[UPDATE: BINNEN!!!!!] Groupbuy Ruitenwisserrelais
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb twee relais besteld. 1 voor de 740 (MY 1990) en 1 voor de 780 (MY 1989). Twee identieke.
Het bleek echter dat de plastic pinnetjes anders waren, net zoals Jeroen beschrijft.
Ik heb de nummertjes van de aansluitingen op het orginele en het gele relais vergeleken.
Die komen overeen.
Toen de stoute schoenen aangetrokken en de plastic pinnetjes van het gele relais weggesneden.
Het gele relais vervolgens op de juiste manier op de juiste plek (achtersre rij, tweede van rechts) in de relaisbak VAN DE 740 gezet en: hij doet het!
Vervolgens ben ik op dezelfde manier met de 780 beziggegaan.
Het orginele relais bleek overigens aan de buitenkant anders dan het relais uit de 740. Maar de aansluitnummertjes kwamen overeen.
Wederom de pootjes weggesneden en: HIJ DOET HET NIET...
Jammer, dus.
Heeft iemand van jullie een idee hoe nu verder te gaan?
Groeten, Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
op de 780 doet hij het dus niet? Wat jammer en wat vervelend!
Heb je ze al omgeruild om te kijken of het toevallig een defect relais is? Als dat het geval is, ga ik met de verkoper in discussie over de afhandeling.
Zo niet: ik heb nog een 740 bezitter in het vizier die gráág jouw overgebleven relais overneemt dus als je weer een keer in de buurt bent (of ik bij jou) neem ik deze terug (of als je hem zelf op wilt sturen en het af wil handelen - ook goed).
Overigens; hij zou dus bij Jeroen (zonder plastic pootje) moeten werken als hij op jouw 740 werkt, toch?
LHOsinga schreef : Jeroen, Martijn,
Ik heb twee relais besteld. 1 voor de 740 (MY 1990) en 1 voor de 780 (MY 1989). Twee identieke.
Het bleek echter dat de plastic pinnetjes anders waren, net zoals Jeroen beschrijft.
Ik heb de nummertjes van de aansluitingen op het orginele en het gele relais vergeleken.
Die komen overeen.
Toen de stoute schoenen aangetrokken en de plastic pinnetjes van het gele relais weggesneden.
Het gele relais vervolgens op de juiste manier op de juiste plek (achtersre rij, tweede van rechts) in de relaisbak VAN DE 740 gezet en: hij doet het!
Vervolgens ben ik op dezelfde manier met de 780 beziggegaan.
Het orginele relais bleek overigens aan de buitenkant anders dan het relais uit de 740. Maar de aansluitnummertjes kwamen overeen.
Wederom de pootjes weggesneden en: HIJ DOET HET NIET...
Jammer, dus.
Heeft iemand van jullie een idee hoe nu verder te gaan?
Groeten, Lieme Huib
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Bedankt voor het initiatief en alle moeite Martijn, ik zit nu in de nachtdienst maar de komende week wordt hij gemonteerd!
Groeten,
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En nu blijkt het relais niet voor alle modellen goed te functioneren en zit er een "after sales" staartje aan het verhaal.
Ik hoop niet dat dit het enthousiasme voor dit soort geweldige acties doet temperen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank je voor je deze post.jwielsma schreef : Martijn steekt zijn nek uit in een prive actie.
En nu blijkt het relais niet voor alle modellen goed te functioneren en zit er een "after sales" staartje aan het verhaal.
Ik hoop niet dat dit het enthousiasme voor dit soort geweldige acties doet temperen.
Ik denk dat het meevalt. Het lijkt erop dat de paar 'probleem' 740-ers het wel gaan doen met verwijderen van het plastic nokje. De series 2 en de 940's hebben inmiddels aantoonbaar meerdere werkende explaren rondrijden. Als het probleem zich beperkt tot de enkele 780-ers, dan is de teleurstelling niet financieel van aard omdat ik deze waarschijnlijk wel weer kwijt raak aan wie te laat was met inschrijven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iemand hier toevallig een beschrijving? Bijvoorbeeld uit de handleiding van een oude VW?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor het mogelijk maken van deze groupbuy.
Gr Bart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo Project schreef : Geen nokjes hoeven verwijderen. Moet nog wel uitvinden hoe het nu daadwerkelijk werkt.
Iemand hier toevallig een beschrijving? Bijvoorbeeld uit de handleiding van een oude VW?
- V700 register
- Nieuw lid
-
En ik moet zeggen het was er prima weer voor.
Ik ben alleen benieuwd wat de langste intervaltijd is.
Er zal toch een maximum aanzitten lijkt mij?