Stijn's Volvo 940 Limited Edition 2.3lpt '98 UPDATE!

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2016 12:15 #1433317 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Zalig kerstfeest!
Via deze weg wil ik iedereen binnen de vereniging fijne dagen toewensen met een mooi nieuw jaar! Voor diegene die mijn 940 in het echt willen ontmoeten, derde kerstdag sta ik op de eindejaarsmeeting!

(inmiddels zit de spoiler met 3e remlicht er al weer een tijdje op, maakt hem echt af zo i.c.m de getinte ruiten.) Binnenkort de snowcap erop, auriga's netjes maken en een goede voorjaarsbeurt geven!

Binnen nu en zeer korte tijd ga ik de audio aanpakken, iets wat mij al een tijdje irriteert als geluidstechnicus zijnde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-12-2016 14:31 #1433320 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Mooie verschijning
Jouw 940 is en blijft een mooie verschijning, Stijn!

Veel plezier met het verder verbeteren/verfraaien. De originele ronde luidsprekers in de D-stijl (tweeters) op oorhoogte in de bagageruimte zijn een mooie upgrade. Heb ik ook gedaan en daarmee heb je met 8 speakers (origineel Volvo Audio System: 4 voorin en 4 achterin, waarvan de helft tweeters zijn) een aardig strak/vol geluid in de auto. Alleen het echte strakke laag ontbreekt.
Vanzelfsprekend is dit vergeleken met de norm a la 1997/1998. Vergeleken met de High Performance Audio uit onze V50 T5, hoor je de gedateerdheid er wel vanaf. Voor mij voldoet het in elk geval prima in mijn 940. Ik kan er prima radio mee luisteren en muziek vanaf USB mee afspelen.
Maar misschien wil jij er nog wel meer (after market) uithalen (sub woofer etc.)?!?

Vanuit deze kant ook fijne feestdagen en een goed 2017 toegewenst met veel veilige kilometers toegewenst.
groet,
Pascal

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2016 15:22 #1433322 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Voor een volwassen laag is
Voor een volwassen laag is een actieve subwoofer onder de stoel een prima oplossing. Dat is eenvoudig aan te sluiten. Zelfs ik kan het! Een moderne radio heeft een Japanse aansluiting (rood - witte stekkers) hiervoor. Makkelijker kan niet.
Voor relatief weinig geld is dat te doen.
Heb dat ook in mijn 940 zitten (of liggen is een beter woord). 960 speakers in de deuren en tweeters in het dashboard zijn ook een goede verbetering. Zie eerdere postings hierover op dit forum.

Tweeters en de subwoofer zijn voor acceptabele bedragen te koop bij Conrad. Voor tweeters: koop ze met ingebouwd filter.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2016 20:52 #1433325 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Bedankt Pascal & Lex! Wat
Bedankt Pascal & Lex! Wat betreft de audio, ik heb nog een hele partij spullen liggen vanuit mijn 1e auto. Toen der tijd nieuw aangeschaft met een kostenplaatje duurder dan de hele auto haha. Momenteel zitten er geen werkende tweeters voor in het dash, hier komen inderdaad 2 gefilterde tweeters in te zitten. Verder heb ik een compacte 8'' JBL sub voor de aanvulling/push op het laag. Verder wil ik alles zo origineel mogelijk houden.

@Lex, ik heb vrij weinig ruimte onder mijn stoelen in de 940, toevallig een foto waar je de sub geplaatst hebt? Ik zou graag onder 1 van de 2 stoelen mijn versterker etc bouwen zodat het niet opvalt en de achterruimte volledig kan blijven benutten..

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2016 16:32 #1433351 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Onder de stoel ligt een sub
Onder de stoel ligt een sub die vergelijkbaar is met deze:
www.conrad.nl/nl/raveland-flatsub-fs-8-a...ef-600-w-372362.html
Deze ligt los onder de stoel. Door de afmetingen kan 'ie eigenlijk geen kant op. De sub past niet onder de bestuurdersstoel. Die is elektriek verstelbaar en dan is er te weinig ruimte. De sub steekt aan de achterkant wat uit (cm of 10). Ik heb daar een extra vloermatje over gelegd. Dan valt het niet op, ook niet voor het dievengilde. Maar met kinderen is dat natuurlijk niet ideaal.

Er moet ergens een foto op de site staan met de sub. Nu staat de 940 in de stalling en kom ik daar wat lastig bij.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2016 16:35 #1433352 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Even zoeken en hier staan de
Even zoeken en hier staan de foto's van de sub onder de stoel.
volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/...voorbeel-van-een-s80

Geen idee waarom de foto's onderste boven staan... De ene foto is met de stoel in de voorste stand. De andere foto met de stoel in de achterste stand.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2016 19:19 #1433384 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Trots!
Gister bij de eigdejaarsmeeting wezen kijken van Volvo forum, was vlak bij dus dacht laat ik eens langs gaan. Stond veel nieuw spul tussen en weinig van ons.. Heb me erg vermaakt en er zijn geweldige platen van mijn 940 geschoten. Als ik ze zo voor me zie ben ik toch best wel een beetje trots hoe de auto er bij staat voor zijn leeftijd. Sinds de zomer is er een hoop aan verbeterd en veranderd. En met dit soort platen zie je dat weer prachtig terug. Ik ga er een paar laten afdrukken op aluminium voor op m'n kamer/ in de schuur. De 340 is van een goede vriend van mij.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2016 22:38 #1433394 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gelukkig zie ik toch ook wat
Gelukkig zie ik toch ook wat 740's en 940's op de achtergrond. Je was dus niet de enige!

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2016 19:34 #1433408 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Daar was ook alles mee gezegd
Daar was ook alles mee gezegd haha!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2017 11:52 #1433445 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tja: als ze het niet op een
Tja: als ze het niet op een normale werkdag hadden georganiseerd was ik waarschijnlijk wel even komen kijken...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC