[UPDATE: BINNEN!!!!!] Groupbuy Ruitenwisserrelais

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 17:38 #1194587 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Heel vreemd!
Hallo Bas

bas850 schreef : Dan vraag ik me af waarom het bij mij niet werkt? Gister avond nog even getest maar is best irritant, heb nu gemerkt dat als ik de gewone stand gebruik hij ook blijft hangen als ik hem uitzet. Vanavond even kijken of hij er toch niet helemaal goed inzit.

Volgens mij gaat alleen de interval via het intervalrelais en hebben alle andere standen niks met het intervalrelais te maken.  Wat gebeurt er, als je hetzelfde nog eens probeert met het "oude" relais?
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 17:48 #1194590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hier in friesland is niks
hier in friesland is niks gekomen!!!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 18:00 #1194593 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij mij in friesland
is het pakketje binnengekomen. zal de relais zsm in gaan bouwen.
martijn: mijn hartelijke dank voor de afhandeling en het op je nemen van de moeite van de groupbuy !!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 21:52 #1194628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais
Het pakje zaterdag netjes ontvangen. Weliswaar van een ietwat vreemde postbode, deze had het pakje wegens niet beantwoorden van de bel(stond waarschijnlijk net uit m'n werk onder de douche) achter in de tuin gelegt.... 
Het relais past bij mij ook niet vanwege het nokje, maar ga na alle geruststellende berichten hier morgen ook maar met een stanley mes spelen.
Overigens past het wel in het achterwisser aansluiting, maar je interval stand is dan pleittos 
en je kan alleen de wisser nog uitzetten vanuit de constant wissen stand. Ja dat heb je als je het eerste het beste gelijkende relais eruit trekt en wisselt voor het nieuwe....

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 21:55 #1194629 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Brabant onbereikbaar ?
Ben weliswaar het weekend weg geweest, maar ook bij de buren is niets afgegeven !
En ik wil nu ook wel eens variabel intervallen !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 22:12 #1194633 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb...
ook nog niets ontvangen. Wel genoeg regen maar geen relais.....

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 00:26 #1194665 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Anders
Dat ligt aan de puls-duur van het relais.
Je hebt waarschijnlijk al slijtage in je ruitenwissermotor waardoor hij geen genoegen neemt met zo n korte puls.
MAW dat ligt niet aan het relais!

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 00:30 #1194666 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Binnen
Vrijdag niet naar de postbus geweest.
Zaterdag morgen zaten ze (3X) erin.
Tis nog geen interval weer geweest.
Hij staat "uit" of op "Pijpen-stelen"
SUPER!!!!!!!!!!

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 09:25 #1194676 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Ook binnen!
Gisteren ook binnen gekregen in een erg praktische verpakking.Ziet er erg flashy uit in dat gele kleurtje.
Martijn, dank voor al de moeite en tijd die je erin hebt gestoken. 
Nu nog tijd vinden om te monteren want daar moet ik de hele middenconsole voor slopen.
Groeten.Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 11:23 #1194691 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slecht nieuws....
Heren,
Slecht nieuws... (snik! )
Ik heb het goedwerkende relais in de 740 er weer even uit gehaald en het zelfde exemplaar, dat was bedoeld voor de 780, daarvoor in de plaats gezet. Het zijn twee identieke gele relais-en. Dus daarmee heb ik willen controleren of dat tweede relais, dat het in de 780 niet deed, kapot zou zijn of niet.
Resultaat: ook in de 740 doet dat tweede relais het niet. Het LIJKT er dus op dat het tweede exemplaar defect was bij ontvangst. OK, kan gebeuren.
Maar nu: het eerste gele relais dus weer teruggeplaatst in de 740 met als resultaat: deze doet het nu ook niet meer. Bovendien komt de ruitewisser bij de tip-stand en bij de continu-aan stand niet meer terug in de rustpositie. En da's natuurlijk niet de bedoeling.
Om die reden heb ik het orginele volvorelais maar weer teruggeplaatst en die doet het gewoon zoals het hoort. Analyse: de storing ligt niet aan andere systemen in de auto maar iets IN het gele relais. 
Conclusie: er is kennelijk in de electronica van de gele relais iets wat heel gevoelig is. OF: heeft het TOCH iets met die plastic pootjes te maken...!
Martijn: no hard feelings naar jou toe, integendeel zelfs, een perfect initiatief!; bij groupbuys in de club is het altijd het risico van de eindgebruiker; de initiatiefnemer is nooit degene die iets heeft fout gedaan; je bent ten slotte niet de producent.
Advies aan iedereen: als-ie het doet: gewoon laten zitten en niet meer aan rommelen, anders bestaat het risico dat er iets niet goed gaat. En bewaar het orginele Volvorelais in de kofferbak!
Groeten, Lieme Huib

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC