Stijn's Volvo 940 Limited Edition 2.3lpt '98 UPDATE!
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2016 19:40 #1431835
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Weer een kleine leuke update!
Vandaag zijn de dikke achterveren eronder geplaatst door Peter Verkerk.
Ook heeft hij het koelsysteem nagelopen en het reservoir/wat leidingen vervangen en de KVS ververst. Helemaal top weer. Tevens een hele sjieke originele lederen 900 serie armsteun bij hem gescoord met 4 bekerhouders. Meteen maar gemonteerd, is hier nog een aparte sluiting voor op de markt?
Groet,
Stijn
Ook heeft hij het koelsysteem nagelopen en het reservoir/wat leidingen vervangen en de KVS ververst. Helemaal top weer. Tevens een hele sjieke originele lederen 900 serie armsteun bij hem gescoord met 4 bekerhouders. Meteen maar gemonteerd, is hier nog een aparte sluiting voor op de markt?
Groet,
Stijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2016 01:53 #1431845
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee. Als de sluiting niet
Nee. Als de sluiting niet perfect uitkomt, heb je een armsteun voor een 740 in een 940 gezet, of andersom. De middentunnel-bakjes zijn verschillend van lengte. Kan je het beste oplossen door de middenconsole te vervangen.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2016 10:57 #1431850
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic De vorige armsteun(klepje)
De vorige armsteun(klepje) werkte dmv magneetjes. Deze heeft een haakje onderop zitten. Komt verder wel precies overeen.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-10-2016 13:31 #1431854
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic haakjes
Stijn, bij Estate Services kun je deze sluiting met haakje voor een armsteun volgens mij nog nieuw kopen.
Het heet: vanger armsteun pal en kost nog geen 2 euro.
Succes!
groet,
Pascal
Het heet: vanger armsteun pal en kost nog geen 2 euro.
Succes!
groet,
Pascal
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2016 15:07 #1431856
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Geweldige tip!
Thanks Pascal voor deze geweldige tip!
Inmiddels lekker aan het sleutelen vandaag. Mistlamp reflector vervangen, koplampglazen schoon gemaakt, onder kant behandeld met ML bodycoat (schade plekjes) knikken in de dorpel eruit getrokken en behandeld met tectyl en de deur iets proberen af te stellen. Denk dat het binnenkort toch tijd is voor een andere scharnier.
Inmiddels lekker aan het sleutelen vandaag. Mistlamp reflector vervangen, koplampglazen schoon gemaakt, onder kant behandeld met ML bodycoat (schade plekjes) knikken in de dorpel eruit getrokken en behandeld met tectyl en de deur iets proberen af te stellen. Denk dat het binnenkort toch tijd is voor een andere scharnier.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2016 14:02 #1432040
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Winterklaar
De Volvo is weer winterklaar inmiddels.
Nieuwe Varta E11 gemonteerd
Antivries ruitenvloeistof erin
Alles nagelopen en in het vet gezet
De Ovlov wordt helaas wel ontzettend vies met dit weer. Dus heb het wassen nog maar even uitgesteld. Verder was de oude Varta E23 zo dood als een pier afgelopen dagen. Hield zijn spanning niet meer vast na een paar uur stilstaan. Vermoedelijk door de ouderdom/koude dagen. De Accu was ruim 'n jaar of 5 oud. Hopelijk is daarmee nu het probleem verholpen en kan ik er weer even tegenaan.
Van het voorjaar staat er een grote poetsbeurt/detail beurt op het programma, nu eerst maar even (hopelijk probleemloos) de winter door!
Nieuwe Varta E11 gemonteerd
Antivries ruitenvloeistof erin
Alles nagelopen en in het vet gezet
De Ovlov wordt helaas wel ontzettend vies met dit weer. Dus heb het wassen nog maar even uitgesteld. Verder was de oude Varta E23 zo dood als een pier afgelopen dagen. Hield zijn spanning niet meer vast na een paar uur stilstaan. Vermoedelijk door de ouderdom/koude dagen. De Accu was ruim 'n jaar of 5 oud. Hopelijk is daarmee nu het probleem verholpen en kan ik er weer even tegenaan.
Van het voorjaar staat er een grote poetsbeurt/detail beurt op het programma, nu eerst maar even (hopelijk probleemloos) de winter door!
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2016 19:11 #1432209
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Sneakpreview
Er komt een leuke update aan na een lange zoektocht.
Binnenkort aan de gang met strak maken en spuiten! Iemand toevallig nog klemmetjes liggen om een spoiler achterop te bevestigen?
Binnenkort aan de gang met strak maken en spuiten! Iemand toevallig nog klemmetjes liggen om een spoiler achterop te bevestigen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2016 00:59 #1432436
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mistlampreflector vervangen...
Ha Stijn,
Ik las dat je één van de mistlampreflectoren hebt vervangen.
Was deze ook geroest?
Ik heb er ook zo één, vandaar mijn vraag.
Is de reflector makkelijk te (de)monteren in de lampunit?
Mooie Volvo trouwens!
Groet,
Hans van Oostveen
Ik las dat je één van de mistlampreflectoren hebt vervangen.
Was deze ook geroest?
Ik heb er ook zo één, vandaar mijn vraag.
Is de reflector makkelijk te (de)monteren in de lampunit?
Mooie Volvo trouwens!
Groet,
Hans van Oostveen
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2016 11:46 #1432440
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Hallo Hans,
Hallo Hans,
Bedankt voor je compliment, ik doe m'n best om hem telkens een stapje mooier en beter te maken
Dit is zeker goed te doen, ik had gelukkig 2 donor lampen liggen waar ik op kon oefenen.
Kleine werkbeschrijving:
Verwijder de strip onder de koplamp (evt met wisser (dopje
Verwijder de koplamp glazen (4 clips boven 4 clips beneden, (kleine schroevendraaier er tussen en wippen maar!)
Nu is de koplamp open, draai de mistlamp reflector volledig naar beneden en druk de palletjes van het mechanisme uit de reflector.
Vervolgens verwijder je de lamp unit uit de reflector en bouw je alles in tegengestelde volgorde weer terug. Alles bij elkaar ongeveer een half uurtje werk. Voor het mooie even de koplampglazen en rubbers goed schoonmaken!
Succes!
Bedankt voor je compliment, ik doe m'n best om hem telkens een stapje mooier en beter te maken
Dit is zeker goed te doen, ik had gelukkig 2 donor lampen liggen waar ik op kon oefenen.
Kleine werkbeschrijving:
Verwijder de strip onder de koplamp (evt met wisser (dopje

Verwijder de koplamp glazen (4 clips boven 4 clips beneden, (kleine schroevendraaier er tussen en wippen maar!)
Nu is de koplamp open, draai de mistlamp reflector volledig naar beneden en druk de palletjes van het mechanisme uit de reflector.
Vervolgens verwijder je de lamp unit uit de reflector en bouw je alles in tegengestelde volgorde weer terug. Alles bij elkaar ongeveer een half uurtje werk. Voor het mooie even de koplampglazen en rubbers goed schoonmaken!
Succes!
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2016 12:08 #1432443
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Leuke spulletjes
Afgelopen weekend flink de spoiler onder handen genomen, Geschuurd, geplamuurd, filler, kleur en afgelakt! Ook hier weer 2 volle dagen druk mee geweest. Resultaat is erg strak geworden en zo'n 75.- bespaard t.o.v een spuiterij... Van het weekend proberen te monteren.
Als ik het remlicht van te voren wil testen en deze gewoon op de accu druk, dan zou het gewoon moeten werken toch?? (led)
Verder ga ik morgen een nette set Pholus wielen met goodyear winterbanden ophalen. Kon er aankomen voor een leuke prijs en vind dit ook wel mooie velgen. Dit bied tevens de kans om de Auriga's wat netter te maken van de winter.
Als ik het remlicht van te voren wil testen en deze gewoon op de accu druk, dan zou het gewoon moeten werken toch?? (led)
Verder ga ik morgen een nette set Pholus wielen met goodyear winterbanden ophalen. Kon er aankomen voor een leuke prijs en vind dit ook wel mooie velgen. Dit bied tevens de kans om de Auriga's wat netter te maken van de winter.
Moderators: Jerry Stam