragen of dat wel klopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam