Stijn's Volvo 940 Limited Edition 2.3lpt '98 UPDATE!
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2017 12:59 #1440820
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Hangt af van welk jaar
In andere accessoire gidsen staan ook andere kleuren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2018 23:07 #1446718
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Al bijna 2 jaar in het bezit
Al bijna 2 jaar in het bezit van de zweedse tank, nog steeds met veel plezier hoewel die afgelopen tijd wat nukken had.
Zo heb ik de laatste tijd, waaronder vandaag de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Kleppen gesteld, plaatjes geswitcht (met fflunche, thanks nog voor je hulp!)
-Verse bougies
-Verse filters en olie
-Spruitstuk heeft 4 nieuwe lpg uitstroompijpjes gekregen
-gasklephuis en spruitstukpakking vernieuwd
-Carterventilatie gereinigd, nieuwe O ring
-Spruitstuk, gasklephuis en cis klep gereinigd
-Stuk brandstofslang vervangen
-Nieuwe V snaren na knappen
Loopt nu weer normaal en goed op gas, van de week alles nog eens natrekken. Helaas wel 1 sissende benzine injector bij de 3e cilinder. Hoor het daar sissen en als ik spuit met water met sop gaat ie anders lopen op die plek. Daar moet ik dus binnenkort ff de O ring van vervangen
Verder afgelopen jaar geen grote pech dingen gehad, De auto heeft dan ook 2 maanden in de loods gestaan gezien mijn verblijf op Curacao.
Verder had ik een fixe olie lekkage, vermoed nog steeds dat het van de carterventilatie komt. Dat nu even aankijken...
De laatste en komende tijd ontzettend druk met werk, waar de volvo ook flink voor ingezet wordt, een echt werkpaard dus. Daarna zal ik hem weer eens helemaal tip top in orde maken en poetsen, want er zit een hoop verbetering in qua beschadigingen etc...
Verder ga ik binnenkort de gehele onderkant en holle ruimtes behandelen dat dat ook weer jaren mee kan.
Qua onderhoud begint ie dan weer aardig bij te lopen, zijn er een hoop dingen voor lange tijd vervangen en hoop ik nog km's plezier te hebben...
Bovendien begonnen met motorrijlessen, dus binnenkort ook een tweewieler
Hier wat foto's
Zo heb ik de laatste tijd, waaronder vandaag de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Kleppen gesteld, plaatjes geswitcht (met fflunche, thanks nog voor je hulp!)
-Verse bougies
-Verse filters en olie
-Spruitstuk heeft 4 nieuwe lpg uitstroompijpjes gekregen
-gasklephuis en spruitstukpakking vernieuwd
-Carterventilatie gereinigd, nieuwe O ring
-Spruitstuk, gasklephuis en cis klep gereinigd
-Stuk brandstofslang vervangen
-Nieuwe V snaren na knappen
Loopt nu weer normaal en goed op gas, van de week alles nog eens natrekken. Helaas wel 1 sissende benzine injector bij de 3e cilinder. Hoor het daar sissen en als ik spuit met water met sop gaat ie anders lopen op die plek. Daar moet ik dus binnenkort ff de O ring van vervangen
Verder afgelopen jaar geen grote pech dingen gehad, De auto heeft dan ook 2 maanden in de loods gestaan gezien mijn verblijf op Curacao.
Verder had ik een fixe olie lekkage, vermoed nog steeds dat het van de carterventilatie komt. Dat nu even aankijken...
De laatste en komende tijd ontzettend druk met werk, waar de volvo ook flink voor ingezet wordt, een echt werkpaard dus. Daarna zal ik hem weer eens helemaal tip top in orde maken en poetsen, want er zit een hoop verbetering in qua beschadigingen etc...
Verder ga ik binnenkort de gehele onderkant en holle ruimtes behandelen dat dat ook weer jaren mee kan.
Qua onderhoud begint ie dan weer aardig bij te lopen, zijn er een hoop dingen voor lange tijd vervangen en hoop ik nog km's plezier te hebben...
Bovendien begonnen met motorrijlessen, dus binnenkort ook een tweewieler
Hier wat foto's
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2018 22:49 #1447988
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Tja, hoe ga ik dit eens
Tja, hoe ga ik dit eens vertellen... Sinds gisteravond vrij onverwachts eigenaar geworden van een 740TIC project auto waar de nodige centen en uurtjes al in zijn gaan zitten. Gekocht van een goede vriend die mij 7 jaar geleden heeft besmet met het volvo virus. Daar ik altijd een oogje op zijn 740 heb gehad en waar ik dan nu uiteindelijk eigenaar van ben geworden.
De auto is in 2011 in Nederland gekomen en is geimporteerd uit Duitsland, officieel een TIC met een overdrive. Mijn maat heeft toen (toen de regelingen nog fijn waren) gas in laten bouwen en hier vele km's mee gereden tot dat de regelingen anders werden. Toen besloot hij een C70 T5 als vaste auto te kopen en de 740 om te gaan bouwen en op te knappen in de vrije uren. Er heeft een motorswap plaatsgevonden:
met een B230 FT blok van een 940 uit 98, icm M90 handbak (nieuwe koppeling/kop cil)
Over het blok:
B230FT
Stalen koppakking
Grote kleppen
Uitgefreesd uitlaatspruitstuk
LH 2.4 injecties met de bekende turbo bricks chips
Simonis einddemper
Nieuwe T3 turbo met oliekoeler
Kabelboom 940
Verder is er een 940 dash met hout- inleg ingekomen, met notenhouten nardi stuurtje, zwart leder interieur, is er het e.a vernieuwt aan de ophanging etc etc.
Helaas is de auto sinds 2 jaar bij tijdsgebrek in verval geraakt en eigenlijk nooit volledig afgemaakt, zo moet de gasuitbouw gekeurd worden, nieuwe APK, diverse elektra dingen werkend maken, remmen nalopen etc etc. Een hoop werk te verzetten maar de basis is enorm leuk. Daar hij door verhuizing geen ruimte en tijd meer had moest hij noodgedwongen weg.
Mijn plannen de komende tijd:
Gas uitbouw keuren
APK waardig maken en APK regelen
Elektra werkend maken (verlichting, CV, claxon, ruitenwissers , dashboard verlichting etc etc.)
Opknappen van de koets, deur en motorkap zijn lelijk
Anti roest behandeling bodem
De lak is niet in super goede staat, maar na vervangen van de deur en motorkap wel weer toonbaar voor zijn leeftijd, Als de 740 klaar is zal er toch een keuze gemaakt gaan worden welke auto blijft, de 9 of de 7... to be continued
De auto is in 2011 in Nederland gekomen en is geimporteerd uit Duitsland, officieel een TIC met een overdrive. Mijn maat heeft toen (toen de regelingen nog fijn waren) gas in laten bouwen en hier vele km's mee gereden tot dat de regelingen anders werden. Toen besloot hij een C70 T5 als vaste auto te kopen en de 740 om te gaan bouwen en op te knappen in de vrije uren. Er heeft een motorswap plaatsgevonden:
met een B230 FT blok van een 940 uit 98, icm M90 handbak (nieuwe koppeling/kop cil)
Over het blok:
B230FT
Stalen koppakking
Grote kleppen
Uitgefreesd uitlaatspruitstuk
LH 2.4 injecties met de bekende turbo bricks chips
Simonis einddemper
Nieuwe T3 turbo met oliekoeler
Kabelboom 940
Verder is er een 940 dash met hout- inleg ingekomen, met notenhouten nardi stuurtje, zwart leder interieur, is er het e.a vernieuwt aan de ophanging etc etc.
Helaas is de auto sinds 2 jaar bij tijdsgebrek in verval geraakt en eigenlijk nooit volledig afgemaakt, zo moet de gasuitbouw gekeurd worden, nieuwe APK, diverse elektra dingen werkend maken, remmen nalopen etc etc. Een hoop werk te verzetten maar de basis is enorm leuk. Daar hij door verhuizing geen ruimte en tijd meer had moest hij noodgedwongen weg.
Mijn plannen de komende tijd:
Gas uitbouw keuren
APK waardig maken en APK regelen
Elektra werkend maken (verlichting, CV, claxon, ruitenwissers , dashboard verlichting etc etc.)
Opknappen van de koets, deur en motorkap zijn lelijk
Anti roest behandeling bodem
De lak is niet in super goede staat, maar na vervangen van de deur en motorkap wel weer toonbaar voor zijn leeftijd, Als de 740 klaar is zal er toch een keuze gemaakt gaan worden welke auto blijft, de 9 of de 7... to be continued
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
01-08-2018 07:52 #1447996
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Keuzestress?!?
Wow, da’s een mooi project Stijn! Hoe is de staat vh interieur vd 740? ( leer?, (hangend) hemeltje?). Een wolf in schaapskleren. De keuze zal straks niet makkelijk worden, al dacht ik dat je voor je werk de laadruimte vd 940 kon waarderen. Succes met je project !
Groet, Pascal
Groet, Pascal
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2018 09:53 #1447998
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Keuzestress gaat het zeker
Keuzestress gaat het zeker nog worden. Interieur Vd 740 is voor de leeftijd redelijk. Denk aan wat beschadigd leer en t hemeltje hangt ietsjes achterin. Nette lederen achterbank kan ik van fflunche overnemen. Verder Vd week setje hydra’s ophalen met goede banden. De kunst van dit project is veel zelf doen, met kleine ingrepen tot iets moois komen zonder dat alles meteen de hoofdprijs moet kosten en in concoursstaat moet zijn. Zit er al een tijdje over te denken om een busje voor werk te kopen op grijs kenteken. Mooie aftrekpost en dan kan ik die echt als werkauto gebruiken. De 740 zou dan enorm interessant zijn om er naast te houden voor die centen
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2018 13:31 #1448011
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Heeh, een voormalige auto van
Heeh, een voormalige auto van Guus Cornax! Dat betekent ongetwijfeld dat de conditie toen bovenmatig goed was. Leuke aanwinst!
En leuk detail, die dubbele lampen onder de bumper. Wat wel betekent dat je een sleepoog mist...
En leuk detail, die dubbele lampen onder de bumper. Wat wel betekent dat je een sleepoog mist...
Moderators: Jerry Stam