Stijn's Volvo 940 Limited Edition 2.3lpt '98 UPDATE!
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2017 09:20 #1439946
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Hoi Stefan. Bedankt voor je
Hoi Stefan. Bedankt voor je tips. De accu is pas van november dus die vermoed ik niet zo snel..
Ik ga zo eens proberen door te meten met 1 pool los..
Ik vind het zelf zo raar dat de spanning bij de dynamo wel op loopt maar dus niet bij de accu..?!
Ik ga zo eens proberen door te meten met 1 pool los..
Ik vind het zelf zo raar dat de spanning bij de dynamo wel op loopt maar dus niet bij de accu..?!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2017 10:53 #1439947
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu
Je geeft zelf al het antwoord, controleer de aansluitingen op de Accu e.v.t.
overgang weerstanden. De bekabeling loopt van Dynamo via Startmotor naar de Accu, kan je even Ohm's doormeten..
Maak e.v.t. een dikke kabel direct tussen Dynamo en Accu.
Groet Mart, lid.nr.: 950.
overgang weerstanden. De bekabeling loopt van Dynamo via Startmotor naar de Accu, kan je even Ohm's doormeten..
Maak e.v.t. een dikke kabel direct tussen Dynamo en Accu.
Groet Mart, lid.nr.: 950.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2017 16:02 #1439950
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit gedrag lijkt vrijwel
Dit gedrag lijkt vrijwel identiek aan wat bij mij optrad.
Bij mij lag het ook aan de kabel tussen dynamo en accu. Verse kabel getrokken en probleem is weg.
Neem uiteraard wel een voldoende dikke kabel.
Bij mij lag het ook aan de kabel tussen dynamo en accu. Verse kabel getrokken en probleem is weg.
Neem uiteraard wel een voldoende dikke kabel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2017 09:46 #1439961
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spanningsverschil meten
Meet het spanningsverschil eens over de plus van de dynamo en de plus van de accu. Dan meet je rechtstreeks het verlies over die kabel.
Overigens kan een accu die echt leeg is in het begin maar weinig stroom opnemen. Hij moet eerst weer wat opgeladen zijn voordat de laadstroom hoger wordt. Het duurt daarom wel een poosje voordat die weer volledig is opgeladen. Maar dat verklaart niet het verschil tussen accuspanning en dynamospanning.
Is de binnenverlichting soms blijven branden? Of het lampje in de kofferbak of dashboardkastje oid?
Overigens kan een accu die echt leeg is in het begin maar weinig stroom opnemen. Hij moet eerst weer wat opgeladen zijn voordat de laadstroom hoger wordt. Het duurt daarom wel een poosje voordat die weer volledig is opgeladen. Maar dat verklaart niet het verschil tussen accuspanning en dynamospanning.
Is de binnenverlichting soms blijven branden? Of het lampje in de kofferbak of dashboardkastje oid?
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2017 13:41 #1439969
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Die lampjes zijn inprincipe
Die lampjes zijn inprincipe altijd uitgegaan, mogelijk ligt de remote kabel van mn versterker los dat die hem leeg trekt.. Eerst maar even het spanningsverschil tussen die kabel meten. Is dat het blauwe massa kabeltje op het blok/dynamo? of welke moet ik precies hebben?
Ga zo iig alle massa puntjes opschuren..
Ga zo iig alle massa puntjes opschuren..
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2017 18:40 #1439976
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Vandaag ff gesleuteld:
Vandaag ff gesleuteld:
-Massa puntjes opgeschuurd/in vasaline gezet
-Remote achter op versterker gecheckt, was oke
-Remote achter op radio stekkertje losgeschoten
-Koolborstels nog op redelijke lengte, sleepringen ietsjes ingesleten maar heb ze erger gezien..
Nog steeds wel een te lage spanning naar mijn idee:
Op de accu:
Stationair rond de 12v
3000 touren 12,75V
Heb er ong 20 km mee gereden, ik ga even kijken hoe 't de komende dagen gaat.. Sowieso vanplan om binnenkort het euro alarm volledig uit te bouwen..
-Massa puntjes opgeschuurd/in vasaline gezet
-Remote achter op versterker gecheckt, was oke
-Remote achter op radio stekkertje losgeschoten
-Koolborstels nog op redelijke lengte, sleepringen ietsjes ingesleten maar heb ze erger gezien..
Nog steeds wel een te lage spanning naar mijn idee:
Op de accu:
Stationair rond de 12v
3000 touren 12,75V
Heb er ong 20 km mee gereden, ik ga even kijken hoe 't de komende dagen gaat.. Sowieso vanplan om binnenkort het euro alarm volledig uit te bouwen..
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2017 00:41 #1439997
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Overgangsweerstand
Hallo Stijn
De overgang van de accuklem naar de accukabel wil wel eens slecht worden en dan een weerstand ontwikkelen. Bij mij zorgde dat ervoor dat ik tussen accu en kabel een heel Volt verloor. De overgang werd ook warm. Meet de spanning eens tussen accupool en net achter de accukabel.
groetjes
Mathy
De overgang van de accuklem naar de accukabel wil wel eens slecht worden en dan een weerstand ontwikkelen. Bij mij zorgde dat ervoor dat ik tussen accu en kabel een heel Volt verloor. De overgang werd ook warm. Meet de spanning eens tussen accupool en net achter de accukabel.
groetjes
Mathy
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2017 18:27 #1440236
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Nou ik ben achter het
Nou ik ben achter het probleem hoor, had een gerevisseerde dynamo van Peter te leen gekregen om uit te proberen. Ik vandaag dus de oude eruit gehaald, blijkt dit een 80ah dynamo te zijn!!! Dit verklaart een hoop waarom het allemaal zo leeg is etc aangezien ik een hoop groot stroomverbruikers in de auto heb zitten. Omgewisseld voor de 100ah dynamo en dit lijkt nu goed te zijn. De waardes op de accu zijn weer goed nu. Ook heb ik het idee dat hij sneller aanslaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2017 09:58 #1440250
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Groot genoeg
80 A zou toch ruim voldoende moeten zijn, zeker in de zomer. Met verlichting aan en een LPi pomp schat ik dat ik niet meer dan zo'n 30 à 35 A verbruik. Als 80 A dan niet genoeg is, dan heb je echt héle grote extra stroomverbruikers in gebruik. Ik denk eerder dat je 80 A dynamo het niet zo best meer deed.
Het is maar net waar het BDP merkteken staat tov de sensor hoe snel de motor aanslaat. Soms is die bij het afzetten net voorbij de sensor gekomen en moet de startmotor de motor eerst bijna een volle omwenteling laten maken en duurt aanslaan langer. Als het teken net voor de sensor is geëindigd, dan is een tikje genoeg.
Maar als je de dynamo toch los hebt, laat hem even testen bij een revisiebedrijf. In Amersfoort zit bijvoorbeeld nog een ambachtelijk bedrijf waar ze je zeker even kunnen helpen.
Het is maar net waar het BDP merkteken staat tov de sensor hoe snel de motor aanslaat. Soms is die bij het afzetten net voorbij de sensor gekomen en moet de startmotor de motor eerst bijna een volle omwenteling laten maken en duurt aanslaan langer. Als het teken net voor de sensor is geëindigd, dan is een tikje genoeg.
Maar als je de dynamo toch los hebt, laat hem even testen bij een revisiebedrijf. In Amersfoort zit bijvoorbeeld nog een ambachtelijk bedrijf waar ze je zeker even kunnen helpen.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2017 18:19 #1440338
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Er gaat iets mis met
Er gaat iets mis met bovenstaande berichten..
Vandaag vervangen:
PU rubbers dynamo
nieuwe v snaar
Gerevisseerde dynamo
Ook even de auto laten wassen!
Kan mooi weer n paar ton mee!
Vandaag vervangen:
PU rubbers dynamo
nieuwe v snaar
Gerevisseerde dynamo
Ook even de auto laten wassen!
Kan mooi weer n paar ton mee!
Moderators: Jerry Stam