Stijn's Volvo 940 Limited Edition 2.3lpt '98 UPDATE!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-07-2017 15:42 #1439403
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic De
Amazon's en de PV's hadden het eindstuk juist recht naar achteren, de amazon combi had zelfs een knikje naar beneden. Het is begonnen bij de 140 serie. Maar wat je zegt mbt de rede daar zit wel wat in. Maar ik heb het altijd al een afschuwelijk gezicht gevonden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2017 17:21 #1439407
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat die pennenvakjes nooit voor de 900 modellen bedoeld waren, het staat in ieder geval niet voor de 900 in de accesoire catalogus voor 1997. Maar als het past, dwz als het dashboard daar qua model hetzelfde is ok, dan moet ik ook maar eens op zoek.
Het muntvakje aan de linkerkant is in ieder geval altijd plak geweest en twee dunne stukjes zelfklevend dubbelzijdig wordt zal toch wel de nodige dikte geven?
Bij het plakken van dat muntvakje aan de linkerkant moet je wel rekening houden met ruimte voor het open klappen van het dekseltje.
Ik zou ze in ieder geval nooit schroeven.
Groeten,
Het muntvakje aan de linkerkant is in ieder geval altijd plak geweest en twee dunne stukjes zelfklevend dubbelzijdig wordt zal toch wel de nodige dikte geven?
Bij het plakken van dat muntvakje aan de linkerkant moet je wel rekening houden met ruimte voor het open klappen van het dekseltje.
Ik zou ze in ieder geval nooit schroeven.
Groeten,
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2017 18:09 #1439408
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Hallo Allen,
Hallo Allen,
Het pennenbakje bevestig ik met dubbelzijdige automotive tape van 3m ( 3mm dikke variant ongeveer) Te krijgen in o.a hornybach.
Ik irriteerde me eerst ook aan de uitlaat , hiervoor heb ik een stuk rechte pijp meegenomen tijdens de apk en vervolgens voorzien van een klein bescheiden sierstukje. Echter vind ik de slinger ook karakter en passend bij de auto. Ik heb 1 dag met het sierstukje en rechte pijp rond gereden maar vond het te veel kermis worden. Hierdoor heb ik besloten de originele pijp weer terug te monteren.
Het pennenbakje bevestig ik met dubbelzijdige automotive tape van 3m ( 3mm dikke variant ongeveer) Te krijgen in o.a hornybach.
Ik irriteerde me eerst ook aan de uitlaat , hiervoor heb ik een stuk rechte pijp meegenomen tijdens de apk en vervolgens voorzien van een klein bescheiden sierstukje. Echter vind ik de slinger ook karakter en passend bij de auto. Ik heb 1 dag met het sierstukje en rechte pijp rond gereden maar vond het te veel kermis worden. Hierdoor heb ik besloten de originele pijp weer terug te monteren.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2017 18:11 #1439409
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Bovenstaand was eigenlijk met
Bovenstaand was eigenlijk met het idee om een Simons einddemper na te bootsen. Wellicht komt deze ooit nog eens in de toekomst al vind ik de achterkant te druk worden met 2 van die chrome pijpjes. Uiteindelijk toch wel blij met de originele dikke S-Bocht. Bovendien is die van mij vrij nieuw en daarom nog netjes van kleur.
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2017 18:46 #1439410
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Munt/penbakjes
Je hebt gelijk Willem, ik zie de schroefgaten in het pennenvakje inderdaad zitten. Ik ga echter voor geen goud in het dashboard schroeven, denk dat ik niet de enige ben
. Met 2 lagen 3M tape blijft het ook prima zitten.
Het pennenbakje is volgens mij niet standaard niet op de 900 serie geleverd, het past echter wel perfect. Het muntenbakje was daarentegen destijds wel leverbaar op de 940. Ben ze echter nog nooit tegengekomen. Zijn deze echt zo zeldzaam?

Het pennenbakje is volgens mij niet standaard niet op de 900 serie geleverd, het past echter wel perfect. Het muntenbakje was daarentegen destijds wel leverbaar op de 940. Ben ze echter nog nooit tegengekomen. Zijn deze echt zo zeldzaam?
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2017 18:58 #1439411
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Dus
Het is dus inderdaad zo dat zo een pennenvakje ook op een 900 dashboard past?
Dan moet ik op zoek. Maar ook ik ga zeker niet schroeven.
Een zwarte, dat moet wel lukken hoop ik. Als je toch na gaat dat er destijds 7 kleurvarianten in de brochure stonden.
Groeten,
Dan moet ik op zoek. Maar ook ik ga zeker niet schroeven.
Een zwarte, dat moet wel lukken hoop ik. Als je toch na gaat dat er destijds 7 kleurvarianten in de brochure stonden.
Groeten,
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2017 01:32 #1439415
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mobieltje
Hallo Volvisti
Zo'n pennenbakje lijkt me vooral handig als je af en toe je mobieltje op het dashboard wilt zetten.
groetjes
Mathy
Zo'n pennenbakje lijkt me vooral handig als je af en toe je mobieltje op het dashboard wilt zetten.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2017 08:38 #1439417
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Carkit !
Mijn mobiel heb ik liever in een carkit zitten, deze heb ik dus ingebouwd.
Een brodit auto specifieke houder en een telefoonhouder van marktplaat.
Ik wil niet meer zonder !
Een brodit auto specifieke houder en een telefoonhouder van marktplaat.
Ik wil niet meer zonder !
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2017 10:26 #1439418
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Wat mathy zegt inderdaad. Zo
Wat mathy zegt inderdaad. Zo kan ik mijn mobiel op zn zij in het bakje leggen.
Even ontopic. Weet iemand waar ik 2 nieuwe rubbere pakkingen kan krijgen voor achter de achterlichten? Die van mij zijn gort droog
Even ontopic. Weet iemand waar ik 2 nieuwe rubbere pakkingen kan krijgen voor achter de achterlichten? Die van mij zijn gort droog
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2017 12:55 #1439421
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Pennenbakje in een 940 past
Pennenbakje in een 940 past prima, heb ik al jaren erin zitten. In een 960 wordt het wel een uitdaging. En bij dynamisch genomen bochten vliegen de pennen er alsnog weleens uit...
Het muntenvakje van een 700 hoort wel geschroefd te worden met drie schroeven, het scharnier met veer is veel te zwaar voor een plakstrip. Maar dat bakje past echt niet in een 940: waar de 740 een verdieping in het dashboard heeft, heeft de 940 een speakerrooster.
Voor de 940 waren er muntenbakjes die je vastplakte (niet schroefde, inderdaad) op het uitstekende stuk boven de lichtschakelaar. Zo'n bakje heb ik ook ooit besteld bij de dealer, maar dat was rommel: licht plastic, dat vervormde op een warme zomerdag in de zon, en daarna niet meer fatsoenlijk sloot.
Het muntenvakje van een 700 hoort wel geschroefd te worden met drie schroeven, het scharnier met veer is veel te zwaar voor een plakstrip. Maar dat bakje past echt niet in een 940: waar de 740 een verdieping in het dashboard heeft, heeft de 940 een speakerrooster.
Voor de 940 waren er muntenbakjes die je vastplakte (niet schroefde, inderdaad) op het uitstekende stuk boven de lichtschakelaar. Zo'n bakje heb ik ook ooit besteld bij de dealer, maar dat was rommel: licht plastic, dat vervormde op een warme zomerdag in de zon, en daarna niet meer fatsoenlijk sloot.
Moderators: Jerry Stam